hirdetés
2010-02-15 , Írta: Sipos Zsolt (dragboyz86), Képek: Sipos Zsolt
Bookmark and Share

hirdetés

A gyár történelmében a Ninja szót a GPZ kifejezés előzte meg. Bizony! A zöld méregzsákok ezekből a fantasztikus gépekből alakultak ki, és technikájuk egész idáig vezethető vissza. Az 550-es gép teremtette meg a 600-as sportmotorok kategóriáját!

Ebben a tesztben egy kis időutazásra invitállak benneteket. Visszaugrunk egészen 1984-ig, hogy bemutathassam, az akkori vagányok motorját, a GPZ 550-es Kawát. Ilyenkor kiadta már a gyár a GPZ 900 R modellt, de mindenki nem kezdhetett ekkora géppel. A KZ 550-esben megismert blokk már teljesített, és úgy döntöttek, hogy ezt egy sportosabb megjelenésben is el lehetne adni, így aki még nem érzett elég bátorságot a nagyobb gépekhez, az is motorozhatott élvezettel.

A motorja egy soros négyhengeres, 8 szelepes és olajhűtéses aggregát, ami 57 lóerőt és 47 Nm-t teljesít. Ma már milyen kevésnek hangzik ez az adat, pedig hétköznapi közlekedéshez bőven elegendő. Mennyire? 185km/h-ás végsebességre, és 5,1 sec-os gyorsulásra. Tankja 18 literes, ami bőven elég, hiszen a gép ésszerű használattal csak 5,5-6,5 liter benzint fogyaszt 100 km-enként. A motor hengerenként egy karburátorral rendelkezik, gyárilag két kipufogóval. A tesztelt modellen 4 az 1-be rendszer található, ami ma már szebb hangot kölcsönöz a motornak.

Felhasználók galériái dragboyz86 galériája
Gyárilag két kipufogós, az évek során ezt egy modernebb rendszerre cseréltük

Az első villát megpillantva érdekes dologra lehetünk figyelmesek. A régen oly divatos mechanikus anti-dive (bólintásgátló) a nevének megfelelően működik, vészfékezésnél igen hasznos szerkezet. Érezni a különbséget fékezés közben teljesen másképp viselkedik a teleszkóp.

A vékony gumik ellenére nagyon jól tartja magát az úton, és habár nem egy kanyarvadász motor, azért elég jól megállja a helyét. Egyetlen kivetni valóm van a kanyarvadászattal, elég idegesen reagál a kanyarban történő lassításra, tehát ezt óvatosan kell megtenni. Ez a motor súlyeloszlásával is kapcsolatban lehet, mert elég szokatlanul fent van a súlypont. És ha már a súlyról esett szó, hát igen…. Nem is olyan könnyű a vas, 211kg-ról van szó.

Felhasználók galériái dragboyz86 galériája
A zenegép. Gyönyörűen morog a kis 550-es blokk

Az ülés kényelmes, és a testtartás is kedvező hosszabb túrákon is. Szélvédelme meglepően jó, bár azonnal érezni, ha az idom védelme alól kikerülünk. Az oldalidomok nem túl jelentősek, így azokat én le is szereltem, és a gép is jobban néz ki nélküle. A hátsó ülésen az utas sem panaszkodhat, hiszen lába nincs a nyakában, mint a mai sport gépeken, kényelmes testtartásban utazhat. Kapaszkodó nem nagyon van, de ha van a motoron csomagtartó, akkor ez is megoldható.

A műszereket tekintve főleg analóg műszereket látunk, visszajelző lámpák, és a két jól ismert GPZ műszer, a nagyobb km óra, és a kisebb fordulatszámmérő. Ami még érdekes ebben a típusban, ez egy UNITRACK. Mi is ez? A tankon is van egy műszerfal. Kétsoros kijelző jelzi az üzemanyagszintet, és az olaj hőmérsékletét. Érdekesség, hogy a fordulatszámmérőn, egy másik skálát is találunk, ami 0-tól 12-ig van skálázva, és mikor megláttam nem akartam elhinni. Egy gomb lenyomásával a fordulatszámmérő be áll az adott feszültségnek megfelelő értékre. Szükség van-e rá? Nem nagyon, de jó tudni, hogy ezt is megosztja velünk a GPZ.

Felhasználók galériái dragboyz86 galériája
Műszerek és az UNITRACK megoldás

Sokan azért adják el GPZ-jüket, mert lestrapálták, és nincs ambíciójuk felújítani. Aki egy kis elhivatottságot is érez magában annak merem ajánlani, mert ez a motor olyan mint egy hűséges kutyus. Ha a gazdi sokat foglalkozik vele, azt meghálálja!

Összegzés:

Ha jobban átgondoljuk milyen motort szeretnénk venni, biztos nem erre esne a választásunk, de az alacsony fenntartási költségek sokat segítenek a tulajdonosnak, és a motor elég kezes hosszabb utakon, és hétköznapi használtban is egyaránt. Nem sokat látni belőlük az utakon, én is kevéssel találkoztam, ezért az alkatrész árak sem a legjobbak, de ha jó helyen érdeklődünk és kitartóak vagyunk mindent meg lehet oldani, hiszen a motor otthon is egész jól szervizelhető, olyan ez mint a Japánok MZ-je.

Kis fenntartási költségek
Alacsony fogyasztás
Kényelmes
Jól pakolható
Könnyen szervizelhető
Nehezen beszerezhető alkatrészek
Vékony gumik
Nehézkes váltó
Súlypont rossz elosztása
Durva használatot nem tűri
Címkék:  kawasaki , gpz , 550 , olvasói teszt


2010-03-05 15:24:51

Szia, Szépre sikeredett a motor, és meg is kérnélek arra, hogy mutasd be másoknak is a Kawasaki Expo és Börzén.
Info: http://www.kawasaki.hu/news.asp?Id=340D1169DDF Ha érdekel, jelezz vissza.
Üdvözlettel
M Zsolt

2010-03-01 20:42:48

Köszi! Vettem a lapot!
A leletet illetően, meg édesapámé az érdem!

2010-02-28 22:13:42

Gratula a cikkhez és a motorhoz is, elismerésem a leletmentéshez (a lelelt nem negatív értelemben) kritikusok-fanyalgók mindig vannak.
(megj.:ha egy ilyen motorba itthoni kisüzemi kanálból öntött dugattyút raksz akkor nagyon meg fogod utálni a motort - a kicsit emelkedett hangvételű szócsatára céloztam-

2010-02-21 10:05:47

A motorozás, és a nyalás tökéletes kombinációja!

2010-02-19 10:45:11


Hr.Geiger !

Remélem nem vagy egy klasszikus nyócgyerekes családapa! A fagyit megnyerted, ha jön a família, akkor nyalhatják ők is. Ha bejön az igazi jó idő és itt a fórumon is alig lesz komment mert mindenki húz valamit (igát, gázkart, stb), szóljál rám, kinézünk egy fagyizdát!

2010-02-19 09:04:39

Elnézést kérek hogy ekkora vitát szítottam! És ezt megteszem majd személyesen is ha tehetem !

2010-02-18 22:14:42

"" Nem vagyok én békéltető, csak "bohóc vagyok, aki jelmezt ölt, a világra sz@rik és nyelvet ölt" --aki megmondja, hogy melyik együttestől idéztem, vendégem egy fagyira, vagy sörre, ha nem vezet. Fórummotorozz játék helyet. . . . . . ""

JUNKIES - Ki vagyok én?
Csokoládé, vanília, nyal az egész família...

2010-02-18 19:38:17

Gratulálok a cikkhez,nagyon tetszik,kivéve a pár hibát,amik azonban a fórumon feltűntek másoknak is.Nem igazán tartom jó gépnek,de tetszik hogy ilyen szép állapotban van.5 pontot adnék a mai vacsorárahja azt nem itt kell?

2010-02-18 14:42:35

Vigyázni kell nagyon az ilyesmivel! József Attila is félreértette, s lám mi lett a vége! Azt hitte az vagány, de kiderült, hogy vágány. . . .
Nem vagyok én békéltető, csak "bohóc vagyok, aki jelmezt ölt, a világra sz@rik és nyelvet ölt" --aki megmondja, hogy melyik együttestől idéztem, vendégem egy fagyira, vagy sörre, ha nem vezet. Fórummotorozz játék helyet. . . . . .

2010-02-17 22:32:23

Hangszóró, Lelkem!

De jó, hogy van ilyen Olvasó mint te! Téged az Isten is békéltetőnek teremtett. Köszönjük, hogy megfékezted az indulatokat.
Az érintetteknek meg azt, hogy hagyták magukat megfékezni. Jó, hogy a Motorrevü oldalon ilyen normálisabb fajta motorosok gyűltek össze.! :-)
Sok embert elragad az a tény, hogy arc nélkül nyilatkozhatnak, nem kell felelősségre vonástól tartaniuk.
Egyszer, még az első Bamako előtt elég pikírt hangon kioktatott egy fórumozó. Mit ád Isten, pár hét múlva szemtől-szemben álltunk egymással Maliban, a szavannán. Incselkedett velem a Kisördög, gondoltam, rákérdezek, hogy ugyan honnan vette a bátorságot, hogy egy ismeretlen emberrel "olyan" hangot üssön meg, amilyet megütött. Megkérdeztem, hogy így - szemtől szemben is megengedné-e magának, vagy így már égne az arca? Elnézést kért, mondván, nem is érti, miért tette. Akkor úgy tűnt neki, hogy így vagány. Na, ennyit a dolog pszichológiájáról.

2010-02-17 16:54:22

jmezo
Nagyon jól látod a helyzetet! Te vagy ismersz, vagy jó a megérzésed!
Az elődök itt sem voltak elhanyagolhatók! Konkréta itt édesapám volt az előző tulaj, és az ő érdeme, hogy ezt a vasat én most megmutathattam nektek_!
Innen is köszönöm neki!

2010-02-17 16:52:16

hangszoro
:-D
Diplomatikus az egyszer szent! Igen felkaptam a vizet, de már elpárolgott, és tényleg igazad van! De te mondtad: csipkebokor vessző :--)
Nekem kell egy nap, hogy tisztán lássak, táncba meg csak azt lehet vinni aki táncolni akar!
Én már nyugodt vagyok, és csak az foglalkoztat, hogy a motor itt van és más is gyönyörködhet benne! De azért ha valakinek nem tetszik inkább privátba írjon!

2010-02-17 09:40:17

Na idefigyeljetek kölkek! Nekem ugyan nem tisztem, hogy igazságot tegyek és nem is kívánok. De! dragboyz86 leírta a véleményét, élményét a motorjáról. Stimm. Kawa is leírta az övét az Ő motorjáról. Stimm. Lehülyézte magát. Stimm. Valaki ezt magára vette. Miért is?! Mert egy: akinek nem inge, ne vegye magára, de akinek ruhája, az öltözködjön és köszönjön.
Kettő: csipkebokor vessző
Három: Minek azon vitatkozni, hogy ki hol milyen alkatrészt tud vagy nem tud beszerezni?
Négy: nemhogy keresnétek egymás társaságát, hogy eszmét és véleményt cseréni tudjatok. Már ugye az annak fontos szerintem, akinek jelenleg is van ilyen motorja, hogy egy olyantól kérjen (már ha kell persze!) tanácsot, akinek volt ilyen lova, meg a saját véleményem szerint többet ért a motorhoz, mint az aki csak tankol - pumpál eljárásban gyakorlott. Na szóval oda akarok kilyukadni, hogy szép és örvendetes dolog, hogy a tesztoszteron termelésetek rendben van, de ez nem az az oldal, ahol a monitormotorosok leugatják azt, akinek van tapasztalata. Szerintem. Ja és természetesen nem akartam, akarok megbántani senkit, a leírtak az én saját véleményemet tükrözik, de majd vissza - vissza nézek ide, hogy ki az akinek az értemi szintje képes ezt felfogni, és kié nem. Tudjátok, csak a spontán emberi kíváncsiság által vezérelve. Na csőszerelő!

2010-02-17 09:34:24

dragboyz86!

A képek tanúsága szerint nagyon egyben van a motor, ez kétségkívül a Te érdemed (na, meg az elődöké is), a cikk pedig kifejezetten tetszik. Jó olvasni, gurulnak a mondatok, tematikus és részletes. Gratulálok hozzá!
Mező J.

2010-02-16 22:00:38

kawa szálj már le rólam! Ha bajod van old meg magad! Miért kell még tovább rontanod ezt a cikket? Kérlek szépen hagyj már békén, és ne írj ide többet!!!!
A barátommal meg akkor beszélek amikor akarok, nem pedig miattad!!!

