hirdetés
2008-10-16 , Írta: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

A Honda Transalp alig több mint egy hónapja érkezett szerkesztőségünkbe 25 000 km-es tartóstesztre. Érkezésre után egy héttel már 1000 km-t mutatott órája, így hamar átesett első olajcseréjén és időszakos szervizelésén.

    Pár napos városi szolgálat után útra kelt Horvátország, pontosabban az isztriai félsziget felé. Bebizonyosodott, hogy kényelmesen, fáradság nélkül lehet vele nagy távolságokat is megtenni, autópályán a stresszmentes 140-160 km/órás utazósebességgel méltó társa bármelyik túraendurónak, mindezek mellett egy személlyel dobozok nélkül is jól megpakolható. Hazaérkezése után arra lettünk kíváncsiak, hogy vajon a hétköznapi városi forgalomban is ugyanolyan jól megállja-e helyét, mint városon kívül.


    Pár hónapja megjelentettünk egy cikket a motoros futárok életéről, és az akkor kötött jó ismeretséget felhasználva arra kértük őket, mondjanak véleményt a Transalp városi felhasználhatóságáról. A robogók, és kisebb egyhengeres endurók után üdítő változatosságként hatott a szinte vadonatúj, igazi nagymotor egy étterem kézbesítőinek életében. A Transalpot ketten használták, leginkább a XI. és a XII. kerületben, elsősorban nappali körülmények között.
A futármotorral szembeni egyik legfontosabb követelmény, hogy legyen hova rögzíteni a szállítmányt. A Transalphoz gyárilag biztosított csomagtartó és az utas ülés egy része a kapaszkodókkal együtt remekül használható csomagok rögzítésére, így ők is ott találtak helyet a méretes, hungarocellel szigetelt ételszállító doboznak, amelyet egyszerű gurtnival fixáltak.

    A nagy forgalmú, zsúfolt közlekedésben igen fontos tulajdonság a motor manőverehetősége, az, hogy mennyi erőt kell kifejtenünk a szűk helyen való irányváltoztatásokra, mennyire stabil kis sebességnél és rossz minőségű útfelületen, szükség esetén leér-e a vezető lába, hiszen a város nem terep, nem lehet mindent gázzal megoldani. Saját tapasztalataink egybevágnak a tesztelésre segítségül hívott futárokéival: a Transalp viszonylag nagy kormányelfordítási szöggel rendelkezik, így szűk fordulókban sem kell Y fordulót végeznünk, mértéktartó gumiválasztása miatt nem érzékeny különösebben a talajegyenetlenségekre, ami üdvös tulajdonság, ha kis sebességgel haladunk az autók között a meglehetősen gyatra állapotú fővárosi utakon. A finom manőverezést segíti a lágy gázreakció, a Honda finom gázvételi tulajdonsága nem igényli a kuplungaláfestést. Fékei kifejezetten jól adagolhatók, működtetésükhöz nincs szükség kifinomult kézmunkára, és nagy kézerőre sem. Az ABS nagyon finoman szabályoz, inkább csak rumplis úton – amikor a csökken a kerekekre nehezedő súly – volt érehető, hogy „visszaszólt”, a futárok alatt is csak egyetlen egyszer avatkozott bele a fékezés dinamikájába.

    Ha már rumplis utakról beszélünk, akkor arról is szólnunk kell, hogy a Transalp egyetlen negatívuma a városi környezetben a viszonylag kemény futómű, amely különösen az éles bukkanókon dobálja a vezetőt, de még nála is jobban utasát. Sajnos első futóművén nincs állítási lehetőség, de még a hátsónál is mindössze a rugóelőfeszítés mértékét állíthatjuk be.
Horváth Ferenc futár még azt jegyezte meg, hogy kissé hosszúnak találja a Transalp tengelytávolságát és laposnak a villaszögét ahhoz, hogy a várakozó autók között szűk, derékszögű kanyarokat vegyen be vele, erre a célra jobbnak találja a kis endurókat, robogókat. Egyet értünk vele, de hozzá kell tennünk, hogy a Transalp egyenesfutása még 160 km/órás sebességnél is hibátlan, a két tulajdonságot pedig módfelett nehéz egy adott futóműgeometrián belül összehozni. Másik apró észrevétele az volt, hogy a sorok között araszolva a túraenduró tükre sok személyautó tükrével egy magasságba esik, és ez megnehezíti a konfliktusmentes előrejutást. Nagyon jónak találta viszont az XLV nagy szabad magasságát, és 19 colos első kerekét, amely még a magas járdára való felállást is egyszerűvé teszi.

    Kettőjük véleménye szerint a Honda Transalp kifejezetten jó városi motornak is, egy-két túraenduró jellegéből fakadó tulajdonságával egyetemben, hiszen ők, vagyis a futárok extrém városi felhasználóknak számítanak




2010-01-28 17:38:19

Hát az biztos hogy nagyon kiforrott gép,nem hiszem.hogy bárki is csalódna benne aki ilyet vesz!
Világjáró 2 kerekű!!!

2009-12-01 10:50:32

Van még valakiben kétely, hogy a Honda Transalp a világ egyik legjobb, ha nem a legjobb motorja?!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda XL700V Transalp

údaje

Hengerűrtartalom: 680 cm3

Max. teljesítmény: 60 LE (44 KW) 7750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 256 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90-R19

Gumi hátul: 130/80-R17

Tengelytáv: 1515 mm

Hossz: 2250 mm

Végsebeség: 176 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár