hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share Megosztás Iwiw-re.

hirdetés
Get Adobe Flash player

Változások szele

hirdetés
Get Adobe Flash player

Suzuki GSX-R 600


Egyértelmű volt, hogy a legegyszerűbb megoldás a 600-as GSX-R megalkotására, ha a nagyobb testvért próbálják átfaragni. A 750-es SRAD hamar népszerűvé vált és komoly eredményekkel is büszkélkedett. Az egy évvel utána megjelenő, első sorozatú 600-asról nem is árulkodott, hogy mekkora, csak az avatottabbak szúrták ki, hogy nem fordított a teleszkóp, a hat helyett négydugattyúsak a féknyergek és a súlycsökkentés érdekében merevítő nélküli a hátsó lengővilla. Fő elemekben egyszerűbb volt felsorolni az apró különbségeket, mint a közös jellemzőket. A hátul fél collal keskenyebb kerék, melyen 180 gumi feszült, az öt kilóval könnyebb főtengely és még pár ehhez hasonló apróság tette lehetővé, hogy az akkor misztikusnak számító 200 kilós súlyhatár alatt maradt a motor teletankolva is. A GSX-R-rel együtt akkoriban mindössze két olyan típus volt a világon, mely ezt teljesíteni tudta. A vetélytárs az Bimota YB9-es volt. De volt még más érdekessége is a kis Gixernek, mellyel felhívta magára a figyelmet: ő volt az első széria motor, aminek a gyertyapipában volt a trafója. Mivel a 750-es vázában kapott helyet a kis blokk, így a karburátorsornak volt helye bőven, nyugodtan lehettek egyenesek a beömlő csatornák. Mint a legtöbb 600-as esetében, a megadott teljesítmény adatok a GSX-R-nél sem fedték a valóságot, a mért eredmények jóval elmaradtak, de a 105 lóerő is bőven elegendőnek bizonyult a jól forduló és precízen irányítható motornak. Egyetlen hibája mindössze a fék volt, mely hidegen üveges érzésű volt. Vérbeli sportmotornak született, így az üléspozíció sem volt a legkényelmesebb.


Suzuki GSX-R 600Suzuki GSX-R 600

Az első GSX-R 600, teljesen a 750-es küllemével és technikájával, de sima teleszkópvillával és négydugattyús féknyergekkel


Suzuki GSX-R 600Egészen a 2000-es évjáratig mindig szinte változatlan formában jelent meg a 600-as GSX-R, holott a konkurencia nagy léptekkel haladt előre. Abban az időszakban kissé kezdett már zavaróvá válni a 600-ashoz képest nagy mérete, és sokan reklamálták már, hogy egy komolyabb ráncfelvarrásra lenne szükség. Hiába volt erős a motor, mégis sokkal lassabb köridőket lehetett vele produkálni, sőt míg a kezdeti időkben csúcsnak számított a könnyű súlya, a konkurencia már bőven alá tudott menni.


Mivel a harc egyre kihegyezettebbé vált ebben a szegmensben, 2000 telén a Suzuki bemutatta a 2001-re szánt adu ászát. Legalább akkora durranás volt, mint az első GSX-R a megjelenésekor. Szinte nem is lehetett a motorra ismerni. De nem csak külsőségeiben újult meg. Kereken 12 kilót faragtak a motor súlyából, mellyel ismét az élre ugrottak. A Mikuni karburátorsort befecskendező rendszer váltotta fel, mely még egyenesebb leömlőt tett lehetővé. Az öntött dugattyúkat kovácsoltak váltották fel, melyeknek hornyaiban vékonyabb gyűrűk voltak a kisebb súrlódás elérése érdekében. Megnövelték a kipufogó szelepeket és az égéstér kialakítását, rövidítettek a löketen, a minél nagyobb teljesítmény érdekében. Ugyan nem sikerült megelőzni az akkor uralkodó Yamahát lóerőben, de kezességben mindenképp. Nagyon jól adagolható teljesítménnyel ruházták fel, mely komoly fegyverténynek minősült. A futómű továbbra is kifogástalan volt, kiválló fordulékonysággal. Ezt segítette a Pirelli is, aki erre a motorra külön fejlesztett egy olyan gumit, ami egy kilóval volt könnyebb volt a többi modelljüknél. A megjelenés terén új,  sokkal karcsúbb idomokat kapott, átdolgozták az airbox beömlőt és az új lámpa még sportosabbá hegyezte. A műszerfalon egyértelműen a fordulatszámmérőre került a hangsúly, a kilométeróra digitális és multifunkciós lett. Egyedisége a szériában szerelt kormánylengéscsillapítóban és a csavarozott váznyúlványban mutatkozott. Igazi kuriózum, hogy a gyár mérnökei a sportmotor építésénél a túrázókra is gondoltak, ezért csomagtartó háló kampóval is felszerelték.


Suzuki GSX-R 600Suzuki GSX-R 600

Végre megújult. A GSX-R 1000 formáját, új vázat és benzinbefecskendezést kapott. Néhány lóerőt nyert, néhány kilót leadott


2003-ban ismét kezdett egy picit lemaradni a GSX-R a konkurenciától, de érettsége még így is stabilan a legjobbak közt tartotta. Ugyan helykínálata magasan a legnagyobb volt, ezzel persze az is járt, hogy ismét túlnőtte, pontosabban nem zsugorodott a többiekkel.

 

Suzuki GSX-R 600Aztán bekövetkezett a várva várt vérfrissítés. Mit vérfrissítés, teljes vércsere. 2004-ben bemutatkozott az ismét teljesen megújult Gixer. Azt, hogy mennyire nehéz egy jóból még jobbat csinálni, igazán megtapasztalta a Suzuki. Minden erőfeszítés ellenére is csak két kilót bírtak faragni a súlyából és négy pacival lett erősebb. De vajon le kell ragadni a puszta számadatoknál? Nem, használat közben derül ki, hogy mi munka volt a motorral. Az újdonságok listája a földig ér. A legszembetűnőbb a még karcsúbb forma volt, új idomok és lámpák, no meg a fordított teleszkóp, melyen lecserélték a sokak által panaszolt nyergeket és radiálisan rögzített, iszonyatosan jó négydugattyúsok kaptak helyet. A blokkot teljesen átépítették, új blokköntvényt, hengersort, hengerfejet, titán szelepeket és sok más finomságot kapott. Az új motorblokk 600-as sportgép létére is tiszta és egyenletes nyomatékot biztosít már 3000-es fordulattól. Iszonyatos mértékbe emelték a felső határt, 16 000-nél tilt a gyújtás, amit a villanófény előz meg, akár csak a versenymotoroknál. Megrövidítették a sebességi fokozatokat és egyben precízebbé tetté magát a váltómechanikát is. Majdnem öt centivel lett keskenyebb a motor és immáron a váz alapjául az 1000-es geometriája szolgált.

 

Aztán felgyorsult a folyamat. Már nem kellett hosszú éveket várni, 2006-ra ismét robbantottak a kék-fehér motor mérnökei. Szinte minden elemében és csavarjában átdolgozták a kis GSX-R-t, mivel a 2005-ös változat ismét nem igen tudott labdába rúgni a tovább és tovább erősödő konkurenciával Suzuki GSX-R 600szemben. Minden tekintetben megújult, új forma, váz, erőforrás, idomok, lámpa, sportosabb üléspozíció… Valóban sokkal jobb lett az elődjénél, az eddigi legkompaktabb és legfinomabban vezethető 600-as GSX-R, de hogy ez meddig lesz ismét elég, azt majd a jövő mutatja meg.


Használt GSX-R vásárlásánál főleg arra érdemes figyelni, ki és mire használta. Ha bukási nyomok találhatóak rajta, nincs meg az eredeti, csak utángyártott idom hozzá, jobb más példány után nézni. A kis GSX-R nálunk az elejétől kezdve igen népszerű volt, ezért van választék a használt piacon is. A szivárgó teleszkópszárak, kiütött elsőkerék csapágyak, rángatós kuplung arra utalnak, hogy valamelyik előző tulajdonos előszeretettel egykerekezett vele. Ez a motor kenésében is okozhatott problémát, ami eseteleg csak több ezer kilométerrel a vásárlás után jelentkezik, akkor viszont annál költségesebb javítással jár.


Alapvetőleg megbízható konstrukció különben a GSX-R, a SRAD-oknál volt viszonylag gyenge a vezérműlánc feszítő rugója, 15 000 kilométer után meglágyult, már nem tudta feszíteni a láncot, ami annak és a feszítőnek cseréjével járt. A 2000 és 2003 közötti modellnél volt néha gond az egyes és a kettes sebességgel. Megkoptak a körmök a fogaskerekeken, és a léptetővilla is hajlamos volt meghajlani, így először ritkán, majd egyre gyakrabban kidobta a motor 8000-res fordulatszámnál, amikor megjött az erő a sebességeket.

Az árak erősen az állapottól és a futott teljesítménytől függenek. SRAD-okat 700 000 és 1 200 000 forint között tartják, a K1-es injektorost 1 200 000 és 1 400 000 között, a K4-est 1 700 000 és 1 900 000 között. De a kínálat viszonylag bő, érdemes körülnézni.

 

 


Olvasói tapasztalatok

 

Két 600-as GSX-R-em is volt. 2000-2001-ben egy SRAD, majd vettem újonnan egy injektoros 600-ast. Ennél bejáratási idő után lecseréltem az áttételét elöl egy foggal kisebbre, hátul két foggal nagyobb lánckerékre, mert pályamotorozásra akartam használni. Tényleg dinamikusabb lett a gép, úgy 7000 körül indult meg igazán. Nekem elöl puha volt a rugózás, a rugóelőfeszítést teljesen betekertem, ezután már nem bólogatott. A hátát hagytam ahogy volt, az szériában jó volt. Rendszeresen kijártam vele a pályanapokra, könnyű és élvezetes, igazi pályamotor volt nekem akkoriban a GSX-R. Aztán amikor megtanultam vele motorozni, lecseréltem egy 750-esre, avval el is indultam a Dunlop Trophyn.


A SRAD-nak a vezérmű lánca gyári betegség volt, egyszer kellett cserélni, 2002-ben meg engem is utolért az injektoroson a váltómű gond. De különben nem volt semmi, amire panaszkodhattam volna.

Utcán, főleg hosszú túrára kényelmetlen a Suzuki 600-as szupersport motorja, pályára viszont ideális.

Simotits Ferenc, Budapest




Suzuki GSX-R 600 (2001-es évjárat) - Műszaki adatok


Adatok


Motor


Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés 38 mm torokátmérővel, motormenedzsment, szekunder légrendszer, önindító. 


Furat x löket 67 x 42,5 mm


Lökettérfogat 599 cm3
Sűrítési viszony 12 : 1
Névleges teljesítmény 116 LE (85 kW) 13 000/min-nál
Max. forgatónyomaték 68 Nm (6,9 kpm) 10 800 /min-nál


Erőátvitel


Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal. 


Futómű


Alumínium zártszelvény hídváz. Elöl teleszkópvilla 45 mm belsőcső átmérővel, hátul alumínium zártszelvény lengővilla, himbarendszerre szerelt, központi rugóstag. Elöl 320 mm-es dupla tárcsafék, négydugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.


Rugóút elöl/hátul 125/130 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.50 x 17 / 5.50 x 17
Abroncsméret elöl/hátul 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17


Méret és tömeg


Tengelytáv 1400 mm
Villaszög 66 fok
Utánfutás 96 mm
Ülésmagasság 830 mm
Teletankolt tömeg 192 kg
Tank 18 l


Mérési eredmények


Végsebesség 263 km/h


Gyorsulás:

0-100 km/h 2,9 s
0-200 km/h 9,5 s


Tesztfogyasztás 5,9 l/100 km (91-es) 

 

Karbantartási adatok


Szervizintervallumok 6.000 km-enként


Olajcsere: 6.000 km-enként
Motorolaj: SAE 10W/40
Olajmennyiség szűrővel: 3,1 liter
Teleszkópvilla-olaj: SS8 10W
Olajmennyiség villaszáranként: 528 m
Gyújtógyertyák: NGK CR9E
Szelephézag (hidegen)
Szívó: 0,10 - 0,20 mm
Kipufogó: 0,20 - 0,30 mm


Előnyei:


-Nagyon megbízható erőforrás
-Egyenletes nyomaték
-Időt álló külső

Hátrányai:

-Ma már nagynak számító méret
-20 000km után kikopik a teleszkópvezető gyűrű
-2004-ig gyenge fékek



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés

 Suzuki GSX-R600 2006-2007

Suzuki GSX-R600

údaje

Hengerűrtartalom: 599 cm3

Max. teljesítmény: 125 LE (95 KW) 13500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 68 Nm 11500/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 180/55 ZR17

Tengelytáv: 1400 mm

Hossz: 2040 mm

Végsebeség: 262 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Szerkesztőség: 1056 Budapest, Szerb u. 17-19. | Tel: 445-3022
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Aprilia RS 50 Honda CBR 125 R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia RS 125 Aprilia SR 50 LC - 1997 Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda XL700V Transalp Yamaha Vmax 2009- Suzuki DL650 V-Strom Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Suzuki SV650 2003- Kawasaki Ninja 250 R Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Honda VTX 1800 Yamaha XV535 Virago Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Suzuki GSR 600 Suzuki Intruder C 1800 R KTM 1190 RC8 R 2009 Honda CBF125 2009 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda VFR 800 2003- Triumph Tiger 1050 Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Yamaha SR125 1997- Suzuki GSX-R 600 K8 BMW R 1200 GS 2010 MV Agusta F4 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Suzuki B-King Yamaha XJ6 2009 Honda CBR600RR 2005-2006 BMW F800GS 2008 Honda VTR250 2009
És ezt olvasta már?Bezár