2010-02-16 21:50:46

Vazz.... Az első, amit tettem, hogy 17 órakor küldtem egy privát üzenetet elkerülendő a balhét. Tán el kéne olvasni...

2010-02-16 21:46:46

Drag, ajánlom beszélj a barátoddal. Üdv.

2010-02-16 21:44:35

Megkaptam, válasz ment.

2010-02-16 21:38:56

Akinek meg tetszik, annak üzenem, hogy örömmel csináltam! És jól esik, hogy van aki értékeli a másik munkáját!
Kobra111 hagyd rá! Inkább mondjad mikor túrázunk egyet! :-)

2010-02-16 21:35:27

Kedves kawa!!!
Kérlek tisztelj meg annyival, hogy nem az én tesztem hozzászólásaiban villogtatod IQ-dat! Személyes problémáidat te is nyugodtan megoldhatnád e-mailben! Annyira örültem, hogy sikerült egy tesztet készítenem, és olyan nagy römmel csináltam. Iszonyatosan rosszul esik amit itt művelsz!!!!!!!

2010-02-16 21:09:27

kawa írtam emailt neked... kb 19órakor... vagy az a címed már nem él?
most ahhoz amit most írtál megint írhatnék ,de nem fokozom tovább a vitát....

2010-02-16 20:07:14

Nem azt nézzük mit mond, csak azt ki mondja. Nem véletlen hogy a MOTOR részéhez még "hozzá büfögni" sem tudsz. Sokat kell még tanulnod, talán egyszer még ember is lehet belőled.

2010-02-16 19:59:25

Hú...elszabadultak az indulatok

2010-02-16 19:54:48

Hú, micsoda forró a hangulat itt kérem! PEACE PLEASE
Ami a motort illeti, nekem tetszik és szerintem szép munkát is végeztél rajta kedves dragboyz86!
Valamikor 1989 környékén az én unokatesóm is hozott be magának egy ilyen bringát Ausztriából, abban az időben ritka volt még a 4T az utakon, többnyire kék füstbe burkolózva motoroztunk. Bár a tehetősebbek már elkezdték berángatni a VF750F, XS400, GPz750/550/900 gépeket.
Nekem az a véleményem, hogy soha nem árt, ha valaki fiatalon " visszahoz a sírból " egy ilyen korábbi évjáratú gépet, mert megtapasztalja, mekkora utánjárás és milyen sok egyéb kell a helyreállításhoz és az üzemben tartáshoz. Utána , ha szert tesz egy frissebb gépre, jobban megbecsüli, mint akinek a e alá tolták...

Gratula a cikkhez is és sok-sok balesetmentes kilométert Hozzá!
( Amúgy én is egy öreg Kawán agyalok, de pont az alkatrész beszerzési problémák miatt hezitálok. ZX10 Tomcat, erre még emlékszik valaki?? )

2010-02-16 17:57:45

Utolsó rövid mondat visszavonva! Bocs.
De a többi nem!

2010-02-16 17:52:25

Magadat akkor hülyézed amikor akarod de engem nem!
vén f@sz

2010-02-16 17:15:16

Látom a tapasztaltabbak azért megértették hogy csak a saját gpz 550-esem javítása során szerzett tapasztalatokat írtam le.Mellesleg oda is van linkelve a motorral készült video, és ugyanott képek is vannak róla, nem tom kinek nem világos, hogy nekem is volt ilyen mocim.
Hozzászólni pedig éppen azért lehet hogy több szemszögből is lássuk a dolgokat. Én a saját véleményemet tettem hozzá, akinek nem tetszik ne vegye magára.
Sopron 80km-es körzetében nincs kawa kereskedő, ezért a Bécsi munkahelyem melletti kawasaki központi alkatrész raktárba jártam vásárolni.Mellesleg ők látják el a magyar kereskedőket is. Ők mondták, hogy már sem főtengelyt, sem túlméretes dugattyút nem tudnak adni, ezért a dugókat Pesten készíttettem, a felújított, hajtókarokkal fűzött főtengelyt pedig a németországi Brausnscweig-ből rendeltem.
"Kezelése csak régi szemüveggel nevezhető jónak"
Nem tom kinek nem világos, hogy ez itt azt jelenti, csak a saját korabeli motorokhoz mérve nevezhető könnyen vezethetőnek, de a maiakhoz képest semmiképp, de még az alíg 10 évvel fiatalabb jelenlegi motoromhoz képest se.

2010-02-16 17:01:16

Kobra 111!
Hülyegyerek! Ha már olvasni nem tudsz, vagy nem érted a szöveget legalább tartsd a szád.
Ha nem tűnt volna fel, én vagyok a Kawa bá, tehát magamra mondtam hogy idióta, nem a motor tulajára, magamat pedig akkor hülyézem, mikor kedvem tartja. Közöd hozzá?

2010-02-16 12:05:27

Szerintem kawa nem ugatta le a motort, csak elmondta a saját tapasztalatát vele kapcsolatban, mivel neki is volt ilyen vasa.

2010-02-16 11:33:59

Abban biztos legyél, hogy látni fogod! Köszi szépen! Többet én se szólnék hozzá! :-)

2010-02-16 11:15:13

kawa!

Nem értem miért kell leugatni mást azért mert felújít egy ilyen "öreg vasat"!
Ha neked nem tetszik nem kell kommentálni. Nagyon sok ideje ,energiája ,pénze van a srácnak abba hogy így nézzen ki ahogy van! És elárulhatom hogy nem gazdag körülmények között.. Hanem diákmunkából hétvégente a műszaki fősuli mellett...
Úgyhogy ha okosat nem tudsz hozzá büfögni akkor inkább hallgass!!!!!

Sipi nagyon jó a cikk, szép a motorod! Remélem hamarosan élőbe is láthatom!
üdv
Kobra

2010-02-16 09:59:10

Nagyon kössz...
Az alkatrészekkel nem bénázni, hanem beszerezni kell!!! Mindent be tudtunk hozzá szerezni, pedig a motorja is elég off-os volt!!!
És a vezethetőségéről annyit, nem tudom neked mennyi ilyened volt, de ezt könnyű vezetni!

2010-02-15 22:56:57

Ja, és én úgy tudom hogy az nem unitrack, hanem uni-trak, és a hátsó központi rugó áttételére utal, amivel a rugóstag alulról és felülről egyszerre kapja a nyomást...

2010-02-15 22:50:47

Nézzük csak... Vannak olyan idióták akik felújítanak egy ilyen vasat, mint pl Kawa Bá'.
Prímer lánc csere mert úgy megnyúlt, hogy belevert a blokköntvénybe, csere csak a főtengely kiszerelésével lehetséges.
Főtengely csere, hengerfúrás, új dugók(nem rendelhető, a kawasaki már nem tart hozzá alkatrészt,csak csináltatni lehet), hajtókarok, csapágyak( a főtengely csapágyait nem méret, hanem színkód alapján lehet csak rendelni, de azt még a kawasaki központi raktárában Bécsben sem tudták megmondani,hogy melyik színhez milyen méret tartozik). Típushiba hogy vénségére szinte mindegyiknél eldugulnak a 3-as henger olajjáratai, a beálló csapágy magával viszi a főtengelyt is. Aki nem tudja ezeket maga megjavítani, jobb ha messze elkerüli.
Kezelése csak régi szemüveggel nevezhető jónak, nehéz,lomha, vacak fékek, virsli gumik.
Ettől függetlenül azért jókat lehet vele tekerni, ha éppen nincs jobb:http://sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/24-eves-gpz-550-on-board-30958

2010-02-15 22:05:41

De, jó, csak érdekelt, hogy kik lesznek versenyben még Vagyis, én még nem küldtem be, mert nincsenek rendes képeim hozzá...várom a jó időt. Remélem holnap tudok menni egy karikát, vagy valamikor a héten.

2010-02-15 20:33:30

száp állapotban van a motor elismerésen érte

2010-02-15 19:11:11

Remélem be van... :-)
Miért? Nem jó? :-)

2010-02-15 18:54:40

Ez a pályázatra is be lesz küldve? Vagy már be van?

2010-02-15 15:30:29

Mielőtt rajtam kívül más is észre venné, a feszültségmérő 8től 16ig már:-) Bocsi!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki GPZ550 1984

Kawasaki GPZ550

údaje

Hengerűrtartalom: 553 cm3

Max. teljesítmény: 65 LE (47,4 KW) 10500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 46 Nm 9000/min-nál

Fék elöl: 260 mm-es dupla tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90-18

Gumi hátul: 120/80-18

Végsebeség: 186 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár