hirdetés
2010-05-03 , Írta: Gert Thöle
Bookmark and Share

hirdetés

Nem kell állandóan újra feltalálni a szupersportmotort. A Kawasaki is így gondolta ezt, és csak enyhén módosította a ZX-10R-t a 2010-es modellévre.

Eddig az volt a szokás, hogy a motorgyártók kétévente megújították szupersportmodelljeiket. Nagyjából mindig ugyanaz volt a recept, vagyis csökkentették a tömeget és fokozták a teljesítményt. Az 1000 köbcentis géposztályban azonban már évek óta nem változik a két fő sarokszám, a tömeg vonatkozásában kicsivel több, mint 200 kilogramm, a teljesítmény tekintetében pedig kb. 180 lóerő a mérvadó érték.

Motorok Kawasaki ZX-10R 2010
Alig különbözik a 9-estől a 10-es tízes. Csak az avatott szem látja az eltéréseket

Nemcsak a haladás megrögzött ellenzőiben és a lassú haladás híveiben merül fel a kérdés az ezresek kiváló menetteljesítményei láttán: vajon van-e értelme a teljesítmény-súly további tökéletesítésének a) egyáltalán, b) a közúti használat sajátosságainak figyelembevételével?

Minden bizonnyal a Kawasaki illetékesei is foglalkoztak a kérdéssel, ugyanis csak alaposabb vizsgálódás eredményeként lehet rájönni, miben különbözik a 2010-es modellévi ZX-10R az elődjétől. Tény, hogy megújult az idom, de még így is annyira hasonlít a korábbira, hogy könnyű összetéveszteni vele. Ugyanez mondható el a kipufogódobról. Alakja és térfogata azonos, csupán a nyílása és a felülete szemléltet eltérést a korábbiakhoz képest. Az említett dolgok miatt egyáltalán nem meglepő, hogy igencsak szerény a legfrissebb kiadás újdonságértéke.

Motorok Kawasaki ZX-10R 2010

A teljesítmény- és a nyomatékgörbe is kísértetiesen egyezik az eddigiekkel. Következésképp a mostani változat is igen visszafogott kis fordulaton, de amint 6000-nél a zöld tartományba ér a fordulatszámmérő mutatója, bőven bepótolja a kezdeti mulasztást. Ez a fajta sajátos motor-karakterisztika fokozott összpontosítást igényel az olyan kicsi és szűk hegyi utakon, mint amilyenek a teszt helyszínéül is szolgáltak, ugyanakkor tökéletes összhangban áll a Kawasaki márka lényegével. A zöldek mindig egy kicsit gonoszak akarnak lenni, és semmi kétség afelől, hogy a 10-es is az.

Motorok Kawasaki ZX-10R 2010

Sportos üléspozíciójának köszönhetően kellőképpen érezni az első kerék visszajelzéseit. A bemelegedett fék egyértelmű nyomásponttal rendelkezik, kis kézerővel működtethető, továbbá jól adagolható és igen hatásos. Ugyancsak dicséret illeti a futóművet, mert villámgyorsan lehet korrigálni vele az irányt. Dél-Franciaországban, a teszt útvonalán többször is szükség volt erre az úttestet tarkító jégfoltok miatt.

Ami változott

Hajtás
  • Matt kipufogódob
  • Tökéletesített váltómechanika

Futómű
  • Új kinézetű kormánycsillapító

Megjelenés
  • Markánsabb orridom
  • Új belső idom
  • Új formájú oldalidom
  • Új dekoráció



jól adagolható, hatékony fék
kifinomult és élénk gázadási reakció
kompromisszumot mellőző sportosság
viszonylag szerény fogyasztás
meglehetősen kényelmetlen üléspozíció
nem rendelhető ABS
nagyon rövid, 6000 kilométeres szervizintervallum
Címkék:  2010 , ninja , zx-10r , kawasaki , teszt


2010-05-30 12:05:27

Szép, szép

2010-05-06 23:13:11

Ebben a szegmensben ez szerény véleményem szerint kb. 6 liter

2010-05-06 22:12:32

Mai világban már nem hűje kérdés ha azt kérdezem hogy mennyi az a kis fogyasztás?

2010-05-06 18:12:24

Na igen a változások nem mindíg technikailag értendők.
Érdekes ez a márka kérdés, de úgy gondolom, hogy minden motoros képes a saját motorjával márkailag egyesülni. Ha Hondát van, akkor a honda a szíved egy része, ha Yamahád akkor az, és még a többi is ugyanígy.
Mivel nekem a GéPeZetem szintén Kawasaki így csak annyit tudok ehhz hozzá fűzni, hogy a Kawasaki k.va jó!!!!

2010-05-04 23:43:25

Mint mindenki, én is kipróbálnám. Valamint mint néhánynak, nekem se tetszik. Tudom én, hogy ez Kawasaki zöld, de nem létezik valami szebb árnyalatban? Jó, hogyne, tradíció, meg védjegy, meg zapjalopótöka, de akkor is csúnya, meg amúgy is nehezen fog meg egy sportmotor - már ugye képletesen.
Meg azért elgondolkodtató, hogy "változott a futómű"-olvasom, s közben meg változott a kormánycsillapító KINÉZETE. Bexarás.. . . . .

2010-05-04 20:21:04

érdekes ha valaki sport motorról beszél ( nagy átlag ) az mindjárt a kawára gondol
szerintem nem randa, van a kawának randa motorja épp elég de ez nem rossz

2010-05-04 14:01:24

Nekem mondjuk az ezredesek közül formára valamiért pont a Kawa ön be legkevésbé, de azért én is elbírnám viselni. Bár ha már ilyen kategóriában gondolkodnék, lehet adnék egy esélyt a BMW-nek. Na mondjuk az sokkal rondább!

2010-05-03 14:53:59

Nem a legszebb 1000-es sportgép az tény, de csak egy Kawasakai!!!
A Z1000-el nagyon beletaláltak, nekem nagyon bejön, ez se csúnya, mondjuk azt, hogy a többiek lettek túl szépek!

2010-05-03 11:25:09

Lehet, hogy markánsabb lett az orridom, de akkor is egy ronda béka maradt. Ettől függetlenül meghajtanám.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki ZX-10R 2011

Kawasaki ZX-10R 2011

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 210 LE (154 KW) 13000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 114 Nm 11500/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 190/55 ZR 17

Tengelytáv: 1425 mm

Hossz: 2075 mm

Végsebeség: 299 km/h

Kawasaki
Kawasaki ZX-10R

Kawasaki ZX-10R 2010

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 188 LE (138 KW) 12500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 113 Nm 8700/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 190/55 ZR 17

Tengelytáv: 1415 mm

Végsebeség: 298 km/h

Kawasaki
Kawasaki ZX-10R 2009
 Kawasaki ZX-10R 2009

Kawasaki ZX-10R 2009

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 188 LE (138 KW) 12500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 113 Nm 8700/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 190/55 ZR 17

Tengelytáv: 1415 mm

Végsebeség: 298 km/h

Kawasaki
Kawasaki ZX-10R 2006-
 Kawasaki ZX-10R 2006-

Kawasaki ZX-10R 2006

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 175 LE (129 KW) 11700/min-nál

Max. forgatónyomaték: 115 Nm 9500/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 - 17

Gumi hátul: 190/55 - 17

Tengelytáv: 1385 mm

Végsebeség: 290 km/h

Kawasaki
Kawasaki ZX-10R 2004-2005
 Kawasaki ZX-10R 2004-2005

Kawasaki ZX-10R 2004

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 175 LE (129 KW) 11500 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 115 Nm 9500 /min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70-ZR17

Gumi hátul: 190/50-ZR17

Tengelytáv: 1385 mm

Végsebeség: 286 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár