hirdetés
2009-11-27 , Írta: Mező János, Képek: Égő Katalin, Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

A gyártó maga is városi endurónak titulálja a KLX250-et. Kipróbáltuk, és nem értünk egyet a hivatalos állásponttal. Ezúttal nem túldicsérték a portékát, hanem...

Mi van, ha Ön 160–175 cm magas férfi, esetleg nő? És mi van, ha Ön csak átlagos testi erővel rendelkezik, mindezek mellé pedig még nem is motorozik túlságosan jól? És végezetül mi van akkor, ha Önnek ráadásul tetszene az endurózás, de nem tudja, milyen motorral kezdhetné el biztonságosan? Vehet egy olyan motort, amiről nem ér le a lába, amitől fél, amit nem tud kihasználni. Vagy nem vesz semmilyet, mert kicsivel nem égeti magát. Vagy vesz egy alkatának, tudásának megfelelő gépet. Például a Kawasaki KLX250-et.

Motorok Kawasaki KLX250 2009

Formája vérbeli enduró, kereke 21/18 colos párosítás, üléspozíciója is endurós, ülése meglehetősen keskeny és kemény. Van rajta hely előre terhelni, van hely hátra terhelni, lábtartója középen, így könnyű kiállni. Ekkor viszont kissé alacsony a kormány. Mindezek mellett teli talppal leér róla az átlagos, 180 cm-es vezető, de pipiskedve még egy 165 cm-es hölgy is, révén még az ő súlya alatt is összeül valamennyire a hátsó rugóstag.

Motorok Kawasaki KLX250 2009
 Motorok Kawasaki KLX250 2009
Csillapításban és rugó-előfeszítésben is állítható rugóstag, fordított teleszkópvilla 

A fenti jellemzők ellenére maga a gyártó is városi endurónak titulálja a KLX-et. A negyedliteres erőforrás hangja a betartandó normáknak betudhatóan leginkább egy 125-ösére emlékeztet, ötezres fordulatig ereje is nyolcadliterest idéz. Öttől nyolcezerig él igazán. Hat sebességi fokozatából városi utakon leginkább az ötödikig jutunk el. A magam 80 kg-jával 107 km/órás sebességet sikerült kicsikarni belőle, a városi randalírozáshoz ez bőven elég. Annak ellenére, hogy erőforrása az alsó tartományban gyengécske, nyugodtan előre lehet vele szivárogni a lámpáknál, mert könnyen fölpörög a már elevenebb tartományba, és mire az autósok föleszmélnek, már ötvenméteres előnyre tesz szert a kis enduró.

Motorok Kawasaki KLX250 2009
Komoly, mérges kinézetű fejidom. Valójában nagyon barátságos

A könnyen járó kuplunggal mindössze az a baj, hogy egy ponton hirtelen zár, ettől ránt egyet az induláskor, hosszabb csúsztatáskor, váltója pontos. Egyenesfutása végsebességnél is stabil, futóművét a városi aszfaltgyűrődések sem hozzák ki a béketűréséből. Ebben a nagy szilárdságú acélcső/zártszelvény váz és a D profilú alumínium lengővilla is szerepet játszik. Kellemes meglepetésként ér a kifejezetten jó hatásfokkal működő első fék, a hátsó rövid úton fog, jobb lenne olyan, ami krosszcsizmában is adagolhatóbb.

Ha már városi randalírozásról esett szó, a puhának tűnő futómű miatt kissé félve értünk a kiszemelt tesztlépcsősorhoz, de az egymás után érkező ütések sem fektették kétvállra a rugózó elemeket. Ezek után jóval bátrabban vágtunk neki a nyomvályús, görgetegköves vízmosásútnak és a futómű itt is végig a talajon tartotta a kerekeket. Tehát mégsem annyira csak városi enduró. Félreértés ne essék, nem ugratásra vagy kemény terephasználatra való, de azokon a helyeken, ahol manapság törvényesen motorozhat az ember fia/leánya, ott a KLX250-es is jól elmegy. Könnyű manőverezni, kis ívben megfordul, miközben végig biztonságérzetet sugároz. Megadja azt a mozgásszabadságot, amely igazán az endurók sajátja. Általa kockázatmentesen megismerhető az endurózás világa és elsajátíthatók annak alapjai. Mindezek mellett nem akadály vele járdaszegély, nyomvályú, felfagyás és lépcsősor sem.

Összegzés:

a KLX 250 formailag kifogástalan enduró, jó anyagminőséggel és összeszereléssel. Azoknak ajánljuk, akik városban vagy könnyebb terepen használják, esetleg most ismerkednek az endurózással. 162 cm-es kolléganőnk is jól elboldogult vele.

Szép forma
Jó anyagminőség
Kifejezetten hatékony fékek
Meglehetősen lefojtott erőforrás
Egy ponton hirtelen záró kuplung
Címkék:  kawasaki , klx , 250 , teszt


2009-12-01 09:43:22

És még a nap motorja is lett! Helyes
'92 -es, érzésre nem tudom megmondani, de ha 2, 3-ban bátrabban nyitod a tüzet, nem kopik az első gumi, nem árt vigyázni a lámpánál "na majd én kilövök" akciókkal. Ugye lévén krossz motor a drágám, nem túl hosszú az áttételezése, viszont erőben nincs hiány. Mondjuk, ha meg városban flangál vele az ember, állandóan kapcsolgat föl - le. Vagy az 1-3-5 és a 2-4-6 variációt használja. Ja, papíron meg 14KW, nem vág földhöz a biztosítás. . .

2009-11-30 22:35:23

Mikori évjárat az XR-ed Hangszoro? Hány paripát mozgósít...papíron...és igazából érzésre?

2009-11-29 22:42:56

Elolvastam, elképedtem. Mert ezt nyugodtan írhattuk volna a Honda Xr 250 -esről is. Pontosan ilyen a kuplungja, meg hátsó fékje, mondjuk én nem beszélhetek lefojtott erőforrásról, jó igaz, Eu 3, 4, 5, akárhányas kipufogó értékről sem.
Igazi kezdőmotor ez, én mondom! Ha kell megy, ha kell mászik. felfelé.

2009-11-29 22:38:16

Pontosan...a WR250R-et azért írtam mert az én szívem vágya az volt vagyis nem is, mert egy X(supermotyó változat) de az majdnem 600ezerrel drágább volt mint az YBR250, ez pedig nem kis összeg. Igaz a WR csupa versenytechnika, de nekem kezdőmotornak kellett nem versenyezni. Azóta pedig nagyon megszerettem az Ybrahimot, nem bánom

2009-11-29 10:50:44

Nekem ezeknél a gépeknél az ár/érték aránnyal van problémám. Tudásukhoz képest
" aranyárban " mérik őket - nekem meg ennyit nem érnek.

2009-11-28 18:35:09

Nem rossz, de egy WR250R-es Yamaha az komolyabb gép szerintem. MOndjuk, nem tudom ez mennyibe kerül, de biztos olcsóbb valamivel, ez pedig fontos szempont.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki KLX250

údaje

Hengerűrtartalom: 249 cm3

Max. teljesítmény: 22 LE (16 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 20,5 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 250 mm-es úszóágyazású szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 3,00-21 51P

Gumi hátul: 4,0-18 63P

Tengelytáv: 1430 mm

Hossz: 2200 mm

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár