hirdetés
2017-01-22 , Írta: Szarka Zsolt, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Az életünket élhetjük sokféleképpen. Van, aki nyugalomra vágyik, van, aki a pörgést szereti. A Husqvarna 701 azoknak jelent alternatívát, akik mindkét végén szeretik égetni a gyertyát. Vitathatatlan, hogy A-ból B pontba a legmókásabban egy ilyen motor nyergében lehet eljutni, csak ne legyen távol a két pont egymástól, vagy nagyon kanyargós szakasz kösse össze, vagy A legyen a rajt-, B pedig a célvonal…

Motoros pályafutásomat anno egy Simson S51-gyel kezdtem. Rengeteget mentünk a haverokkal járt, aszfaltos és járatlan földutakon is. Mindig is tetszett ez a fajta kétéltűség. A supermotók is rendelkeznek ezzel a jellemmel, azonban ezek a gépek sosem a praktikumról vagy a racionalizmusról szóltak... Ezért, ha csak egy motor állhat a garázsban, akkor nem feltétlenül egy ilyen példányra esik a választás, pedig a maguk módján zseniális és teljesen elmebeteg koncepciók. A Husqvarna 701 tetején is elég volt pár kilométer, hogy a híres Tankcsapda-szám jusson az eszembe, hiszen az ismerkedős kilométerek alatt tisztává vált, hogy itt valóban hiába keresnénk nyugalmat, itt olyan tartomány nincs! A 701-es úgy viselkedik, mint egy túlmozgásos gyerek, folyamatosan nyüzsög, zizeg. Tévedés ne essék, nagy egyhengeresekhez mérten kulturáltan teszi a dolgát, csak mindig benne van a bugi...

 

Motorok Tesztek galériája Husqvarna 701 Supermoto
Kattintson a képre a galériához!

Ahogy az üléspozícióra terelődött a figyelmem, eszembe jutott, hogy „a kevés a luxus, szolid a kényelem” sor is teljesen megállja a helyét az említett számból. Rövid távon, illetve impulzusokban gazdag menetek alkalmával észre sem vesszük, hogy min ülünk valójában, hosszabb távon azért annyi kényelemre lehet számítani, mint azt a képek alapján elsőre gondolnánk. Egyébként a poliamidból készült segédvázba elhelyezett tanknak köszönhetően szinte a kormányig előrecsúszhatunk az ülésen zátonyra futás nélkül! Ez segít a helyes üléspozíció megtalálásában is, aminek komoly jelentősége van. Az én 100+ kg-os súlyomnál az első futómű feszesnek, de nagyon precíznek, pontosnak tűnt, gyári beállítással is. A kisebb súlyúak, Mező Jancsi és a fotózásban segédkező Angyal Zoli, viszont kiemelték, hogy elpattog a motor eleje nyomvályús, keresztbordás útszakaszokon. Ezt a tünetet lehetett orvosolni a testsúly előrehelyezésével, illetve természetesen a nagyon jó WP villán is lehet állítgatni.

 

Ami a kijelzőt illeti, itt tényleg semmi sem vonja el a figyelmünket a csapatásról. Éppen csak annyi infó árad felénk a lámpamaszk mögött megbúvó, vékony LCD panelről, amennyi nagyon kell. Ez nagyjából a sebesség kijelzéséből és pár visszajelző lámpából áll. A kijelző mellett kapott helyet az ABS kikapcsoló gombja, mely kikapcsolt állapotában sárgán világít. Feledékeny kapcsolóról van szó, úgyhogy minden indulásnál tisztázni kell vele, hogy lemondunk a szolgáltatásairól.

 

Motorok Tesztek galériája Husqvarna 701 Supermoto

 

Városból indulva, a kanyargós szakaszokig is jól együtt lehetett élni a motorral. A KTM 690-ből származó, ámde jelentősen felhúzott, közel 70 lovas blokk szépen és nagy kedvvel gyorsul, alsó tartománytól egészen tiltásig. A gázreakciókra sem lehet panaszunk, mindenféle rángatás és késedelem nélkül teszi a dolgát, pedig a Keihin befecskendező már nem közvetlenül, hanem elektronikus úton kapja a gázkartól a jeleket. Az első három fokozat 70-100-130-as tempónál cseng le, emiatt szorgosan kell használnunk a váltót, ami picit pontatlan, így határozott mozdulatokat igényel, ellenkező esetben könnyen találunk köztes állapotokat a fokozatok között. Nálam a keményebb bánásmód megoldotta a problémát. Fontos megjegyezni, hogy Jani és Zoli is találkozott a jelenséggel, úgyhogy nem egyedi észlelésről volt szó. Ezt leszámítva bárhová nézünk vagy nyúlunk a motoron, mindenhol szép és minőségi részletekkel, elemekkel találkozunk, amelyek nagyon jól ellátják feladatukat. Ez igaz a Magura kuplung és a Brembo fék kombóra is, melyek közös jellemzője, hogy egy ujj elég a működtetésükhöz.

 

Címkék:  husqvarna , 701 supermoto




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár