hirdetés
2010-12-26 , Írta: Zách Dániel, Képek: Honda
Bookmark and Share

hirdetés

Aki megbízható, de feltűnéstől mentes, kipróbált alapokra épülő általános célú motorkerékpárt keres, az ne döntsön, amíg ki nem próbálta a Honda két allrounderét, a CBF600-at és a CBF1000-et.

Megkerülhetetlen motorkerékpár márkává tette a Hondát, amikor 1969-ben előállt a CB750 Fourral, vagyis a világ első nagyszériában gyártott, soros négyhengeres motorkerékpárjával. Ez a koncepció fokozatosan átvette vezető helyet a korábban preferált motorelrendezésektől és máig meghatározza a japán motorkerékpár gyártást. Ezért nem csoda, hogy a 2004. óta kapható CBF600 és a két évvel később bemutatott CBF1000 valódi sikertörténetnek számít.

galéria Honda CBF600/CBF1000 használt
Még több kép a galériában. Kattintson a fotóra!

A két típus terveit a Honda európai dizájnerei készítették. A legfontosabb szempont az ergonómia, a variálhatóság, a könnyű kezelhetőség és a jó ár/érték arány volt mindkét változat esetében. Mindkét modellen állítható a nyeregmagasság, a felfogató konzolok átszerelésével a kormány távolsága és természetesen a fejidomos kivitelek szélvédőjének szintje, így a két CBF olyan szolgáltatás csomagot kínál saját kategóriájában, amit azonos ár mellett egyetlen konkurens sem képes felülmúlni.

A CBF-ek megjelenésére nem érdemes túl sok szót vesztegetni. Sem a hatszázas, sem az ezres nem tartogat formai bravúrokat, de ez nem is nagy gond azoknak, akik egy hétköznapokon is kiválóan használható, remek súlyelosztású és jól hangolt futóművű, hosszabb túrákra is alkalmas motorkerékpárt keresnek a használt piacon. A korabeli tesztek felsőfokban írnak kisebb modell az 1997-es CBR600F-ből átemelt karburátoros blokkjáról. A 2007-es modellváltásig változatlanul hagyott, hetvennyolc lóerőre csökkentett teljesítményű hajtómű a kilencvenes évek egyik legjobb négyhengerese, váltója pontosan kapcsol, a motor jellegéhez nem illő vad kihúzatás nélkül észrevétlenül forog és alacsony fordulatról is készségesen húz.

galéria Honda CBF600/CBF1000 használt
Ránézésre fullos a műszerfal, de a gyakorlatban az üzemanyag-szint jlező hiányzik

A CBF 1000-ből nem készült csupasz változat. Külleme nagyon hasonló a kistestvérhez, avatatlan szemmel csupán az egy helyett két kipufogó dob különbözteti meg attól. Ebben a modellben a 2006. évi CBR1000RR blokkját találjuk, melyet nem kevesebb, mint hetven lóerőtől fosztottak meg, így éppen száz maradt és közel ugyanennyi Newtonméternyi forgatónyomatékkal gazdálkodhat a vezető. A cél ezúttal is az ultrarövid löketű négyhengeres nyomatékelosztásának javítása volt, de ezt az eredeti blokk alapos átalakításával érték el. A legnagyobb CBF-ből sokak szerint optimális kétszemélyes utazómotor vált, amely ráadásul feláras extraként, blokkolásgátlóval kiegészített, integrált fékrendszert is kínál, szemben a hatszázassal, melyhez az ABS-es kivitelen részintegrál rendszert alkalmaztak. Ez azt jelenti, hogy a fékpedál lenyomása részben lassítja az első kereket is, a fékkar viszont nem hat a hátsó féknyeregre.

galéria Honda CBF600/CBF1000 használt
A középkategóriás japán utcai motorok között először a CBF600-at lehetett ABS-szel kapni

A remek Honda allrounderek közös erénye, hogy a felsorolt ergonómiai trükkök mellett megszámlálhatatlanul sok utólagos extrát kaphatunk hozzájuk. Így például gyári koffer szettet a Hondától vagy magasabb szélvédőt, kényelmesebb nyerget, markolatfűtést bármely túramotor kiegészítőkkel foglalkozó cégtől.

Létezik az átalakításoknak egy másik, kevésbé kézenfekvő iránya is, ez pedig a teljesítmény tuning. A motorblokkokhoz nem érdemes nyúlni, mivel komoly kiadások árán is csak néhány lóerőt nyerhetünk, így marad a nyitott kipufogó mindkét modell, és a Power Commander beszerelése a nagyobb modellváltozat esetén, az igazán fanatikusoknak. Akik azonban megértették, hogy mi volt a Honda szándéka a CBF600-zal és a CBF1000-rel, az egyszerűen másik motorkerékpárt keres, ha nem tartja elég erősnek a két motort.

galéria Honda CBF600/CBF1000 használt

Aki kicsit sportosabb kanyarvételi tulajdonságokra vágyik, annak a lágy hangolású futómű fejlesztését ajánljuk, hiszen több cég is kínál minden paraméterében állítható hátsó rugóstagot, az eredeti, előfeszíthető darab helyére, és egy progresszív villarugó szett is csodákat tehet a 41 mm átmérőjű, hagyományos első teleszkópok viselkedésével.

A bőség zavara várja azokat, akik első generációs CBF 600 S-t vagy ritkább, csupasz CBF600N-t keres a magyar kínálatban. Ezúttal senkit nem küldenénk Németországba motort vásárolni, hiszen ezekből a gépekből több tucat vár új gazdára, az idei szezon végén.

Az egyliteres verzió lényegesen ritkább zsákmány, amit részben a későbbi megjelenés, részben a magasabb ár indokolhat, és az, hogy sokan egyszerűen révbe értek ennek a motornak a vezetése közben, így nem akarják eladni.

galéria Honda CBF600/CBF1000 használt
Rendkívül jól eltalált utaskapaszkodó fokozza az utas kényelmét

A vásárlás előtt elsősorban a korábbi sérülések nyomait kell keresnünk. Elsősorban a központi acél zártszelvényből készült vázat vizsgáljuk meg a villanyaknál. Ha ez rendben van, alaposan nézzük meg a teleszkópszárakat az alsó villahíd alatt, és ha ez sem sérült, jöhet a menetpróba.

Ha a gépeket alaposan karbantartották, és az olajcserék mellett nem feledkeztek meg a szelephézag ellenőrzésekről, a karburátor sor, illetve befecskendező szinkronizálásról, akkor már csak a fékek működését kell ellenőriznünk és fizethetünk is egy olyan motorkerékpárért amely akár több mint százezer kilométeren át is ugyanolyan állhatatosan szolgálja gazdáját mint a legjobb japán négyhengeresek.

Címkék:  honda , cbf600 , cbf1000 , használt motor


2011-03-01 17:48:46

látom Motec nem változik a véleményed

2011-03-01 14:32:43

Vajon mikor lesz már CBR 600RR használt motor teszt. Szivesen írnák a egy-pár oldalt a tesztelési hiányoságokról, a diagnosztikai lefedettségéről és a Honda szerviz-szolgáltatásról.

2011-01-10 18:28:21

C si
B e
F os.

Nekem volt....unalmas

2010-12-30 10:44:07

Volt szerencsém egy ezres CBF-hez. 2007-es kiadásból. Ugyan nem hosszú útra csak néhány km-t gurultam vele. Motorja nagyon szépen jár, váltója pontos és finom. Nem kényszerít kényelmetlen pozícióba. Már-már elfolysz a nyergében annyira előtted van minden. Nem a motoron ülsz hanem benne.

Azért a kiegészítői nem olcsó dolgok. Inkább az szerencse ha az első gazdája bele alkudta az új motor árába és most eladja azokat a motorral együtt.

Hibátlan, szürke, hétköznapi motor.

2010-12-29 12:31:45

Az jó, mert például tőlük is lesz!!!

2010-12-27 18:29:14

Vigyázz mert az adóhatóság is olvashat itt.....

2010-12-27 16:56:04

Jaj, nagyon tetszik!!!!!! Mind a kettő, de különösen az ezres! Előre félek a nyártól, mikor lesz egy kis pénzem..........................

2010-12-26 21:27:56

"Nem tartogat formai bravúrokat". Nekem pont az az egyetlen bajom a Fazerrel, és általában a Yamahával, hogy számomra egy kicsit túldizájnolt... Egy nagyon-nagyon kicsit... Pofára lehet, hogy akár ezek a CBF-ek is jobban tetszenek. Lehet... Pofára...

2010-12-26 18:44:08

Az kéthengeres, gondolom, ezért nem került be ide.

2010-12-26 17:22:35

Én a CBF 500-ast ist beleraktam volna a cikkbe.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda CBF600N 2009

Honda CBF600N

údaje

Hengerűrtartalom: 599,3 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10500 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 59 Nm 8250/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1490 mm

Végsebeség: 200 km/h

Honda
Honda CBF 600 S 2008-
Honda CBF 600 S 2008-

Honda CBF 600 S

údaje

Hengerűrtartalom: 599 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 59 Nm 8250 /min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1490 mm

Végsebeség: 215 km/h

Honda
Honda CBF600S
 Honda CBF600S

Honda CBF600S

údaje

Hengerűrtartalom: 600 cm3

Max. teljesítmény: 76 LE (56 KW) 10500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 58 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1480 mm

Hossz: 2160 mm

Végsebeség: 205 km/h

Honda
Honda CBF600N
 Honda CBF600N

Honda CBF600N

údaje

Hengerűrtartalom: 599,3 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10500 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 59 Nm 8250/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1490 mm

Végsebeség: 200 km/h

Honda
Honda CBF1000
 Honda CBF1000

Honda CBF1000

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 100 LE (74 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 93 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 17

Gumi hátul: 160/60 17

Tengelytáv: 1483 mm

Hossz: 2176 mm

Végsebeség: 222 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár