hirdetés
2010-09-27 , Írta: Gajdos Barna, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Mintha egy méretes maxi robogó minden dimenziójával spóroltak volna egy kicsit a Honda tervezői, hogy létrehozzanak egy kisebb, városi és elővárosi közlekedéshez a nagyobb testvéreknél jóval praktikusabb, 125 köbcentist, kifejezetten igényes és minőségi kivitelben, folyton megálló motorral és veseverő deréktámasszal, amiről majd senki nem akar leszállni.

Az üléshelyzet, a kormányállás, a puttonyos hátsó, a tengelytáv, a deréktámasz, a kényelmes üléspozíció mind mind a túrarobogók érzetét keltik, csak minden egy kicsit kisebb és sokkal könnyebben kezelhető, mint a Burgman, az SW 400 vagy éppen a T-Max esetében, még egy szűkebb garázsba is simán betámasztható az autó mellé. Szép, elegáns, jól kezelhető a PCX, ízig-vérig városi robogó igényes kidolgozással és megjelenéssel. 125-ös erőforrása csak korlátozottan teszi lehetővé a hosszabb túrázást, de városi, elővárosi forgalomban több mint elég a kifejezetten erős motor, ami bőven meghaladja a forgalom átlagos ritmusát.

Motorok Honda PCX
A lámpaidom formája letagadhatatlanul hondás. Egy kis képzelőerővel a VFR1200F formái is visszaköszönnek benne

Érdekes újítás, hogy például lámpánál vagy kocsisor mögött megállva három másodperc után a motor automatikusan megáll. (Korát megelőzően egykori JinLun nevű robogóm is tudta ezt, bár ott nem tudatos technikai fejlesztés, hanem egy állandóan visszatérő hiba okozta a jelenséget.) Eleinte meg- megijed az ember, de gyorsan megszokható, hiszen egy villogó sárga LED jelzi, hogy a funkció aktív (a funkció ki is kapcsolható, ha valakit régi rossz emlékek szállnak meg a folyamatos leállás miatt). Gázadásra gyönyörűen és meglepően gyorsan, a másodperc tört része alatt indul a gép, minden tekintetben jól kitalált, hasznos funkciója a motornak.

Motorok Honda PCX
A PCX újdonsága a "stop and drive" funkció. Akár ki is iktatható a jobb kormányvégen lévő kapcsolóval

A Honda PCX csomagtartója méretes, egy komolyabb bolti bevásárlás tartalma mindenestül befér az ülés alá. A nagy rakodót tágas ülés fedi, amin két személy kényelmesen elfér, bár a hátsó teleszkópok 2 fővel nem mindig birkóznak meg egy-egy kátyúval, és kellemetlen felütéssel jelzik az extra terhelést. A robogó nagyon szerethető, menettulajdonságai nagyon kellemesek, alacsony és magasabb sebességnél egyaránt egy-két apróság tűnt csak fel, ami zavaró lehet, ha nagyon kötekedni szeretne az ember.

Motorok Honda PCXMotorok Honda PCX
Az ülés alatti tágas csomagtérben kényelmesen elfér egy felhajtható állú sisak, még némi hely is marad

Kormányzárnál az ülés nem nyitható fel teljesen, pont visszaesik, ha nem tartja meg valahogy az ember, nekem csak gyöngyöző homlokkal, némi szentségelés után sikerült második próbálkozásra kiszedni a csomagtartóból a cuccomat. A deréktámasz kellemes, de a Megyeri út kátyúin átdöcögve valahogy az ütések végpontjai nem az ember fenekében végződnek, hanem annál sokkal kellemetlenebbül – a deréktámasznak köszönhetően – valahol a vese tájékon, ilyenkor erősen javallott előrébb helyezkedni.

Motorok Honda PCX
Még több kép a galériában

Összegzés:

megjelenésében kifejezetten elegáns, engem emlékeztet az SW 400-ra, de a formabontó DN-01 vonalai is felfedezhetők a motoron. A szerkesztőségben osztatlan sikert aratott minden szempontból: jó futóművének, fékeinek és dinamikus motorjának köszönhetően élvezetes városi motorozást biztosít, igényes megjelenése az átlagos robogók felé helyezi, aki emellett dönt majd, biztosan nem csalódik.

Címkék:  honda , 125 , pcx , teszt


2012-07-12 10:10:23

#hangszoro
A robogók legnagyobb előnye a praktikum, ami a pakolhatóságot is jelenti.
Az hogy ennek a taposója nem vízszintes, nagy hiba ebből a szempontból.
Amúgy bevásárlásokra simán jó egy ehhez hasonló robogó is.
-A taposó részre több zsugor cucc is stabilan fel fér (liszt, cukor, stb.)
-Az ülés alá mehetnek az apróságok (vagy sisak)
-A hátsó dobozt szintén meg lehet pakolni, attól függően mekkora dobozt nem szégyellünk felrakni rá
-És persze ott van a praktikus hátizsák is, ami ha kellően nagy 1 zsugor ásványvizet is benyel
-Esetleg még a hátsó nyeregre is lehet pakolni oldaltáskákba.
Szóval rendkívül praktikus lehet akár egy 10 colos kerekű 50-es is.

2010-10-05 18:19:05

Ez a robogó már majdnem motor...

2010-09-28 06:25:00

Ha egyszer muszáj lesz robogót vennem, akkor mindenképp elgondolkodom rajta, bár a mi családunk "nagy" bevásárlása nem férne be a csomagtartójába....esetleg a dobozába.
A meglepően magas középrész viszont nekem tetszik, így kevésbé "hokedlis" a rajta való ülés.

2010-09-27 18:23:44

Nagyon nem ragadnak meg a robogók, mondhat akárki akármit, hogy praktikus meg stb, kell a fenének. Csúnyák, bumfordik. Ez is sajnos olyan, mint egy roller.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda PCX

údaje

Hengerűrtartalom: 124,9 cm3

Max. teljesítmény: 11 LE (8,33 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 11,56 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 220 mm-es szimpla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 130 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 90/90-14

Gumi hátul: 100/90-14

Tengelytáv: 1305 mm

Hossz: 1917 mm

Végsebeség: 108 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár