hirdetés
2010-01-13 , Írta: Uwe Seitz, Képek: Peuker/Harley-Davidson
Bookmark and Share

hirdetés

Némi felár ellenében még inkább európai változatban vásárolható meg az öreg kontinens piacaira kifejlesztett XR 1200. Hála az új futóműnek!

Igazi európai szabású motort követeltek az Újhaza Harley-márkakereskedői. 2008-ban jött el a nagy pillanat, akkor készült el Milwaukee-ban a kimondottan az ottani piacra szánt XR 1200. Egyszerre volt sajátja az a fajta könnyedség és sportosság, amire senki nem tartott igényt a tengerentúlon – legalábbis úgy hitték a Harley-Davidson értékesítési stratégái. De tévedtek. Rövid időn belül akkora igény mutatkozott odaát is az újdonságra, hogy kénytelenek voltak párhuzamosan megkezdeni az értékesítését. Most remélhetőleg megint időben kapcsolnak majd, hiszen 2010-ben piacra kerül az XR tökéletesített változata, amelynek bemutatását az előd gyenge futóművére hivatkozva harcolta ki magának a kritikus európai vásárlótábor.

Motorok Harley-Davidson XR 1200X 2010

Az új XR 1200 X pont abból a szempontból fejlődött, amiből szükséges volt. Motorja tökéletesen egyezik az alap XR-ével, komplett fekete fényezésében, valamint teljesen állítható kivitelű teleszkópvillájában és hátsó rugóstagjaiban azonban különbözik tőle. Valóban megéri 1000 euróval többet áldozni rá, új teleszkópvillája ugyanis fölényesen kiküszöböli azt a csorbát, amit a túlságosan puha előző darab ejtett a renoméján a rosszul adagolható, de vadul harapó fékkel egyetemben. A hátsó rugóstagokkal együtt lehetővé teszi, hogy úgy állítsa be az ember az XR 1200 X-et, hogy kanyarvétel közben ne szántsa fel az aszfaltot minden nagyobb talajhullámon. Főleg a jobb oldalon válhat kritikussá a dolog, ahol is korai gátat szabnak az X bedönthetőségének a mélyre lenyúló kipufogócsövek.

Motorok Harley-Davidson XR 1200X 2010Motorok Harley-Davidson XR 1200X 2010
Egyszerűen kézi kerékkel, a nyomástárolón állítható a rugóstagok nyomófokozata. A teleszkópvillán imbuszkulccsal lehet módosítani a rugó-előfeszítés mértékét

Új futómű ide vagy oda, játszi könnyű irányíthatóságra azért nem tett szert az XR az új futóművel együtt. Egyértelműen kell tudatni vele az irányváltoztatási szándékot, és határozott kézre van szükség a tereléséhez. Ugyanakkor ég és föld a különbség közte és a többi Harley között, akár vad fékezések is szépen kivitelezhetők vele. Hála a nagyobb rugó-előfeszítésnek és a keményebbre állítható nyomófokozati csillapításnak, nem üt fel olyan könnyen a teleszkópvilla, amikor átterhelődik rá a motor súlyának nagy része, és sokkal jobban harmonizál a finomabban adagolható, tökéletesített fékkel. Egyedül a reakciókészsége nem a legmegfelelőbb, ami miatt bizonyos fokú kompromisszumra kényszerül az ember a rugózási kényelem terén. Ugyanez érvényes a hátsó rugóstagokra is: alaposan összerázza utasait az XR 1200 X, ha nagyon recés vagy rücskös az aszfalt.

Összegzés:

A kényelmetlenségért nyomatékos, 91 lóerős, kéthengeres motorral, kényelmes üléspozícióval és sportos menettulajdonságokkal kárpótolja gazdáját az új Harley. Akárhogy is nézzük, fekszik neki a sportos cirkálás avagy az európai „way of life”.

Futóműve jobb, mint az alapváltozaté
Erőteljes a középtartományban
Jobban adagolható fékek
Laza és kényelmes üléspozíció

Úttartása lehetne pontosabb
Dönthetősége jobbra nem az igazi

Címkék:  harley-davidson , xr , 1200 , x , teszt , 2010


2010-04-02 14:06:38

szép,és élöben sokkal jobban látszanak a formái,mint képen...

2010-01-28 20:03:49

meg vannak olyanok is akiknek egyik sem jön be

2010-01-21 21:48:39

Igen, ez nem tipikus Harley, nem az a chopper típus, mint neve is mutatja, inkább egy sportosabb gép, épp ezért tetszik azoknak, akik nem annyira chopper fun-ok, viszont nem jön be azoknak, akik szeretik a choppereket!

2010-01-21 13:16:30

Az elmúlt évek legdögösebb Harley-ja. Fiatal korom miatt és közép-európai lakhelyem miatt rendkívül ellenszenvesnek érezném magam bármelyik Harley-n, azt hiszem ez kivétel lenne.

2010-01-19 20:41:31

Szvsz a V-Road dögösebb, de ez ízlés dolga!

2010-01-18 11:54:57

Harley-k közül nekem is ez tetszik a legjobban, szerintem szépen összehozták...már az elődje is tetszett!

2010-01-17 22:17:06

Igen, ez tényleg elég szép vasdarab. Egy ilyenen még én is el tudnám magamat képzelni, mint Harley-s medve

2010-01-14 08:37:50

Akkor menjen esztergályosnak...De azért kezd már motor lenni a Harley is.

2010-01-13 21:27:18

A mélyre lenyúló kidörrenő miatt nem jó ledönteni jobbra. Bár van aki szereti a súrlódó fém hangját hallgatni.

2010-01-13 21:06:39

Nekem bejön bár nemértem hogy miert csak a jobb felére nemlehet annyira bedölteni...na mind1..xD

2010-01-13 19:23:36

Egyetértek!

2010-01-13 18:04:10

hát ahogy ezta gépet elnézem teljesen kár volt a Buellt megszüntetni

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Harley-Davidson XR 1200 X

údaje

Hengerűrtartalom: 1202 cm3

Max. teljesítmény: 91 LE (67 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 100 Nm 3700/min-nál

Fék elöl: 292 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 18

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1515 mm

Végsebeség: 200 km/h

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár