hirdetés
2008-09-17 , Írta: Rolf Henniges, Képek: Jörg Künstle
Bookmark and Share

hirdetés

Megbízható társat szeretne magának az allrounderek közül? Nem lesz könnyű dolga, ugyanis minden eddiginél jobb, kedvezőbb és vonzóbb a kínálat. Cikkünkből megtudhatja, melyik motor illik Önhöz leginkább.

Nagyszerű dolog lenne, ha – akárcsak az elkészítendő ételek alapanyagaiból – motorkerékpárokból is több sorakozna otthon, a háztartásban, és az ember kedve szerint, szabadon összeállíthatná belőlük az ideális kétkerekűt. Felhasználná például a Suzukawa tökéletes párnázatú ülését, a Suzuyama bivalyerős motorját, a Yaonda könnyű felnijeit és a testes WMB plexijét. Effajta mixelésre azonban legfeljebb bontóban van lehetőség. Amúgy azt kell elfogadnunk, amit elénk tesznek a gyártók. Igaz, az utóbbi időben jelentősen felfrissült a középkategóriájú modellek kínálata. A Honda például már tavaly új alumíniumvázzal és a hozzá illő idomzattal látta el bestsellerét, a CBF 600-at. A Kawasaki is átdolgozta nemrégiben az ER-6n-t, a Suzuki és a Yamaha pedig egyenesen két vadonatúj modellel rukkolt elő a Gladius és az XJ6 képében. ABS nélkül egyik sem lépi túl a 2 000 000 forintos árhatárt, blokkolásgátlóval is csak a Kawasaki és a Yamaha kúszik fölé. A Gladius az egyetlen, amely nem rendelkezik ABS-szel, az majd csak az év második felétől lesz rendelhető hozzá.



Vajon mekkora a különbség 72 és 78 lóerő között? Persze másképpen is feltehetnénk a kérdést, igazodva ezzel az örök dilemmához: két- vagy négyhengeres típust érdemes-e választani? A Yamaha és a Honda négyhengerese 78 LE-t teljesít, és ezzel teljes egészében kimeríti az általa képviselt biztosítási kategóriára vonatkozó lóerőlimitet. A Kawasakit és a Suzukit hajtó kéthengeresek névleges teljesítménye egyaránt 72 lóerő. A teljesítménymérő pad tanúsága szerint azonban ennél többet adnak le a valóságban, és igen kicsi a különbség az ER-6n 8600-on felszabadított 74, valamint a Gladius 8300-nál mobilizált 75 lóereje között. Az XJ6 szinte hajszálra ugyanennyit, 74 lóerőt termel ki magából 9700-as percenkénti fordulaton, a Honda pedig 80 LE-t szabadít rá a hátsó kerékre. Már ez is sokat elárul a motorokról, de távolról sem mindent.
Motorok Honda CBF600N 2009
Kiegyensúlyozott, biztos iránytartású kanyarvadász szolid külsővel és praktikus erényekkel keresi partnerét élvezetes motorozáshoz
Sokkal fontosabb az, hogyan jut kifejezésre a teljesítmény és milyen érzés vezetni az adott kétkerekűt. Nos, ami a gyorsulást illeti, ha csak minimálisan is, a kéthengeresek fürgébbek a négyhengereseknél. 9000-es percenkénti fordulat alatt folyamatosan 5–8 lóerővel többet küld a hátsó kerékre a Kawasaki soros kéthengerese és a Suzuki V2-ese, mint a Honda és a Yamaha gépezete. Ugyanez mondható el a forgatónyomatékról is, ott 5–10 Nm a négyhengeresekhez viszonyított többlet, amely egyúttal lényegesen jobb rugalmasságban jut kifejezésre. Érdekes viszont, hogy a Honda nem tudja készpénzre váltani nagy csúcsteljesítményét hétköznapi használati körülmények között. Ennek több oka is van: az egyik, hogy 223 kg tömegével a legnehezebb a vizsgált motorok között, a másik pedig, hogy csak későn építi fel a maximális teljesítményét. A hátsó kerékre ténylegesen átvitt erőt szemléltető vonóerő-diagramból kitűnik, hogy legmagasabb sebességfokozatban csak 170 km/óra fölött képes előnyt kovácsolni a nagyobb teljesítményből. Ennél kisebb tempónál mindhárom riválisa dinamikusabb nála.

Ezek a tények. Mért, számított és kiértékelt adatok. De vajon mit mond az emberi szervezet és érzékrendszer? A Suzuki Gladius annak ellenére is az első, karburátoros SV 650-eket idéző lendülettel veti magát előre, hogy Euro–3-as besorolású a motorja. Készségesen, lendületesen pörög fel a nagy fordulatra, és soha nincs ellenére a húzatás, ezért a legélvezetesebb valamennyi kipróbált hajtómű közül. A Kawasaki kéthengerese sokkal visszafogottabb, amit csak erősít az a tény, hogy nehezebben jár a gázkar, mint a Suzukin.
Motorok Kawasaki ER-6n 2009
Egzotikus külsejű, jól neveletkéthengeres várja hajlékony csuklójú, józan, megfontolt társát
A Yamaha XJ6 motorja semmilyen szempontból nem tűnik ki a mezőnyből. Nagyon finoman veszi fel a gázt, kulturáltan jár, és diszkrét hangon kér szót a kipufogódobon keresztül – e tulajdonságainál fogva kellemes partner a motorozásban. Aki a nyersebb gépeket szereti, annak ott a Honda: ennek ércesebben, de soha nem idegesítően szól a motorja, morgó hangja azokat a letűnt, szép időket idézi, amikor még az akusztikai élvezet is szerves része volt a motorozási élménynek.

Lássuk az üléspozíciót. Elöljáróban elmondható, hogy mindegyik típus kellőképpen ergonomikus, és idővel meg lehet szokni a közöttük fennálló különbségeket. A hosszú távú ülőkényelem már más tészta, tíz óra „lovaglás” után egyedül a Honda hátáról tud viszonylag kipihenten lekászálódni a zsoké. Nemcsak hogy ennek van a legjobb párnázatú ülése, de egyúttal a helykínálata is felülmúlja a többiekét. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy rajta a legnagyobb a távolság az ülés és a lábtartók, valamint a kormány és az ülés között. Ráadásul csak a CBF-en változtatható az ülés magassága (770 vagy 800 mm). Ergonómiai szempontból a Yamaha következik a Honda után. Összességében véve kecsesebb, mint honfitársa, és mivel az ülése is keskenyebb, valamennyivel kényelmesebben lehet ülni rajta. Az ER-6n-en van a legközelebb a kormány, ráadásul olyan érdekes ívben van meghajlítva, hogy sokszor elbizonytalanodik az ember, mert nem tudja, tolja vagy húzza-e a végeit. A Kawasakin a térdeket is jobban be kell hajlítani, mint a többi motoron, aminek a nyurga lábúak bizonyára nem fognak örülni.
Motorok Suzuki SFV650 Gladius 2009
Tetterős, de könnyen irányítható, friss szingli ezúton kötne ismeretséget kozzá illő személlyel. Kisebb termetűek előnyben
Kényelmi szempontból egyértelműen a Suzuki Gladius a sereghajtó. Legalábbis a teszten kipróbált példány a maga keskeny és alacsony ülésével. Nagyobb távolság megtétele után úgy érezni, semmivel sem komfortosabb, mint egy fatörzs, amire állatbőrt terítettek. Szerencsére 64 euró felár ellenében gazdagabban párnázott ülést lehet rendelni a gyártótól, amely a vastagabb tömés miatt 790-ről 810 milliméterre növeli az ülésmagasságot. Az ülőhelyzet is a Gladiuson a legsportosabb, mivel jó messzire előre kell nyúlni a kormányért és alaposan felhúzni a lábakat.
Motorok Yamaha XJ6 2009
Könnyed, stílusos és izmos! Kellemes modorú, újsütetű gavallér keresi társát, akivel birtokba vehetné a világ aszfaltozott útjait
Quo vadis? Irányváltás. Ugyan, ki ne szeretné, hogy pontosan azt csinálja a motorja, amire „utasítja”? Méghozzá ellenkezés nélkül. Az új XJ6 részben megfelel ennek a kívánalomnak. Nincs még egy a vizsgált motorok között, amely hozzá hasonlóan könnyen, biztonságosan és egyszerűen irányítható lenne. Elég csak egy picit húzni a kormányon, és máris – szinte mindenfajta ellenállás nélkül – arra veszi az irányt, amerre a pilóta jónak látja. Ennek is köszönhető, hogy menet közben csaknem fél mázsával könnyebbnek érezni a Yamahát, mint társait. Csupán fokozottan sportos használat alkalmával érződött a puha rugózó elemek negatív hatása, amit abból lehetett leszűrni, hogy nyugtalanná vált a futómű. Rossz minőségű úton ellenben valósággal remekelt, hála a teleszkópvilla és a rugóstag mintaszerű reakciójának.

600-as naked bike összehasonlító teszt


Címkék:  honda , cbf600 , kawasaki , er-6n , yamaha , xj6 , suzuki , gladius , összehasonlító teszt




2010-05-07 23:23:12

Összes jöhet! A képek sorrendjében Nálam a honda és a yamaha rivalizálnak, de mivel inkább yamahás vagyok ezért én a yamahát választanám. Olyan.. szép.

2009-09-18 06:18:38

A CBF 600 -at, na azt igen! Azt szívesen birtokolnám. A többi is szép, meg jókat lehet olvasni róluk, de a Honda nyert, sajnálom tessék lenyelni!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XJ6 2009

Yamaha XJ6

údaje

Hengerűrtartalom: 600 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10000 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1440 mm

Hossz: 2120 mm

Végsebeség: 210 km/h

Yamaha
Suzuki SFV650 Gladius 2009

Suzuki SFV650 Gladius

údaje

Hengerűrtartalom: 645 cm3

Max. teljesítmény: 72 LE (55 KW) 8400/min-nál

Max. forgatónyomaték: 64 Nm 6400/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús Tokico féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1445 mm

Hossz: 2130 mm

Végsebeség: 210 km/h

Suzuki
Kawasaki ER-6n 2009

Kawasaki ER-6f

údaje

Hengerűrtartalom: 649 cm3

Max. teljesítmény: 72 LE (53 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 66 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1410 mm

Végsebeség: 204 km/h

Kawasaki
Honda CBF600N 2009

Honda CBF600N

údaje

Hengerűrtartalom: 599,3 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10500 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 59 Nm 8250/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1490 mm

Végsebeség: 200 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár