hirdetés
2009-04-21 , Írta: Rolf Henniges, Képek: Honda
Bookmark and Share

hirdetés

11 lóerő és 127 kilogramm. És egy figyelmeztetés a Honda CBF 125 bemutatásakor: „Legyenek óvatosak, két kollégánkat is lefényképezték 135-tel!” 135 km/h? Yes, you can!

Húzd be a nyakad, lejtő jön! Nagyjából tíz fokos. A kilométeróra mutatója remeg, csigalassúsággal átküzdi magát a 130-as vonalon, közeledik a 140-hez, majd pontosan 135-nél megáll. A Honda új CBF 125-öse bámulatosan stabil. A fenébe, már vége is a lejtőnek! Az egyenes szakaszon pedig megtörik a lendület. Legnagyobb sebessége állítólag 104 km/h. Nagyjából stimmel, hiszen a valósnál valamivel többet mutató kilométeróra immár nem kúszik 110 fölé.


De álljunk csak meg! Valójában nem is a sebesség a legfontosabb! Hanem a Honda nyolcadliteres szegmensben bemutatott új modellje. Mivel az XR 125-öst és a Varadero 125-öst kivették a kínálatból, így a 2100 eurós allroundernek, a CBF 125-nek kell betöltenie ezt a piaci rést. Kerek 900 euróval olcsóbb, mint a CBR 125, viszont csak 250-nel drágább, mint a takarékos ANF 125 Innova, amely bár sok idősebb motorosnak tetszik, a fiataloknak nem jön be annyira. Náluk a CBF-nek sokkal több esélye van.


Napikilóméter-számlálóval ellátott kilóméteróra és üzemanyagszintjelző. A fordulatszám mérő azonban hiányzik.

Sármos, igénytelen teherszállító jármű, és még jól is néz ki. A kecses CBR-rel szemben felnőttesebbnek hat. Kormánya szélesebb, idomai terjedelmesebbek, szélvédelme jobb, nyerge érzésre valamivel magasabb. Motorja igen erősnek tűnik. Ráadásul élénkebb, mint a CBR-t hajtó vízhűtéses, erősebb testvére. Nem csoda: bár a CBF levegőhűtéses hajtóműve három lóerővel kevesebbet ad le, forgatónyomatéka viszont nagyobb, amely ráadásul már sokkal hamarabb rendelkezésre áll. Hegyeket nem lehet vele megmozgatni, de a gyors előrehaladáshoz mindig elég.
A négyütemű erőforrás mindig nagyon tisztán veszi a gázt, az alsó és középső fordulatszám-tartományban meglepően erős. Maximális teljesítményét 8000/min táján éri el. Magas fordulaton a lábtartó és a tank kissé csiklandoz, de ettől eltekintve a CBF nagyon kulturált. A sebességfokozatok pontosan és biztosan kattannak be, a gázt gyakorlatilag ellenállás nélkül lehet tekerni, a kuplung pedig olyan lágy, mintha a lamellákat három golyóstollrugó nyomná össze.


Elavultnak tűnhet, de a 130-as dobfékben meg lehet bízni.

A CBF-nek sem kétszelepes erőforrása, sem a váza nem új fejlesztés. Már régóta bizonyít Indiában, ahol gyártják. Új, vonzó külsővel, háromutas katalizátorral és befecskendezéssel, valamint jól felszerelt műszerfallal és öntött felnikkel gördül le továbbra is a szalagról, ráadásul különböző felszereltségi változatokban. Lenyűgöző.


Kapaszkodó és osztott ülés

Mint ahogy az is, hogy alig találunk rajta kifogásolnivalót. Bár a hátsó csak dobfék, mindkét stopperben megbízhatunk, a rugózás kényelmes, emellett bámulatosan könnyedén kanyarodik. Egyáltalán: jó érzés menni vele. Gyárilag az indiai TVS ATT és az új fejlesztésű Conti Go! abroncsokkal egyaránt felszerelhetik. Ha megbízunk a gyár által 100 kilométerre megadott 2,2 literes fogyasztási adatban, akkor például a Budapest-Salzburg távolságot lazán megtehetjük egyetlen tankolással: a 13 literes tankkal a hatótávolság így 590 kilométer. Csak a hegesztési varratokat és a fényezést nem ajánlatos nagyítóval vizsgálgatni. Az általunk kipróbált sorozatgyártás előtti példány ebből a szempontból nem volt éppen kifogástalan.


Összegzés: A CBF125 2009 januárjától kapható a kereskedésekben. Kedvező árával, kiforott technikai megoldásaival és felnőttes megjelenésével a 125-ös kismotor valószínűleg hamar az igényes kezdők kedvencévé fog válni. A Honda mindenesetre bizakodó, és Európa-szerte 12 000 példány eladását tervezi. Hogy vajon sikerül-e? Yes, they can!



Előnyök:
  • Lágy, kulturált teljesítményleadás
  • Kellemes, könnyen kezelhető kuplung
  • Könnyed, fürge manőverezési készség
  • Alacsony fenntartási költségek

Hátrányok:
  • A kidolgozás minősége jobb is lehetne
  • 80 km/h-ra lefojtó kittet a gyártó nem kínál
  • A felső fordulatszám-tartományban vibrál
  • A pilótaülést csak szerszámmal lehet levennni

Címkék:  honda , cbf125 , teszt


2009-11-26 12:16:34

Kamaszoknak, újrakezdőknek, na meg persze a horgászoknak tökéletes. Kicsit eszik, szépen megy, megbízható.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda CBF125

údaje

Hengerűrtartalom: 124.7 cm3

Max. teljesítmény: 11 LE (8 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 11.2 Nm 6250/min-nál

Fék elöl: 240 mm-es fix szimpla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 130 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 80/100

Gumi hátul: 100/90

Tengelytáv: 1270 mm

Hossz: 1 955 mm

Végsebeség: 114 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár