hirdetés
2010-07-21 , Írta: Grillmayer Gábor, Képek: Varga Nóri
Bookmark and Share

hirdetés

Egy gyártó két vadonatúj, 2010-es modellje. Vajon a kisebb lökettérfogatú, de engedékenyebb kettőötvenes vagy az erősebb markot igénylő négyötvenes hozta ki sodrából profi tesztelőnket?

Megszokhattuk, hogy a „zöldek” a fejlesztéseket csak akkor dobják piacra, amikor előtte elegendő idejük volt a tökéletesítésre. Nincs ez másként az idei KX-F krosszmotorok esetén sem. Az első teleszkópok DLC (fekete) bevonata a mai napig egyedülálló, most pedig a motorblokkokon volt a sor, melybe mindkét változat esetén a GP-n használatos „Bridge Box”
dugattyút szerelték. Így a gépek tartósabbak lettek, a maximális fordulatszám növekedett, a teljesítményleadás pedig egyenletesebbé vált. A külső változások inkább csak a műanyag felületeken látszanak. Az aktuális széria leginkább az amerikai sztár Ryan Villopoto motorjára hasonlít, az új „könyökidomot” elődjével ellentétben szinte lehetetlen begörbíteni.

Motorok Kawasaki KX450F 2010
KX450F - Kattintson a képre, galéria nyílik!

A 2009-es modellek ismerőinek feltűnhet, hogy a kipufogórendszer rövidebb lett, de a 450-est a 43 mm-es Keihin befecskendezővel így is lehetetlen lefullasztani, és véleményem szerint ez a motor indul a legkönnyebben. Az önindító bevezetésétől még mindig ódzkodnak a japán gyártók, ki tudja, meddig.

A Kawa a gép kezelhetőségén szintén sokat javított. A 450-es motor menetkész tömege csupán 113,5 kg, az áttervezett Uni-Trak hátsó himbarendszerrel egyenesfutása és kanyarképességei is javultak. A hátsó rugóstag az új himbarendszerrel hosszabbá vált, progresszívebb rugózást ígér a 22 pozícióban állítható lassú és 2,5 fordulatban állítható gyors csillapítás, míg a kirugózás sebességét 22 fokozatban állíthatjuk. Az első villa szintén Kayaba, dupla kamrás, a szár 48 mm-es és befelé 22, kifelé csillapítása 20 fokozatban állítható.

Kawasaki KX450F 2010 Kayaba villák

Az ötsebességes váltót érintetlenül hagyták, a kuplungot viszont áttervezték. Könnyebb és jobban tapadó lamellákat használva így jobban ellenáll a kopásnak, miközben pontosabban adagolható. A lánc is 25 grammal könnyebb lett, míg a hűtők felületét növelték és a burkolatot úgy alakították ki, hogy a felszóródó sár ne tudja eltömni beömlőit. A hagyományosan jó fékek idén is 250 mm-es első és 240 mm-es átmérőjű hátsó tárcsákat kaptak, míg az úszónyerges, kétdugattyús fékrendszert változatlanul a Nissin szállítja.

Motorok Kawasaki KX450F 2010
a négyötvenes blokk az átalakítás után minden fokozatban nagy tartalékokból gazdálkodik

A fentiek persze mit sem érnek, ha a gép a pályán nem igazolja a várakozásokat. Mivel a motort a nyíregyházi teremkrossz előtti héten biztosította az importőr D.M.C. Kft., így a versenyen már az új 450-es motorral nyertem. Ezen a pályán a motorteljesítmény és a fordulékonyság a döntő, illetve a fékek is fontosak a pontos kuplung mellett. Nagyon élveztem ezt a versenyt, mert a nagy KX-F ereje egyedülálló ebben a kategóriában. Míg a régi motorommal egyet váltanom kellett volna a célegyenesben, ez a gép váltás nélkül sem bizonytalankodott a kigyorsításkor. Ennek köszönhetően a 92 kilómmal is a legtöbb startot elvittem. A nagy ugrások és leérkezések sem voltak fájdalmasak, talán így ennek a motornak is köszönhetem, hogy ismét nyerni tudtam mindkét napon!

Motorok Kawasaki KX450F 2010
A kipufogó rövidebb lett, az idomok ellenállóbbak

A második próba az idénynyitó enduroverseny helyszíne, Ács volt, amely részben kemény, részben homokos-sóderos talajú gyors pálya, nagy ugratókkal nehezítve. Ide már fontos a motor egyenesfutása is a motorerő mellé. A hosszú tél után hamar kiderül, hogy a fitneszteremben gyűjtött kondíció kevés, motoros kondim nincsen ehhez a motorerőhöz.A kanyarban és ugratásnál nekem nagyon tetszett a motor, bár az én súlyomhoz kissé puhák a rugóstagok. A hullámos kigyorsításnál és a hosszú egyenesekben viszont ez a lágyság inkább fárasztóvá válik. Így maradtam a fordulók és ugratók gyakorlásánál, ahol ennek a motornak az erőssége lakozik… az pedig forduló nyom nélküli kanyarban, majd hatalmas ugratás után
belevezetni egy mély hullámos vágányba. Igen, ezek a pályák a motor kedvencei.

Motorok Kawasaki KX450F 2010

KX250F és végső értékelés a folytatásban. Lapozzon!

Címkék:  kx450f , kx250f , kx , kawasaki , 2010 , teszt




2010-07-21 22:37:19

Fittyfenét! Ez sem veszélyesebb, mint konnektorba pisilni.......

2010-07-21 20:53:49

Ezekkel ugy össze törném magam, hogy a korházban maradnék dolgozni...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki KX450F 2010

Kawasaki KX450F

údaje

Hengerűrtartalom: 449 cm3

Max. teljesítmény: 55 LE (40 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 43 Nm 7500/min-nál

Fék elöl: 250 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 90/100-21

Gumi hátul: 120/80-19

Tengelytáv: 1480 mm

Végsebeség: 150 km/h

Kawasaki
Kawasaki KX250F 2010

Kawasaki KX250F

údaje

Hengerűrtartalom: 249 cm3

Max. teljesítmény: 53 LE (38 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 42 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 250 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 80/100-21

Gumi hátul: 100/90-19

Tengelytáv: 1470 mm

Végsebeség: 140 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár