hirdetés
2009-01-09 , Írta: Somorjai István, Képek: Égő Katalin
Bookmark and Share

hirdetés

Túrázni, városi motornak, sőt futárkodásra is sokan vásárolták a Yamaha megbízható, kezes, kényelmes kis chopperét. Mára ugyan kicsit kiment a divatból, de akit ez kevésbé érdekel, nem jár rosszul az 535-ös Viragóval.



    1988-ban látta meg a napvilágot a Yamaha egyik legsikeresebb modellje. Akkoriban a soft chopper hullám – vagyis amikor sima naked bike-okat gyárilag magas kormánnyal, csepptankkal és nagy, puha nyereggel szereltek – leáldozóban volt, a japánok is kezdtek ráérezni a „valódi” chopperek készítésének ízére. A nyolcvanas években 750-es és 1100-as modelljeik már egészen normálisan néztek ki, ekkor jött ki az 535-ös, egy bárki számára megfizethető népmotor. A motorosok úgy vették az olcsó, kultúrált kinézetű kétkerekűt, mint a cukrot, Németországban volt olyan időszak, amikor az XV535 volt a legnagyobb példányszámban eladott motorkerékpár. Így indult a közel 15 éves sikertörténet, ugyanis ennyi ideig volt a közepes Virago a modellkínálat egyik meghatározó tagja.


    Bár már nagyon közel áll hozzá, a Viragót nem nevezhetjük valódi értelemben vett klasszikus choppernek. A gyönyörű, léghűtéses, barázdált blokk, a sok krómozott alkatrész, a csepptank és a küllős kerekek mind a stílus nélkülözhetetlen elemei, de akad egy-két olyan részlet, amit csak a laikusok nem vesznek észre. Ilyen például a hídváz, ami átível a blokk fölött, ahelyett, hogy alulról is támasztaná, ahogy a valódi choppereknél illik. Talán ebből ered a lábtartó nem eléggé előretolt helyzete is. E kettőre rengeteg ügyes átalakítást láthatunk bölcsőváz imitációval és arra szerelt előretolt lábtartóval.
Az 535-ös elnyűhetetlen motor hírében áll, és ezt a szervizek szakemberei is megerősítik. Nem ritkák az 50-60000 kilométert futott példányok, amelyeknek semmi problémájuk nincsen. Tehát egy Virago vásárlásánál nem a futásteljesítmény, hanem az állapot kell, hogy a meghatározó legyen, tehát mennyire gondos volt a motor gazdája, hol tárolta, milyen körülmények között használta, rendszeresen elvégeztette-e az időszakos javításokat? A leggyakrabban előfordult hibák főleg az elektromos rendszert érintik. A rengeteg karácsonyfaizzóval felextrázott példányoknál előfordul, hogy a generátor nem bírja a megnövekedett terhelést, és leég. Ezen kívül a feszültség szabályozó és a kormányról vezérelt elektromos benzincsap az, ami elromolhat. A sokat állt motoroknál a beöregedett benzin okoz indítási nehézségeket, amit az üzemanyag porlasztóból való leeresztésével lehet orvosolni. A két benzintankos 535-ötösöknél előfordult az is, hogy a felső benzincsap berohadt, jó esetben nyitott állapotában.


Klasszikus kerek kilóméteróra, krómozott házban katak helyet a visszajelzők. A kényelmes ülés alatt második üzemanyagtank van

    A használt XV535 Viragók ára hazánkban nagyjából 600000 és 1200000 forint között van, függően attól, hogy a motor milyen állapotban van és milyen extrákat szereltek fel rá (pl. oldaltáskák, plexi, előretolt lábtartó, háttámla, stb.)

Előnyei
  • Jól eltalált arányok
  • Megfizethető ár
  • Starpabíró konstrukció

Hátrányai
  • Az elektromos rendszer meghibásodásra hajlamos
  • A felső benzincsap eldugulhat
  • Nehéz eredeti állapotú példányt találni



2010-03-26 11:08:48

jujj,nekem annyira tetszik,olyan laza,és egyszerű.Ilyen jó motorok már nem lesznek sosem

2009-11-26 14:54:36

Jó kis motor ám ez, én csak jókat hallottam róla, de talán kérdezzük meg Mező Urat is. . .

2009-01-09 11:55:59

Én egy XV 5oo as hoztam Ausztriából,96-os 16.e km.van benne.Igazán megkimélt,igaz nekem kellett" felcicomáznom"/plexi,bukócső,táskatrató és táskák stb/.Lehet ,nem divatos de kb.7oo ezerért megérte,mert jó és kényelmes,meg is nézik,és én szeretem.A jogsim 1969 es,gondolhatjátok hány éves vagyok.Az első 125 ös Cepelem ott áll a garázsomban,menetkész.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XV535 Virago

Yamaha XV535 Virago

údaje

Hengerűrtartalom: 535 cm3

Max. teljesítmény: 44 LE (31 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 46 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 200mm mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 3.00-19

Gumi hátul: 140/90-15

Tengelytáv: 1520 mm

Végsebeség: 150 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár