hirdetés
2009-08-15 , Írta: Dobor Sándor, Képek: Somorjai István
Bookmark and Share

hirdetés

A Honda saját triálmotorját a sportág meghatározó alakjait segítségül hívva, spanyol versenyzők közreműködésével fejlesztette igen magas szintre.

A Montesa COTA triálmotoros szemmel igencsak csinos gép. Formailag leegyszerűsített, lágy ívű idomokkal, amelyek nem csak szépek, de mivel nincsenek benne sarkos élek, ezért gyakorlatilag törhetetlenek, a sárvédőre szinte csomót lehet kötni. A Montesa igényesen összerakott gép. A pontos, egyforma illesztések mellett a műanyagokra ragasztott kis szivacsdarabkák gondoskodnak a zörgő hangok kiküszöböléséről.

Motorok Honda Montesa COTA 4RT
Honda Montesa COTA 4RT Repsol-replika, amely a világbajnokság out- és indoor versenyein is bizonyított már

Mi is az a Montesa?

A Montesa cég 1944-ben alakult Spanyolországban. Kezdetben ultrakönnyű endurókat gyártottak, majd az 50-es években a gyorsasági motorsportban is megcsillantották tehetségüket és szakértelmüket. A 60-as, 70-es évek jelentették a Montesa fénykorát, sorra nyerték a motorkrossz- és gyorsasági versenyeket, és 1967-ben elkészítették első triálgépüket is, amelyet további típusok követtek. A Honda 1981 óta működik együtt a spanyolokkal, a triálmotorok sikeréhez tőkével és fejlett technológiával járulnak hozzá.

Motorok Honda Montesa COTA 4RT
A sárvédőt szinte lehetetlen eltörni, annyira erős és rugalmas
A motorsportok többségében mára a négyüteműek átvették az uralkodó szerepet a kétüteműekkel szemben. A triálsportban ez a tendencia eléggé megkésett, csak két-három éve jelentek meg a versenyképes négyütemű motorok. A Honda hamar behozta a lemaradást, sőt technikailag elhúzott a konkurenciától, blokkjuk injektoros, amit egy laptop és egy hozzá való program segítségével programozni lehet, így biztosítva, hogy mindig megfelelő mennyiségű benzin-levegő keverék jusson a hengerbe. A váltó nagyon finoman veszi a sebességeket, nem csattog sebességváltáskor, és üres állásba is könnyen kapcsolható. A már szériaállapotában irtózatos nyomatékkal rendelkező blokk kezes bárányként viselkedik, ezért kezdőknek megfelelő választás, de komolyabb versenyzőknek ajánlott a fojtás kivétele és az injektor variálása, így a motor nem csak a gázkar félig tekerésekor indul meg, hanem már negyed gázon agresszívvá válik.
Motorok Honda Montesa COTA 4RT
A kipufogó robusztus védőt kapott, ami nagy szolgálatot tesz, megvédve csizmánkat az égési sérülésektől
Használat közben súlyos hátrányként jelentkezik a tömeg, ami kilogrammban kifejezve 78-at jelent. A mostani kétüteműek 70 kiló alatt vannak, ez ebben a sportban jelentős különbség. A nagy súly ellenére a Montesa fordulékonyabb az átlagnál, alacsonyra helyezett súlypontjának köszönhetően stabil, és ugrálni, pozíciót váltani is könnyen lehet vele. Ez részben köszönhető az állítható Showa rugóstagoknak is, de ha egyszer letettük a lábunk, és úgy próbáljuk a megfelelő irányba taszítani, akkor hamar leizzadunk.
Motorok Honda Montesa COTA 4RT
A küllőanyák a küllő háromnegyedénél találhatók, egyik felük balos, másik jobbos menetű. Így könnyebb megfeszíteni a küllőket, és a gumi leszerelése nélkül is cserélhetők
Összegzés: A Honda Montesa COTA 4RT gyári állapotában kezdők számára a legjobb választást jelenti, de kis átalakításokkal igazi versenygép faragható belőle. Ehhez rengeteg tuningalkatrészt, tartozékot lehet szerezni, mind a súly csökkentése, mind a motor teljesítménynövelése céljából.

Előnyök:
  • Jó minőségű futómű
  • Fantasztikus kezelhetőség

Hátrányok:
  • Nagy súly
  • Alapból fojtott erőforrás

Címkék:  honda montesa , trial


2009-11-26 11:31:35

Igazi bokor és sziklaugró, illetve mászó. Na meg Honda.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda Montesa COTA 4RT

údaje

Hengerűrtartalom: 249 cm3

Max. teljesítmény: 20 LE (14 KW) 7000/min-nál

Fék elöl: 185 mm-es szimpla tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 150 mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 1,60 x 21

Gumi hátul: 2,15 x 18

Tengelytáv: 1320 mm

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár