hirdetés
2008-06-13 , Írta: Monika Schulz
Bookmark and Share

hirdetés

Amit itt láttok, barátaim, az egy 250-es Ninja. Szupersport a lehető legéletigenlőbb formájában. De a Kawasaki ahelyett, hogy azt hirdetné: „Mulassatok jól vele”, inkább városi blues-ra buzdít.



A motorosvilág misztériumainak egyike: valamely gyártó éppen csak hogy belép a kis térfogatú motorok világába, kétségbeesetten el is kezdi keresni onnan a kiutat. Mintha a 600 köbcenti alatti méret erkölcstelenség lenne. A legújabb példa a Kawasaki. Nem átall 200 lóerőt adni alánk, olyan motorokat, amelyek pillanatok alatt porrá zúzhatnak minket, de profi marketingeseinek beletörik a bicskája, amikor az új 250-es Ninját kell pozícionálniuk a piacon. Állandósult forgalmi dugókról beszélnek – és a kis szupersportgépet városi motornak adják el nekünk. Nesze neked! 9000-es fordulattal leugrani kenyérért, vagy mi?



Ezen a kéthengeresen minden a fordulatszámról szól. Bonyolult kanyarkombinációkról, az erők szabad játékáról. A fullgáz az a nyelv, amit a legjobban ért. 10 000, 12 000, 13 000/min – feljebb kapcsolni és tovább pörgetni. Még hogy városi motor – hiszen ez egy színtiszta versenygép! Aki a váltó segítségével nem tartja a fordulatszámot, annak a kanyar kijáratánál nincs eklég lendülete, emelkedőn pedig kifullad. A 33 lóerőt 11 000/min-nél bizony energikusan kell összeterelni. És éppen ez a vicces ennél a motornál. Míg az összes többi, nagyobb Ninját állandóan meg kell fékezni, addig ezt ütközésig lehet húzni. Ami alapjában véve sokkal szórakoztatóbb, és időnként még gyorsabb is.


A 250-es blokk éhezi a magas fordulatszámot

Például amikor a kanyargós út íveit szemernyi egyenes szakasz sem szakítja meg, és a manőverezési készségen kívül semmi más sem számít. Hiszen a kis motor a mérlegen sem nyom túl sokat, 17 literes teli tankjával együtt is csak 169 kilogramm. Mindehhez az abroncsok igen keskenyek – elöl 110-es, hátul 130-as – ilyenkor a legrövidebb ív épp jókor jön. Ahol a széles papucsokon gördülő motorok azzal vannak elfoglalva, hogy valahogy be tudjanak fordulni, ott a 250-es egyenesen átvág belül. Szemtelenül, súlytalanul, mindenféle sallang nélkül.


A futómű – lágy villa ide vagy oda – könnyedén lépést tart a tempóval, a hullám-féktárcsákba harapó fékek pedig bármikor biztonságosan megfékezik a motort, még akkor is, ha nem húzzuk tiszta erőből a kart. A gumikban már ennyire nem bíznék meg. IRC Road Winner – meglehetősen érdekes keverék. Valószínűleg háromszor is meg lehetne vele kerülni a Földet, de a nagy dőlésszögektől a japán abroncs bizony visszariad. Ja, persze, erre városban nincs szükség!


Amivel el is érkeztünk a döntő kérdéshez: akkor igazából mire is jó ez a Ninja? És kinek? Szabása legalábbis szinte mindenkinek megfelel – legyen a pilóta igen alacsony vagy éppen 190 centis.


Az alacsony üléspozíció ellenére a kormány, a nyereg és a lábtartó alkotta ergonómiai feltételek tökéletesek. Hosszú úton is kényelmes, jól átlátható, és sportos pózba is vághatjuk magunkat bármikor. Mit is kívánhatnánk ennél többet?



Gyakorlatias műszerfal a 80-as évek stílusában. Szép már akkor sem volt

Még hogy városi motor! Csak mert a kilométeróra mutatója nem a 150-es vonal fölött rezeg, és a hangja nem száll az égig? Mikor leszünk már végre érettek egy ilyen sportgépre? Két kerék, egy kis, 3,5 litert fogyasztó erőforrás, ennyi! Olyan motorok, amelyeket szükség esetén akár az aranyhaladra is rábízhatsz, hiszen egyértelmű, hogy nem vághatja el vele az uszonyait.


Előnyök:

Az üléspozíció XS-től XL-ig mindenkinek megfelel
Kitűnő manőverezési készség
Hatótávolság kb. 400 kilométer

Hátrányok:

Az erőforrás alul kissé nyúlós
Az abroncsok visszajelzése kevés



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki Ninja 250 R

údaje

Hengerűrtartalom: 249 cm3

Max. teljesítmény: 33 LE (22 KW) 11000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 22 Nm 8200/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 ZR 17

Gumi hátul: 130/70 ZR 17

Tengelytáv: 1400 mm

Végsebeség: 170 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár