hirdetés
2009-11-12 , Írta: Zách Dániel, Képek: Szabó-Jelik Ádám, Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

A naked kategória alaptörvénye elég egyszerű: aki észrevétlen, elbukik. Az eredetileg időtlennek kikiáltott alapformák kimentek a divatból, és miután a Honda 2007-ben bemutatta a Hornet 600 második generációját, szinte nagyítóval kell keresnünk a népes mezőny arctalan tagjait.

A CB600F soha nem volt unalmas motor, de ez a mostani egyenesen izgalmasra sikerült. Most, hogy a világ keresi az olcsó élet receptjét, a szemtelenül feltűnő csupasz gépnek már nem csupán a hétvégi játék funkcióját kell betöltenie, hanem egyre inkább a sokoldalú közlekedési eszközét, amelyre mellesleg a nap minden szakában jó ránézni. Hozzátehetjük, a Honda azt reméli, hogy az érzés a motorosokban az évek alatt mit sem változik, és ha az elődmodell kilencéves modellciklusa nem is ismétlődik meg, még több évjáraton keresztül farigcsálnak majd a jelenlegi kacsafenekű, csúcsos orrú formán, találnak ki megveszekedetten modern színeket, csakhogy ne lanyhuljon a Hornetnek jutó figyelem.

Így történt ez az idei modellfrissítéskor is, hiszen a CBR600RR aktuális motorblokkjának alapjaira épített négyhengeres és az esztétikailag is értékelhető alumíniumváz nem változott, de a Horneten mégis alakítottak egy kicsit.

Motorok Honda CB600F Hornet

Az élénk színválaszték mellett lényegesebb, hogy végre elöl és hátul is olyan rugózó elemeket találunk, melyeknek nemcsak az előfeszítése, de a csillapítása is állítható. Az első teleszkópok csillapításának változtatásához idomított egerek kellenek, mert pont a kormánycső alatt vannak a kis csavarok, így azokat nem könnyű elérni.

Jó ez a láthatóságimellény-ihletésű, almazöld fényezés! A Hornet napsütésben úgy veri vissza a fényt, hogy sokáig nézni szinte fárasztó, pedig érdemes. A levegőbe bökő orr szépen rejti a függőleges elrendezésű fényszórótestet, a rápottyantott műszerfalház pedig játékossá teszi az összképet. A tank vonala, az ülés és a villás farokrész oldalról karcsúságot hipnotizál, pedig a Honda felülről inkább gömbölyded és tömzsi.

Motorok Honda CB600F Hornet
Elölről designelem, a vezető szempontjából pedig mindentudó informátor a műszerfal

A blokk alatti kipufogók kora ez. Hinné valaki, hogy a mokány csutkavégződés, az azt körülvevő fényes borítások vagy a bal oldalon felbukkanó hurkaszerű kamra csak így, beszerelt állapotban esztétikus? Pedig így van. A típus 2007-es bemutatóján mindenki kezébe foghatta a kiállított alkatrészt, megtudhatta, milyen trükkösen kanyarognak a csövek, míg végül tisztán és sokak bánatára csendesen engedik a szabadba a sportos blokk égéstermékeit, ja, és elborzadhatott azon, hogy mennyi vas kell a környezetvédők megnyugtatásához.

Ismerős érzés kerít hatalmába a Hornet nyergében. Szinte az első pillanattól érezni, hogy jó szórakozás lesz vele a motorozás a városban és maradandó élmény kedvenc kanyargós országútjainkon.

Motorok Honda CB600F Hornet
A tank öblös és viszonylag hosszú, de nem akadályozza vezető kényelmét

A Honda régóta híres arról, hogy képes minimális mechanikus hangot adó négyhengereseket készíteni, és ha lehet, ez a Hornet blokkja esetén még inkább igaz.

A váltó karakteres klattyanással veszi az egyest, de amikor a városban alig hallhatóan suhanva vágjuk át magunkat, ha úgy akarjuk, semmilyen zaj nem jelzi a hajtómű működését, mivel már valamivel háromezres fordulat fölött találunk némi nyomatékot. A fordulatszámmérő mutatója központi helyre került, jó sok rajta a bejegyzés is, és ezeket elég gyakran látogatja a piros mutató, mert a sportos blokk olyan lelkesen veszi a levegőt a gázadásokra, hogy kedvünk támad gyakran kiforgatni. Ilyenkor ércesen megjön kicsit a hangja és még tízezres fordulat környékén sem fogy ki az erőből. Rettenetes sprinteket vághatunk lámpától lámpáig vagy akár az autópályán. Ami a nyomatékot illeti, a Honda arra a legbüszkébb a mostani hatszázas blokkjaival kapcsolatban, hogy sikerült háromféle kivitelben elkészítenie úgy, hogy a CBF-től a CBR-ig egyik modellre sem üthetjük az „alul semmi” szégyenbélyegét. Ez a valóságban azt jelenti, hogy a Hornet nem olyan kétségbeejtően nyomatékszegény az alsó fordulatszám-tartományban, hogy a közúton zavaró lenne, de egy kiadós gyorsításhoz nem árt egyet vagy akár kettőt is visszakapcsolni. De legalább nincs lyuk az alsó tartományban, ez komoly erény ebben a műfajban.

Motorok Honda CB600F Hornet
A háromdugattyús első féknyergek kombinált rendszerhez kapcsolódnak

Az üléshelyzet sportosan kompakt, egy átlagos testmagasságú vezető talán kicsit több lábhelyet kérne vagy egy árnyalattal szélesebb kormányt, hogy még érthetőbb legyen, miért használja olyan sokszor a gyártó a streetfighter kifejezést, amikor erről a motorról beszél. Minden kézre áll és mivel szinte magától fordul a Hornet, a kétszáz kilóját rendkívül könnyű terelgetni a szűkebb helyeken. Közben a blokk bársonyosan követi a finom gázmozdulatokat, attól sem kell tartanunk, hogy váratlanul reagál, vagy cserbenhagy miközben egyik lyukból a másikba ugrálunk vele a csúcsforgalomban.

Naked bike-os sajátosság, hogy a futóműelemek valamiféle átmenetet képeznek a sportos és az általános felhasználás között. A Hornet rugózása is jó kompromisszumnak tűnik. Nem pattog el az úthibákon, nem rázza ki a lelkesedést a nyeregben ülőkből, mielőtt azok kiverekedik magukat a városból, de kellő visszajelzést ad fokozott tempóval vett kanyarok közben is, sőt nem is ül össze vészesen az eleje, ha valahol mégsem veszik észre a rikító motor érkezését, és bele kell nyúlnunk a fékbe. Ennek persze oka lehet az is, hogy tesztmotorunkra a felárért kapható kombinált fékrendszert szerelték, így ha a fékkarért nyúlunk, dolgozik a hátsó nyereg is, és ha elfogy a Michelin Pilot Power abroncsok tapadása, még mindig ott van az ABS, ami alig észrevehetően lép közbe, amikor provokálni kezdtük a rendszert.

Motorok Honda CB600F Hornet

Hogy el lehet-e képzelni ezt a Hondát éles bevetésen, mondjuk egy versenypályán? Talán igen, sőt a modell bemutatójakor kiállították a Cup változatot is, mellyel márkakupákon találkozhatunk azokban az országokban, ahol rendeznek ilyet. És hogy mi lesz két év múlva? Azt ma még csak sejthetjük, de egy biztos, a Hornet most még sportosabb alternatívaként akar kitűnni, és ez a szerep biztosíthatja további sikereit a rengeteg tagot számláló naked bike mezőnyben.

Összegzés:

A Honda Hornet büszkén hirdeti, hogy egy japán motor is lehet izgalmas, egy izgalmas motor is lehet sokoldalú és közben még a minőségről sem feledkeztek meg. Aki sportos nakedre vágyik, mindenképpen tegye próbára!

Egyenletes teljesítményleadás
Hatékony kombinált fék és ABS
Izgalmas megjelenés

Hosszú lábúaknak nem kényelmes
Lehetne szélesebb a kormánya

Címkék:  honda , cb600f , hornet , menetpróba


2010-05-05 22:59:59

Szerintem egész jól néz ki. Bár az ezres az sokkal szebb!! Ez inkább ilyen tipikus honda formájú naked. Egyszerűbb fajta.

2009-12-13 22:22:13

Az anyó kosarat erre is felrakhatod, eltakarja a lámpát.

2009-12-11 12:19:34

Piacra járni a ZZR1400-as jó, mert azt lehet pakolni. Elképzletem öreganyós kormánykosárral

2009-11-27 15:21:21

Így - így! Már gondoltam is, hogy venni kéne egy higgadt ZX 10R -t. Piacra járni. . . .

2009-11-26 22:19:00

Tudjuk Hangszoro, már mondtad, ez túl pörgős számodra, Te inkább a nyugodtabb vasakat bírod.

2009-11-26 09:50:35

Jó, szavazok én is. Nekem nem tetszik a lámpája. A motorral persze semmi bajom egyébként, bár nem ő álmaim lova.

2009-11-22 19:06:29

A fejidomos se csúnya, sőt, nem árt, ha 600km után nem zúg a feje az embernek annyira, mint egy nakeden, no meg az ízületek is jobban érzik magukat, főleg hűvösebb időben.

2009-11-18 15:00:52

szerintem szép forma, és úgy általában jobban tetszenek a naked-ek, de nekem is fejidomos van, mert azért a szélvédelem nekem nagyon fontos,lehet, hogy én is öregszem ...

2009-11-17 19:10:46

Nakednél nekem is a körlámpa jön be, de ennek a Hornetnek szerintem nagyon jól eltalálták a lámpáját, meg mindenét, ellenben a mai egyenbogárfejű társaival. Na jó ennek is bogár feje van, de szép. Ja és még az ülés alá húzott kipuffal jobban tetszene. NA, ki szeretne nekem venni egyet?

2009-11-17 13:34:47

Elképzelhető hogy öregszem, de szerintem azért többen vagyunk akik értékeljük - esetleg többre értékeljük - a tradícionális formákat.
Ez a Hornet kéne, mert már a réginél is úgy éreztem: ha rajta ülök nem látom milyen csúnya.
Azonban ha választhatnék hagyományos körlámpával és "MZ" sárvédővel kérném ugyanezt a technikai tartalmat (no persze kipufogó és cbs nélkül).

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda CB600F Hornet 2007

údaje

Hengerűrtartalom: 599 cm3

Max. teljesítmény: 102 LE (77 KW) 12000 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 63,5 Nm 10500 /min-nál

Fék elöl: 296 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 - 17

Gumi hátul: 180/55 - 17

Tengelytáv: 1435 mm

Hossz: 2090 mm

Végsebeség: 226 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár