hirdetés
2009-09-21 , Írta: Égő Katalin, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

A 250-es utcai motorok kategóriája kihalóban, a negyedliteresek felett a nagyrobogók vették át a hatalmat. A 125 és 600 cm³ között tátongó űrt csupán néhány modell, a Kawasaki Ninja 250 és a Yamaha YBR250 tölti meg, no meg a Hyosung kínál choppert, nakedet és sportot ebben az osztályban. Szerencsére Európába érkezett a faj fenntartásának terhét magára vállaló régi-új modell, a Honda VTR250.

Régi-új? Nem tévedés. A 90 fokos, V2-es blokk családfája 1982-ig vezethető vissza, míg a tavasszal bemutatott és már a hazai szalonokban álló VTR250-es közvetlen felmenője 1997 óta könyvel el sikereket az olasz dizájnra fogékony japán piacon. Tudtuk, hogy van, hiszen az elmúlt években jó pár belpiacos példány érkezett a Távol-Keletről. Hogy eddig miért nem forgalmazták Európában? Jó kérdés. Hogy miért pont most? Ez a Honda egyik jól átgondolt lépése a globálisan tomboló pénzügyi válságra.

Motorok Honda VTR250 2009

A VTR250 külsőre tán még ennél is többet ad. Térhálós acélcső vázát látva hívhatnánk akár kis Ducati Monsternek is. Itt-ott még arra is rátesz egy lapáttal, hiszen a váz csőrendszerére rímel a lábtartó konzol szintén térhálós kialakítása. A japán origami művészek által kimodellezett farokidom, a műszerfal szögletes strasszkőként csillogó visszajelző lámpácskái, a minden részletet érintően igényes kidolgozás mind arra hajt, hogy a VTR250 ne csak ésszerű választás legyen, de érzelmi is. Az érzelmi húrokat pedig maga a V2-es hajtómű pengeti. A konstrukció nem új, de a technika – két felül fekvő vezérműtengely, hengerenként 4 szelep, folyadékhűtés – egyáltalán nem nevezhető elavultnak. A Honda PGM-FI-üzemanyag-befecskendezőjével cserélte le a korábbi porlasztót. Annak ellenére, hogy néhány sportmotor az EFI-t kapva elpuhul, nehezebben pörög fel, az új VTR elevenségéből mit sem vesztett. Meglepően nyomatékos már 4000-es percenkénti fordulattól, a gázreakció is meglehetősen lineáris egészen tiltásig, a 11 400-nál kezdődő vörös zónába könnyedén belehajszolhatjuk a mutatót – az utolsó fokozatot kivéve.

Motorok Honda VTR250 2009
Ötödik fokozatban 130 km/h-s tempónál 8200-at forog percenként a kéthengeres

Az ötfokozatú váltó áttételeinek megválasztása telitalálat, a 120 km/h-ig húzatható harmadik fokozat igazi jolly joker városban, de az országúti előzések alkalmával is. Az ötödiket épp elég hosszúra vették ahhoz, hogy kényelmesen bírja a VTR az autópálya-tempót, óra szerint mért végsebessége üti a 160 km/h-t.

Motorok Honda VTR250 2009
A kétdugattyús nyereggel szerelt tárcsafék határozott, de nem túl harapós

Kéthengereshez képest elenyésző a vibráció, ezzel szemben már az első induláskor feltűnt egy kis kellemetlenség, ami – az importőr szerint – a kis köbcentis, V2-es konstrukció jellegzetessége. Tesztmotorunk alacsony fordulatról kissé darabosan indult. Valamit segített, ha kicsit lendületesebben bántunk a gázkarral (3000-es fordulat felett engedve ki a kuplungot), illetve állítottunk a kuplungon is. Mindez azonban nem jelentett teljes gyógyírt arra az esetre, ha a VTR-rel lassan kell araszolgatni a városi forgalomban. Ugyan erre csak akkor van szükség, ha nem akarjuk hátrahagyni bennünket nagyobb testű és kevésbé virgonc természetű motorral követő haverunkat, mert a VTR előtt nincsenek dugók, minden résnyi menekülőutat megtalál.

Motorok Honda VTR250 2009
A műszerfal megjelenése ugyan klasszikus, működése azonban digitális

Egyszerű, ennek megfelelően olcsó, de a VTR250-hez tökéletesen passzol a 41 mm-es, szokványos hidraulikus teleszkóp és a hátsó központi rugóstag. Az ötküllős, 17-es felniken a gumiméret jól eltalált, a 140-es hátsó sportosan széles hatást kelt a rendkívül keskeny motoron, de még nem megy a kanyarodási tulajdonságok rovására. A célközönségnek számító kezdők és hölgy pilóták számára a 775 mm magas ülés ajándék, a nyergében felvett, a függőlegeshez képest pár fokban előre dőlő testtartástól még agilisebbnek érezni a VTR-t.

Motorok Honda VTR250 2009
A kis Honda nagyobb termetű pilótáknak sem kényelmetlen

Összegzés: a pénzügyi elemzők szerint olcsó, kevés pénzből fenntartható motorokra van kereslet. Ezek közül is olyanokra, amelyek nem csupán közlekedési eszközök, de megjelenésükben és élvezeti értékükben – ha nem is hiánytalanul –, de visszaadják a nagyobb köbcentis társak nyújtotta élményt. A VTR250-re már 10 éve vártunk, de egy pénzügyi világválság kellett, hogy nálunk is forgalmazzák. Bele sem merek gondolni, hogy mi kéne történjen a 250-es Hornet vagy a CB400 Super Four európai bevezetéséhez.

Előnyök:
  • Könnyen irányítható
  • Egyenletes teljesítményleadás
  • Megnyerő külső
  • Rendkívül takarékos

Hátrányok:
  • Darabos indulás
  • Ára a lélektani határt súrolja

Címkék:  honda , vtr250 , 250 , 2009


2009-12-13 22:00:55

Ez a moci ott volt az első fórumotorozz teszten.
A hangját nem hallod, mert a gyári kipufogó totál suttogós.
Viszont az az érzésed, hogy nyugisan elvisz mindenhova.
Csak drága.

2009-11-26 22:22:34

Áh, nem gond az emelkedő, legflejebb nem előzgetsz, de nyugis gurulásra két személlyel is elég. Az ybrahimom 21 lovas, az is elmegy elég nagy emelkedőn utassal 90-100at, igaz pörgetni kell meg lendületben tartani, de épp ez a szép benne, hogy lényeges, hogyan gépészkedsz, mert nem erőből, hanem technikából kell megoldanod. Utassal különben sem megyek gyorsan.

2009-11-26 10:14:18

Jó kis motor ez, de két személlyel, főleg ha van benne emelkedő is, szerintem kevéske.

2009-11-17 19:40:20

Én ilyen motoron tanultam, vagyis nem pont ilyenen, az 1999es volt, meg karbis. De baromi jó gép, nagyon megszerettem...és a hangja...csemege

2009-09-21 20:55:12

Komolyan mondom, nekem tetszik. A 160 -as tempó meg, amit tud, az nem elég, az már sok egy ilyen motoron. Is.
Biztosan eszik is vagy 3-4 litert, hacsak sokat nem mondok, csak bizony drága kis drága.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda VTR250

údaje

Hengerűrtartalom: 250 cm3

Max. teljesítmény: 30 LE (22 KW) 10500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 22 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 - 17

Gumi hátul: 140/70-17

Tengelytáv: 1405 mm

Hossz: 2070 mm

Végsebeség: 148 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár