hirdetés
2009-04-06 , Írta: Égő Katalin, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Ahogy annak idején a Zoomer, a Honda Forza is tipikusan az a modell, amely a japán siker miatt gyűrűzött be Európába, hogy aztán újszerű technológia megoldásaival kitapossa az utat a DN-01 előtt.

Elsőként 2000-ben mutatták be Japánban a Forzát. Hozzánk 2004-ben jutott el, mára már a második generáció fut az utakon. A forma nem lehengerlően ötletes, az összkép mégis harmonikusan modern, és feltehetően időtálló is lesz. Amitől mégis csoportos nézőközönségre számíthatunk a Forza körül, az a sejtelmes kék fényben tündöklő gyújtáskapcsoló. A Honda elsőként fejlesztett ki motorkerékpárhoz kártyás indítórendszert. A Smart Carddal elfelejthetjük a gyújtáskulcskeresés idegőrlő rituáléját, lapuljon az egység bármely zsebünk mélyén, elegendő megközelíteni a Forzát, és az máris kész az indulásra.

Honda Forza EX ABS teszt

Ami az első pillanattól feltűnik, hogy meglepően csendes, semmi vibráció, a Honda Forza szinte hangtalanul suhan. Mindössze a motorfék működésekor hallani egy távoli, a buddhista meditációk ommmm hangzójához hasonlatos, meditatív duruzsolást, amely módszeresen rendet tesz idegpályáim dzsungelében. Városban a 22 lóerős blokk minden igényt kielégítő lendülettel viszi a feltankoltan 195 kilogrammos testet és utasát. Még a helységtáblát elhagyva se mondanám erőtlennek a Forzát, de 135 km/h-s végsebessége autópályára már kevés. A benzinkútnál tett látogatás egészen meglepő eredményt hozott, városi használatban megelégszik 3 literrel 100 km-enként. A fogyasztás jelentősen függ a használati módtól is, amire a Honda több lehetőséget ad, mivel a Forzába S-Matic váltót szerelt. A rendszer szabad választást enged a teljesen automata és a hatfokozatú kézi sebességváltás között. A gázmarkolat alatt található kapcsolóval választhatjuk ki a számunkra megfelelő üzemmódot, míg ha a manuális mellett tettük le a voksot, akkor az egyes fokozatok között a bal kormánykapcsoló gombjaival váltogathatunk.


Kényelem, praktikusság és design. Ezek jellemzik a Honda Forzát

Elönt a cruiserfeeling. Az üléspozíció laza, a láb elöl, a laposan hátra ívelő kormányszarvak miatt egy cseppet sem kell előredőlnünk, sőt a derék határozott támaszra lelhet a vezetőülés hátpárnázatában. A futómű lágyan körülölel. A hátsó felfüggesztés jellegzetessége az elszigetelt „úszó kapcsolódású” rögzítési pont, így nemcsak függőleges, de hosszanti irányban is képes rugózni. Ahogy azt a Honda munkatársától megtudtuk, az SH300-ból átvett új fejlesztés a repülőgépfutóművek működési elvén alapul. Az egyszerű ám nagyszerű megoldás egy belső kapcsolódási pontot is tartalmaz, így a csillapító kar hatékonyan szűri a vibrációt. Nagyon kezes lesz tőle a motor, úgy suhan, mintha sínen húznák, a motorost teljesen elszigeteli a gép rezgéseitől és az úthibák okozta döccenésektől. A fékekkel nem lehet hibázni, a kombinált fékrendszert blokkolásgátló egészíti ki, valamint parkoló fék segíti a biztonságos leállítást.

Honda Forza EX ABS műszerfalHonda Forza EX ABS indítógomb
A műszerfal LCD-jéréől fogyasztási adatok és átlagsebességet is leolvashatunk. A gyújtáskapcsoló gomba akkor használható, ha a kulcskártya 2,5 m-en belül van.

Összegzés: A kényeztetést meg kell fizetni. Az elrettentő, 1 698 000 Ft-os vételár az észérvek alapján döntő vásárlót garantáltan megfutamodásra készteti. Szerencsére egyre inkább hódít a középkorosztály körében is a robogózás, főleg, hogy a Honda Forzával tehetik ezt kényelemben, biztonságosan, sőt elegánsan.



Előnyök:
Határozott fékek
Kiemelkedő menetkomfort
Nagy tárolókapacitás

Hátrányok:
Borsos vételár
Kevés a teljesítmény autópályára

Címkék:  Honda , Forza , robogó


2009-11-26 12:35:59

Tetszik! Akár még túrázni is jó, fotelben csak kényelmesebb!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda Forza EX ABS

údaje

Hengerűrtartalom: 249 cm3

Max. teljesítmény: 22 LE (16 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 22 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 256 mm-es tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90-13M/C

Gumi hátul: 140/70-13M/C

Tengelytáv: 1545 mm

Hossz: 2185 mm

Végsebeség: 130 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár