hirdetés
2009-01-16 , Írta: Rolf Henniges, Képek: Henniges, Kawasaki
Bookmark and Share

hirdetés

Tisztább, jobb minőségű és barátságosabb – nemcsak felfrissítette legkelendőbb modelljét a Kawasaki, hanem egyúttal meg is acélozta a jellemét.


    Karcsúbb és dinamikusabb az új Kawasaki ER-6n, mint elődje volt. Alighanem az egyik legkecsesebb naked bike a maga nemében, ami azért különösen nagy szó, mert nem 125 vagy 250, hanem egyenesen 650 köbcentiméteres motor hajtja. A kéthengeres 72 lóerő teljesítménye pontosan ugyanannyi, mint tavaly, elvégre belsőleg semmi nem változott rajta. Többször is alaposan szemügyre kell venni, hogy feltűnjenek azokat a módosítások, amelyek hatására összességében két kilót gyarapodott a súlya. Mindenek előtt tegyünk egy kiadós sétamotorozást Mallorca szigetén!


    Sűrű köd szűri meg a napsugarakat ezen az októberi reggelen. Amint arra számítani lehetett, kezes bárány módjára viselkedik a soros kéthengeres motor. Megbízhatóan indul, bemelegedés közben is szépen, tisztán jár, és vérpezsdítő hangon szólal meg a felettébb tetszetős nemesacél kipufogódob tolmácsolásában. Persze csak akkor szép a hangtompító, ha a Kawa jobb oldaláról nézzük, bal oldalról nem sokban különbözik az ötvenes évekből ismert kenyértároló dobozoktól. Csak belül módosítottak rajta a japánok, legfrissebb változatában 300 cellás katalizátornak ad otthont. Ez állítólag kisebb, könnyebb és hatékonyabb is.

    Már az első métereken nagyon jól érzi magát az ember az új ER-6n hátán, mivel semminek nem kell fokozott figyelemmel adóznia. Könnyen elérhetők és egyszerűen használhatók a karok és pedálok. Kistermetű pilótákkal különösen előzékenyen bánik a Kawasaki, aki viszont magas, annak erőteljesen be kell hajlítania rajta a lábait. Mivel a modellfrissítés keretében keskenyebb lett a tank/ülés átmenet, most még könnyebb közrefogni a motort a térdekkel.

    Szemmel láthatóan fekszenek neki Mallorca keskeny, kanyargós útjai, légies könnyedséggel lendül át egyik ívről a másikra. Jóindulatú viselkedésének köszönhetően néhány kilométer megtétele után egy testté és egy lélekké válik vele a motoros. Nagyszerűen irányítható, ugyanakkor felettébb stabil is. Mindenkor késlekedés nélkül, a lehető legközvetlenebb módon teljesíti a kormány parancsait.

    Kétségtelenül az új váz szemlélteti a legnagyobb különbséget az előző évi modellhez képest. A vibrációk kiszűrése érdekében gumiágyazást kapott a kormány és a lábtartók, valamint a motor hátsó, felső felfogatása. Emiatt bizonyos pontokon meg kellett erősíteni a térhálós vázat. A lengővilla korábbitól eltérő profilanyagból készül, ezért nagyobb csavarodási merevségű.

    Másutt is látszik a korszerűsítő intézkedések áldásos hatása, mert bár csak a motorvezérlés jellegmezőjét változtatták meg a japánok, finomabban jár a kéthengeres, mint azelőtt. Egyedül közepes fordulaton vibrál egy kicsit, de az nem zavaró. Kifinomult működése jóvoltából kezdők igényeit is messzemenően kiszolgálja a 650-es, mert megbocsátja a tévedéseket, igénytelen és megbízható. Mindegy, hogy túl nagy sebességfokozatban van-e a váltó, 1500 percenkénti fordulattól mindenképpen nekilódul az ER-6n, és szubjektív érzet alapján még erőteljesebben húz, mint az elődje. Főleg kis fordulaton érezni az új jellegmező áldásos hatását. Emiatt nagyon ügyetlennek kell lenni ahhoz, hogy lefulladjon a kéthengeres masina. Ugyanakkor az sem baj, ha a kelleténél egy fokozattal lejjebb kapcsolt a pilóta, hiszen 11000-ig nyugodtan lehet fokozni a fordulatszámot, ráadásul nem túl agresszív a Kawa viselkedése a hasznos tartomány felső harmadában, tehát felesleges füstölgő hátsó gumitól vagy hajmeresztő egykerekezéstől tartani. Természetesen a tapasztalt pilóták igényeit is kiszolgálja a motor, mert mindig élénk, harmonikusan reagál a gázadásra, készségesen pörög, és lineárisan adja le a teljesítményét. A kuplung pontosan és könnyen működik, a sebességfokozatok keményen, de precízen ugranak be a helyükre. 4000-től igen dinamikusan húz a kéthengeres, 6000-től pedig végképp belead apait-anyait. Az egyetlen hiányossága, hogy durrogó hangot hallat gázelvételkor.

    Lassítás dolgában is példásan teljesít az ER-6n. Fékei megbízhatóan ellátják feladatukat, és az ABS működésére sem lehet panasz − ezzel együtt nem kétujjas feladat a fékkar működtetése. Annak ellenére, hogy a gyártó megváltoztatta a főfékhenger áttételét, elég nagy erőt kell kifejteni hozzá. És ha már a zsörtölődésnél tartunk: eleinte úgy tűnt, hogy kényelemre hangolt a közvetlen felfogatású rugóstag, de aztán kiderült, képes meglepetést okozni fokozott progresszivitásával, ugyanis szűretlenül átadja a pilótának a rövid, kemény lökéseket.

Belső sárvédő óvja a rugóstagot, és láncot, és a lengővilla is merevebb lett

    A leírtak ellenére olyan benyomást kelt a kulturált motor és kezes futómű alkotta naked bike, mintha egy darabból öntötték volna, és néhány kisebb hiányosságot leszámítva részleteiben is felettébb meggyőző. Már csak azért is, mert a japánok különösen nagy gondot fordítottak az „apróságokra”: a láncállító mechanizmus, a trepnitartók, a tank, az első sárvédő, a rendszámtáblatartó, a hátsó lámpa, valamint az orridom és a fényszóró egyaránt szépészeti beavatkozáson esett át, és most nemcsak szebb, hanem aprólékosabb kidolgozású is.

A rugóstag szűretlenül átadja a pilótának a rövid, kemény lökéseket. Immár üzemanyagszint jelzőt is tartalmaz a műszerfal.

    A Kawasaki saját megfogalmazása szerint férfiasabb lett az ER-6n, és mint állítja, a fényezés minősége is javult, ami cseppet sem baj, mert sok kritikára adott okot az előző modellen. A fentieken túlmenően mélyebbre került az utaskapaszkodó, nagyobb felületű lett a hűtő, és immár üzemanyagszint-kijelző is van a műszerfalon. A rengeteg változtatás ellenére alig lesz drágább valamivel a megújult modell, mint elődje, amelyet 1 590 000 forintért lehetett megvásárolni.

Összegzés: Az ER-6n értékesítése decemberben indul az értékesítése, addigra biztosan lesz majd pontos ára. Azt viszont már most is tudni lehet, hogy az előző két év alatt eladott 22000 darabos mennyiség okán joggal nevezhető a Kawasaki bestsellerének ez a típus. A siker várhatóan folytatódni fog, ha piacra kerül a számos pontos korszerűsített és felfrissített utód.




2010-05-07 22:52:56

Formabontó az biztos! De ez egy jó irány csak tényleg arról kéne leszokni a gyártóknak hogy törpe motorokat gyártanak. Már a lábtartó kényelmét tekintve.

2009-11-26 13:02:36

Nekem ez olyan "sarkos - UFO s" stílus, de egyedi megjelenést kölcsönöz a motornak. Szolíd szinváltozatban jobban tetszik, mint rikítósban.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki ER-6f

údaje

Hengerűrtartalom: 649 cm3

Max. teljesítmény: 72 LE (53 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 66 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1410 mm

Végsebeség: 204 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár