hirdetés
2008-10-14 , Írta: MuZ
Bookmark and Share

hirdetés

Az öreg GS után szerettem volna valami nagyobb, kényelmesebb és gyorsabb bringát. Nem mintha a Suzi nem lett volna fürge, inkább a "legendákatakarokbirtokolni" kényszere vezetett. Elhatároztam, hogy nem hitelezek semmit, viszont a gyerek és tinédzserkori álmaimat megpróbálom valóra váltani.



    Miközben '90 körüli GSXR 1100-t kerestem sikertelenül mert mind halott, szétszerelt vagy streetfighter, ráakadtam egy másik legendára amit már 84-ben nyálcsorgatva néztem az országba került Motorrad lapjain. Kawasaki GPZ 900 R Ninja. Az ország másik felén van, rossz a fotó a neten de 91-es nagyobb fék, vastagabb teló, 17" elsőkerék. A tulaj szerint tuti a gép. Egy barátom autójával, tele optimizmussal és egy útbaeső  GSX 1100 EF valamint egy FZ 750 lehetőségével a tarsolyban elindultunk. A bringa élőben is jól nézett ki, de egyenetlen volt az alapjárat és nem ejtette a fordulatot. Ezzel jelentősen tudtam csökkenteni a vételárat. Haza lábon, végig vigyorogva.
   

    A GS is stabil volt de ez egy másik dimenzió. Akkor (1984) mindenki csak nézett, hogy mi ez! Sornégyes vizes blokk, oldalra tett vezérléssel amitől egyforma hosszú tudott lenni minden szívócsonk,kiegyenlítő tengely(nem is rezgett csak kicsit) 115 LE, a blokk teherviselő elem. Első körben a karbit kicseréltem egy GPZ 1000 RX porlasztójára. Átfúvókázás után nagyon jót tett a nyomatéknak a fogyasztás pedig 6-11 l között mozgott terheléstől függően. A 11 l-hez azért húzni kellett . A futómű (és most kérném a kedves olvasót, hogy felejtse el az R1-ket meg a modern Gixereket stb) a magyar viszonyokhoz kemény volt. A mátrában jól éreztem magam a zemplénben nem. A szűk kanyarokat nem szerette a hosszú tengelytáv miatt, cserébe a stabilitás megingathatatlan volt még  rossz minőségű úton a végsebesség közelében is, ami óra szerint nekem 260km/h volt ez reál értéken kb. 240. Szerintem nem rossz egy 16 éves vastól. Én a plexit egy 5 cm-el magasabb utángyártottra cseréltem a kormányt pedig mart alu távtartóval 2 cm-el megemeltem. Így az én 185cm 95kg-os alkatomhoz tökéletesen kényelmes volt, 500-700 km-es túrák probléma nélkül bevállalhatóak voltak reggeltől estig. Persze a gyári állapot is jó, csak szeretek farigcsálni. A karbi kopásából adódó hibán kivül  nem volt vele gond, a kerékcsapágyakat cseréltem de azt mindig szoktam. Az órában harmincezer volt, ezt vagy elhiszem vagy nem. Viszont olajfogyás nem volt mérhető, pedig azért terheltem ha lehetett. A használható tartomány elég széles volt, 6000-től indult meg igazán de 3000-től már lehetett haladni. A gyakori motorváltások miatt (az élet rövid legenda pedig sok van) Kb. 9000 km-t mentem vele. Ha úgy lenne pénzem ahogy nincs soha nem adtam volna el. Sajnos a történelmünkből adódóan a nálunk lévő régebbi vasak elég mostoha bánásmódban részesültek. De a behozatali láznak köszönhetően fel-fel bukkannak megkimélt kincsek. Ha valaki erős ,megbízható,stabil,kényelmes túrázót keres,ami halad is az egy jó állapotú Ninja melett ne menjen el szó nélkül.



2010-02-15 13:20:29

Szerintem is! Én ráadásul elfogult is vagyok, hisz én is GPZ-zek! :-)

2009-12-01 10:53:24

Jó motor, jó leírás, ha pontozni kellene, kapna egy ötöst. Ötös skálán.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki GPZ 900 R

údaje

Hengerűrtartalom: 908 cm3

Max. teljesítmény: 108 LE (79 KW) 9500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 87 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 250 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 - 17

Gumi hátul: 150/70 - 18

Végsebeség: 232 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár