hirdetés
2009-06-27
Bookmark and Share

hirdetés

Gyökeresen megújult modelljével új fejezetet nyitott a Husqvarna negyedliteres krosszmotorjai történetében: a TC 250 könnyebb, fordulékonyabb és erősebb, mint valaha.

Mindig is szép krosszmotorokat gyártott a Husqvarna, de az utóbbi időben nem mindegyik tudott már lépést tartani az e gyorséletű kétkerekűekkel szemben támasztott műszaki követelményeknek. Most nagyot fordult a kocka, ugyanis 22 kilogrammos tömegével mércét állít a piacon a TC új fejlesztésű, 250 köbcentiméteres motorja. Még az MV-érában készült, tehát készen vette át a BMW, amikor megvásárolta a Husqvarnát. Javarészt annak köszönhető az egyhengeres erőforrás súlycsökkenése, hogy minden méretében zsugorodott. 79 mm-es furatátmérőjével és 50,9 mm-es lökethosszával kategóriája legrövidebb löketű képviselőjének számít.

Husqvarna TC 250

A váz és a futómű is jelentős átalakuláson ment keresztül: módosult a vázgeometria, keskenyebb lett a tank-nyereg átmenet, és a rugózást is tökéletesítették a konstruktőrök. Az olasz márka tájékoztatása szerint mindössze 97 kilogramm a feltankolt TC 250 tömege, ami kimagaslóan jónak számít az általa képviselt kategóriában.

Didi Lacher, a MOTORRAD tesztpilótája Tenerife szigetén, egy kiválóan előkészített krosszpályán próbálta ki az újdonságot. Eleinte a Husqvarnára jellemzően lágynak tűnt neki a rugózás, ugyanakkor elismerte, hogy rendkívül érzékletesen reagál a legkisebb egyenetlenségekre is. Csupán néhány fokozatot kellett állítania a Sachs-rugóstag csillapításán ahhoz, hogy érezhetően felkeményedjék a TC fara. Az 50 mm-es csőátmérőjű teleszkópvillát beállítástól függetlenül puhának érezte, és megjegyezte, hogy a profi igényeket nem elégíti ki maradéktalanul a progresszió mértéke.

Husqvarna TC 250
Hét évvel a bemutatása után tetőtől talpig átalakította a Husqvarna a TC 250-et

Mi sem természetesebb, mint hogy hatással van az irányíthatóságra a csekély tömeg és az új vázgeometria. A TC azonnal, készségesen reagál a kormány legkisebb rezdülésére is, ezért könnyű irányítani és jól lehet manőverezni vele. Esetenként talán kicsit túlzottnak is tűnnek az irányváltási reakciói, ám ez önmagában még nem jelenti azt, hogy nyugtalan vagy kritikus viselkedésű lenne.

A futóműéhez hasonló kifinomult viselkedés jellemzi a motort: egyenletes a teljesítményleadása, széles a hasznos fordulatszám-tartománya, készségesen pörög és nagy fordulaton is meggyőző az ereje. A jelek szerint optimális a Mikuni-karburátor beállítása, és gyorsan hozzá lehet szokni a gázelvételkor jelentkező erőteljes motorfékhez. Mindent egybevetve megállapítható, hogy immár a japán krosszmotorok egyenrangú riválisa a TC 250.

Mi az, ami új?
  • Teljesen új motor
  • Könnyebb váz módosított geometriával
  • Keskenyebb tank-nyereg átmenet
  • Kisebb ülésmagasság
  • Egyelőre csak berúgópedálos változatban kapható
  • 15 mm-rel előrébb kerültek rajta a lábtartók
  • Megváltozott a hátsó futómű himbarendszerének progressziója



2009-11-26 11:50:13

Kicsi, vékony, fürge, mozgékony és még erős is, hát emberek ez sárért, dombért kiált!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Husqvarna TC 250

údaje

Hengerűrtartalom: 249,5 cm3

Max. teljesítmény: 33 LE (25 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 35 Nm 9500/min-nál

Fék elöl: 260 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 80/100-21

Gumi hátul: 100/90-19

Tengelytáv: 1460 mm

Hossz: 2215 mm

Végsebeség: 140 km/h

Husqvarna
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár