hirdetés
2010-11-15 , Írta: Mező János, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Az amerikai örökséget viszi tovább. A sikerhez nincs szüksége nagy változtatásokra, így is mindenkinek megakad a szeme rajta.

Folyik rólam a víz, a ruha rátapad izzadt testemre, három napja nem borotválkoztam. Keményen markolom a motor kormányát. Vagánynak, szabadnak, izmosnak, jóképűnek érzem magam. Enyém a világ. Borostás képemmel olyan lehetek most, mint egy Marlboro-hirdetés – már amikor még lehetett cigarettát reklámozni. Ja, egy Harley nyergében feszítek…

Motorok Harley-Davidson Heritage Softail Classic

Mostar felé motorozom. Szép, hosszú teszt lesz, bőven gyűjthetek tapasztalatokat.
Az üléspozíció laza, egyenes derékkal, enyhén előrenyújtott lábbal ülök a nagyon kényelmes, ponchós nyeregben, amely jól tart és még a derekamat is megtámasztja. Lábam méretes trepniken nyugszik, szabadon csúsztathatom őket előre-hátra vagy húsz centi hosszan, és ez a chopperestől a túramotorosig mindenféle testhelyzetet lehetővé tesz. Legalábbis jobb oldalon, ahol a mozgásszabadságot nem korlátozza a kétszárú váltóhimba. Saját motoron leszedném, az biztos.

Motorok Harley-Davidson Heritage Softail ClassicA kormány vastag, krómozott mini apehanger, így a kormányvég magasra nyúlik, valamivel vállmagasság alá esik. Meglepően komfortos egész nap, a markolat azonban lehetne valamivel vékonyabb, már bőrkeményedés nőtt mindkét tenyeremen.

Tehát autópálya… gyorsan fölváltok ötösig, a Heritage erőteljesen, de egyáltalán nem kirobbanó dinamizmussal gyorsít. 120 körül elkezd zúgni a plexi körül kavargó levegő. A felsőtestet nem éri szél, a sisak tetejét azonban már igen, elkezdi rázni a fejem (180 cm vagyok). De úgy, hogy a táblák feliratai elmosódnak a szemem előtt. Ez bizony zavaró. Helyezkednék az egyébként hihetetlenül kényelmes ülésben, de nincs hová. Ha hátrébb hajolok, ugyanúgy ráz a szél, előrébb hajolni kényelmetlen, ha bebújok a szélvédő mögé, akkor jó, de így nem lehet sokáig kibírni, meg hülyén is nézek ki, így kuporogva.

Egy Harleyt meg nem azért vesz az ember, hogy hülyén nézzen ki rajta. Tehát marad az agyrázkódás. Lehet, hogy ettől érzem magam Marlboro Mannek. 140 fölött pedig finoman ugyan, de bizonytalanná válik az egyenesfutás. Aztán rájövök, hogy ha lazán fogom a kormányt, akkor nem tapasztalom. Tehát engem rángat a szél, én meg a kormányt, ez okozza a bizonytalan érzést.

Hatodikban kigyullad egy sárga ikon a műszerfalon, jelezve, hogy overdrive fokozatban vagyunk. Fantasztikus! A fordulatszám leesik, a sebesség megmarad – relax. A motor is ezt szereti. 140-ig viszonylag dinamikus ebben a fokozatban, amely 80 kilométer/órás sebességtől használható, alatta rángat.

Fizetőkapu, elbambultam, későn kezdek fékezni. Kézzel-lábbal, ahogy egy ilyen monstrumon kell. Mindkét fék nyomáspontja határozott, és bár meglehetősen hosszú úton működtethetők, jól adagolhatóak és kiszámíthatóak.

Motorok Harley-Davidson Heritage Softail Classic

Jönnek a keskenyebb hegyi utak, az aszfalt minősége gyengébb, figyelni kell a hibákat. Nem gond, a Heritage méreteit meghazudtolóan kezes jószág. Amit nem sikerül kikerülni, azt kisimítja a futómű, ha nem túl mély, ha az, akkor felüt a futómű. A kanyarban nagy tempónál jól fekszik a Harley, fékre nem egyenesedik föl, egyedül az egymást követő úthullámok módosítják az ívet. Egyszer csak elfogy az aszfalt, az útból már csak lyukacsos, murvás ösvény marad. Az éles peremű lukakba zuhanva már sorozatosan felkoppan a futómű, a Heritage egyértelműen nem ide való. Ötven kilométer másfél óra alatt, a háború és a népirtás elől elmenekültek által lakatlanul hagyott falvak között vezető „úton”. Fellélegzem, amikor ismét aszfaltot érzek a kerekek alatt.

Amikor egy hídra hajtok fel, már ismét Marlboro Man vagyok. Határozott és vagány. Az átjáró alatt smaragdzöld folyó, medre egy helyen medencévé szélesedik, fürdenek benne páran. Belenyúlok a fékbe, beletaposok a méretes pedálba, a lassulás ismét csak határozott és azonnali. Balra billentem a testes motort, amely készségesen befordul a lassú hajtűkanyarba. Nem esik be az első kerék, semlegesen és jóindulatúan viselkedik a monstrum. A szűk manőverhez jól asszisztál a teljesen reakciómentesen, finoman adagolható gáz és a váltó áttételezése.

Motorok Harley-Davidson Heritage Softail Classic

A vízparton lányok ülnek, nézik a közeledő motort. Összemosolyognak, valamit beszélnek. Biztos rólam. Még izmosabb leszek, állam markánsan előremered, tekintetem nyugodt, határozott… aztán eszembe jut, hogy a sötét sisakplexitől ez úgysem látszik. Kihajtom az oldaltámaszt – hűűű, jó lenne, ha amikor elindulok, már nem lennének itt a lányok, mert a kihajtott oldaltámaszt csak nevetségesen erőlködve, befelé csámpázó lábfejjel lehet elérni. Kidülledő szemmel nyújtózkodva és kapáló lábfejjel meg hogy legyen Marlboro Man az ember?

Motorok Harley-Davidson Heritage Softail Classic

A csoda vinné el, nem lehet egészen a partig menni, gyalogolnom kell a vízig. Amint távolodom tőle, vállam összeesik, macsó borostámba őszes szálak szövődnek, és kemény, acélszürke pillantásom helyébe közelálló, mélyen ülő barna szemek költöznek. A lányok már nem néznek. A motort figyelik. A fene, aki megeszi, ez a macsó biker marketing tényleg működik! De azt nem mondták, hogy csak a motorral együtt. Mindenhova nem mehetek Harleyval…

Hagyományosan szép design
Könnyen működtethető kezelőszervek
Nagy tárolókapacitás

Agyrázkódást okozó szélvédő
Fölöslegesen vastag kormánymarkolat
Nehezen elérhető oldaltámasz

Címkék:  harley-davidson , heritage softail classic


2010-11-17 06:24:24

Furcsa téma ez "nők és a motor". Az én tyúkocskám kifejezetten ellenezte a (még egy) motor beszerzését, meg mikor hazaértem vele akkor jött a "ez baromi nagy", meg a "sokat eszik" marketing. Egy hét múlva jöttek vendégek, kicsi galambom meg: "a motorunk"..........na ezen igazodj ki. A HDHSC meg be se férne.........

2010-11-16 21:07:41

Én ha a csajok miatt vennék motort akkor még mindíg babettával járnék... Azért nem ölne meg az asszony...

2010-11-16 20:22:33

Akinek motor kell, hogy nőt szerezzen, annak van még hova fejlődni csajozás terén... is.

2010-11-16 08:39:49

Én inkább egy Victory Cross Roads-ot kérnék. Na az nőmágnes. Bár akinek csak arra kell egy ekkora motor, annak bizony komoly problémái vannak az életben. Nekem megy egy 250-essel is

2010-11-15 19:33:46

Tudom már mit vetetek karácsonyra.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Harley-Davidson Heritage Softail Classic

údaje

Hengerűrtartalom: 1584 cm3

Max. forgatónyomaték: 121 Nm 3250/min-nál

Fék elöl: 292 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 292 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: MT90B16 72H

Gumi hátul: 150/80B16 71H

Tengelytáv: 1635 mm

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár