hirdetés
2009-08-09 , Írta: Égő Katalin, Képek: Somorjai István
Bookmark and Share

hirdetés

Dicsőséges újjászületés: a Silver Wing 400 nincs tovább közöttünk, de hamvaiból megszületett az utód, az SW-T400, hogy a Honda robogókínálatában elfoglalja a második helyet.

A 400-as robogók osztálya igen speciális. Egyrészről meg kell felelniük a vásárlók két szegmensének, akik igen távol állnak egymástól. Az egyik a fiatal srácok – nálunk ez kevésbé jellemző, mint tőlünk nyugatabbra –, a másik a befutott üzletemberek, akik az autózás kényelmét cserélik le a robogózás praktikumára. A Silver Wing 400-eladásokra is furcsa statisztika volt jellemző, a robbanásszerű indulás után elmaradt a növekedés, mint ahogy az normális lett volna, ezért is vált égetően fontossá a radikális modellfrissítés.

Motorok Honda SW-T400

Olyannyira, hogy a Silver Wing 400 SW-T400-zá vált, ahol a két első betű egyértelműen a modell alapítójára utal, míg a T annyit tesz, hogy Twin, ezzel is domborítva a tényt, hogy két hengerével kimagaslik az ellenfelek egyhengeres robogóinak masszájából. A külsőt teljesen átformálták. A dubai hangulatot sugárzó hófehér testet rafinált fekete betétek szabdalják, mint lágy tavaszi szélben lobogó, finom muszlinkendő, fodrozódnak az ívek és az élek. Az arc a cicaszemekkel igen kifejező, kár, hogy menet közben nem mindkét fényszóró világít.
Motorok Honda SW-T400
Óriási és luxus, különösen fehér színben

A robogótest karcsúra húzott dereka temérdek helyet ad a vezetőnek, az alacsonyabbak is kényelmesen elérik a kezelőszerveket anélkül, hogy az ülés peremén kellene kuporogniuk. De a magas pilóta hosszú lábának is bőven elég volt a lábtér, térdébe nem ütközött a kormány. A kényelmes kanapénak mutatkozó nyereg két részre osztott, a párnázat a lumbális területet is megtámasztja, miközben azt sugallja, hogy akár megállás nélkül képesek vagyunk az SW-T400 nyergében egy tankolásnyi utat megtenni. Ez pedig nem kevés, az üzemanyagtank kategóriájában az egyik legnagyobb űrtartalmú: 16 literes.
Motorok Honda SW-T400
A csomagtér világítása az ülés felnyitásával automatikusan felgyullad, de igény szerint az akkumulátor védelmében lekapcsolható

Kipróbáltuk, az ülés alatti gyerekkád méretű tárolórekeszben két zárt sisak elfér. Ha ennyi hely nem lenne elég, akkor ott van még a vezető előtt két mély fiók – köztük az egyik zárható –, elnyelik a motoros zsebét nyomó pénztárcát, kaputávirányítót, fényképezőgépet vagy bármit, amit gyorsan és gyakran elő szeretnénk kapni. Kevésbé fényűző, hogy minden zárható rekeszhez külön zárszerkezet is tartozik (egykulcsos), így az ülés vagy a kesztyűtartó nyitásához ki kell venni a gyújtáskapcsolóból a kulcsot. Nem nagy feladat, de erre már láttunk szebb megoldást a konkurenciánál.
Motorok Honda SW-T400
A fékrendszer kombinált, a bal fékkar mindkét féket aktiválja

A szalonból kiállásnál még embert izzasztó nagy tömeg élménye azonnal szertefoszlik, amint túllépi a robogó a 20 km/h-s sebességet. Ez pedig nem tart sokáig, annak ellenére, hogy mekkora óriás – feltankolva közel negyed tonna –, igen hamar ugrik a 100 km/h-s tempóra, és meg sem áll 160-ig, ahol az óra szerinti végsebességet mértük. Mindezt az erőlködés, a teljesítménylyukak vagy az instabilitás bármiféle jele nélkül. A szélvédelem több mint elég, tempós haladáskor a légörvények inkább hátulról tolják a pilótát. Egyedül az zavart, hogy laza tartásban a szélvédő pereme pont a szemsíkom előtt futott, amitől vagy kicsit felegyenesedve, vagy kicsit összegörnyedve kellett ülnöm, de a nálam magasabb pilótákat ez a probléma nem érinti.

Motorok Honda SW-T400

Összegzés: Az SW-T400 épp arra a legjobb, amire tervezték. Tökéletes autópótló, a praktikum, a kényelem és a teljesítmény optimális kombinációja. Leginkább az országút az ő világa, így az agglomerációból napi bejárásra mindenképpen ajánlanám, főleg ha néhány km autópálya-szakaszt is közbe kell iktatni.

Előnyök:
  • Elragadó dizájn
  • Jó menetstabilitás
  • Biztos fékek

Hátrányok:
  • Nehézkes, lassú manőverezés
  • Három külön zárszerkezet
  • Szemmagasságban lévő szélvédő él


Címkék:  honda , scooter , sw-t400


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda SW-T400

údaje

Hengerűrtartalom: 399 cm3

Max. teljesítmény: 38 LE (28,7 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 37,8 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 276 mm-es szimpla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/80 14M/C (58S)

Gumi hátul: 150/70 13M/C (64S)

Tengelytáv: 1600 mm

Hossz: 2285 mm

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár