hirdetés
2010-05-27 , Írta: Rolf Henniges, Képek: Kawasaki
Bookmark and Share

hirdetés

Az újkori szóhasználatnál maradva: a Kawasaki Versys update változatának állítólag nemcsak a megjelenése lett barátságosabb, hanem a viselkedése is. Szardínia szigetén kipróbálhattuk, hogy ez valóban így van-e.

Nincs túl sok olyan útszakasz a világon, amelyen egy motorosnak legalább egyszer életében feltétlenül végig kellene mennie. Az SS126 jelű országút Szardínia szigetén viszont egyértelműen ezek közé tartozik. Iglesias és Gúspini településeket köti össze egymással, és ezen a 45 kilométeres szakaszon egyetlen métere sem egyenes. Vad hullámvasút aszfaltból: elképesztő, 300 fokos sugarú kanyarok váltakoznak hosszan elnyúló ívekkel, az út teljesen összevissza hányt, látszólag mindenféle terv és cél nélkül egymás után fűzött ívekből és kanyarokból áll.

Motorok Kawasaki Versys 2010
Szórakozás, sport, túra – a Versys sokoldalúságával tűnik ki

A kombináció a kezdőket alaposan megizzasztja, a sportos ambícióval rendelkező pilóták vérébe viszont nagy dózisban pumpálja az adrenalint. A Kawasaki úgy gondolta, ezek optimális körülmények ahhoz, hogy alaposan a körmére nézzünk az átalakított Versysnek, és a motor prezentációját Szardínia szigetén rendezte meg.

A sziget bár legszebb téli arcát mutatja, mégis kissé zord: reggel a hőmérő mindössze 5 °C-ot mutat. Érzésem szerint az önindító még egyetlen fordulatot sem tesz meg, a soros kettes máris szépen jár. Felüléskor ér az első meglepetés: elég lazának kell lenni ahhoz, hogy lábamat átlendítsem az utas az előző modellnél valamivel szélesebbre kialakított kapaszkodóján. A műszerfal sötétben a fehér LED-es háttérvilágításnak köszönhetően állítólag könnyebben leolvasható, az ülés kényelmét eltérő keménységű tömőanyagok alkalmazásával optimalizálták. Jól hangzik, útra fel!

Motorok Kawasaki Versys 2010
Átlátható műszerfal minden olyan információval ellátva, amely megkönnyíti a dolgunkat

A Versys üléspozíciója endurós: széles kormány, karcsú derék, egyenes testtartás. Ez a kényelmes üléssel együtt ideális körülményeket teremt a táj és a menettulajdonságok élvezetéhez. Az erőforrás és a futómű is hozzájárul mindehhez. A Versys nyergében ugyanis az égvilágon semminek nem kell túlzott figyelmet szentelnünk, minden simán és egyszerűen megy, minden zsigerből működtethető. Érzékeinknek nincs más dolguk, mint élvezni a környezetet. A dolog így egyértelműen pihentet és ellazít. A fék- és a kuplungkar egyedileg állítható, a kuplung működtetéséhez nincs szükség túl nagy erőre, a sebességfokozatok tisztán, szinte túlzottan könnyen kattannak be, az erőforrás nagyon finoman veszi a gázt. Így a motor már néhány perc elteltével bizalmat ébreszt még a gyakorlatlan pilótákban is.

Motorok Kawasaki Versys 2010
Újdonság, hogy a valamivel nagyobb szélvédő három helyzetben állítható

A Versys alapjában véve érintetlen maradt. A futómű, az erőforrás, a váz és a kerekek szinte semmit nem változtak, a tervezők inkább a finomhangolásra ügyeltek. Ennek keretében a motor hátsó felső felfüggesztése immár gumiba ágyazott, a lábtartók gumibevonatát megerősítették. Mindkét intézkedés a vibrációk minimálisra csökkentését célozza, a tesztpéldány esetében ez egyértelműen sikerrel járt. A 649 köbcentis kéthengeres selyempuhán jár. Bár 6000/min-nél fellépnek finom vibrációk, ezek egyáltalán nem zavaróak.

Motorok Kawasaki Versys 2010
Új az utasülés, de a terjedelmes kapaszkodók megnehezítik a motorra való felszállást

Csak pár percig tart, míg a Versys 17 colos kerekei elérik a szerpentin kezdetét. Fellélegzem, és hihetetlenül jó érzés önt el. A sportos döntögetés egy csapásra elfeledteti a mindennapok gondjait. A motor egyszerűen szenzációs. Itt van egyrészt a hajszálpontos kanyarodás, amihez csak a kormány enyhe megmozdítása szükséges. A gép kimondottan semlegesen viselkedik, és a viszonylag hosszú és kényelmesre hangolt rugózó elemek ellenére teljesen stabil marad. A semlegességnél is lenyűgözőbb ugyanakkor az az erő és rugalmasság, amit a kis 650-es kéthengeres tanúsít viszonylag szerény, 64 lóerős teljesítménye ellenére.

3000 és 9000/min között mindig rendelkezésre áll az 50 newtonméter forgatónyomaték – ez jóval több annál, mint amit a konkurencia tud. Ez az alsó és középső fordulatszám-tartományban meglévő nyomaték különlegesé teszi a Versyst: az SS126-os úton bárki tökéletes élvezettel végigmehet harmadikban, legyen az túra- vagy sportpilóta. Semmi sem hiányzik. 3000/min-nél kereken 40 km/h-t mutat a sebességmérő, ami optimális a legszűkebb kanyarokra vagy városnézésre is. Ha sportosan vezetjük, 9000/min-nél 110 km/h-t mutat az óra.

Motorok Kawasaki Versys 2010
A hangtompító új borítást kapott, amely kihangsúlyozza a dizájnt

Egyszerűen minden stimmel. A kéthengeres erősen, lágyan, kontrollálhatóan és csak kis terhelésváltásokkal reagál bármely gázparancsra. Futóműve stabil, kormányzási pontossága kiváló, és a gép rendkívül könnyen manőverezhető, így biztonságosan tartja az ideális ívet. Ha egyszer felmelegedett, akkor a fék teljesítménye is megfelelő, bár a fékkar működtetéséhez mindig több mint két ujj szükséges, és hidegen a fékek még kissé tompák. Az ABS feltűnésmentesen teszi a dolgát, de nem szabályoz igazán finoman. Kemény fékezési manővereknél, kanyarban az első kerék pattogni kezd, a Dunlop D221 nem igazán képes már átvinni a tapadást. A legvégső határokon való motorozásra a Versys – amelynek neve a versatile (sokoldalú) jelzőre utal – nem alkalmas.

Motorok Kawasaki Versys 2010

Kávészünet Gúspiniben. Már előre örülök a visszaútnak. Közben elgondolkodom a múlton: a Versys már 2006-os bemutatkozásakor is számos erénnyel bíró, nagyon jó motor volt, ennek ellenére az eladásai nem mentek igazán jól. Ennek okát a Kawasaki marketingszakemberei a feltűnő designban látták, ezért a gép idén alapos kozmetikai retusáláson esett át.

Összegzés:

A design mellett van még néhány dolog, amelyeket az előző modellen kifogásolhattunk, mostanra viszont kijavították: az utasnak sokkal jobb helye van, a fényszóró jobban világít, és a szélvédelmet is megnövelték. Csak remélhetjük, hogy mindez a 2 349 000 Ft-ba kerülő gép (az ABS nélküli változat 200 000 Ft-tal olcsóbb) eladásaiban is megmutatkozik majd. Sajnos ott van mellette az ER-6n elnevezésű testvére is. Az ugyanazzal az erőforrással ellátott naked bike 250 000 forinttal olcsóbb és 10 lóerővel erősebb. A vásároljunk-minél-olcsóbban-mentalitás pedig manapság sokszor erősebbnek tűnik, mint az észérvek.

Címkék:  teszt , versys , kawasaki , 2010


2010-08-31 15:19:30

Nálam első helyen van! Engem meggyőzött.

2010-06-08 19:28:17

Azért ha jobban megnézem és még jobban, meg még 5 ször akkor nekem tetszik!

2010-05-31 19:49:12

hát igen a régis randa volt és ez sem lett szebb

erre lehet azt mondani, hogy nem szép de legalább jó randa

2010-05-28 12:20:33

Csúnya, de szép. Olyan, mint valami Star Warsos jármű

2010-05-27 15:27:02

Nekem ez a motor olyan, mint a BMW GS - olyan csúnya, hogy már azért szép.....még csak ER5-össel mentem, az tetszett, biztos tetszene ez is.

2010-05-27 07:58:24

Ezt a motort még mindíg nem tudom hova rakni.... Tetszik is meg nem is, és nem tudom melyik a döntő, de az látszik rajta, hogy nem rossz kis gép

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki Versys

údaje

Hengerűrtartalom: 649 cm3

Max. teljesítmény: 64 LE (47 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 61 Nm 6800/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1415 mm

Hossz: 2125 mm

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár