hirdetés
2009-11-07 , Írta: Égő Katalin, Képek: Zách Dániel
Bookmark and Share

hirdetés

Kész borzalom, ami manapság a budapesti közlekedésben tapasztalható. Lezárások a 4-es metró miatt, felbontások, felújítások és a kegyelemdöfés: lezárták a Margit hidat.

Mit tehet az, aki eddig az autó mellett tette le a voksát, és nincs motoros jogosítványa? Üljön robogóra! A kínálat egyik legpofásabb darabja, a Stalker Nkd (magyarul: meztelen cserkész) vagány formáját éppen csupaszsága adja.

Motorok Gilera Stalker Naked

A Gilera legolcsóbb 50-ese már régóta fut ezen a néven, a lekopasztott verzió azonban alig egy éve kapható. A tervezők már-már túlságosan üresnek találhatták, így az idomokba süllyesztett indexek eredeti helyét perforált lemezzel befedték, és klasszikus száras irányjelzőket szereltek előre és hátra, legyen, ami izgalmat visz a formába. A kónuszos kormányra szerelt kinyúló tükrökben a kilátás kifogástalan, de alaposan megszélesíti az egyébként keskeny kis robogót. Valószínűleg a vétel után az első beruházásom két rövidebb szárú visszapillantó lenne. A piros varrással megbolondított ülés 815 mm-ével kicsit magas, de a könnyű test miatt ez mégsem zavaró. A szélvédelem szép időben egy szikrányit sem hiányzik, lévén 45 km/h a megengedett sebessége, és a korlátozásoknak megfelelően fojtott gép alig lépi ezt túl.

Motorok Gilera Stalker Naked
A biciklis óra méretű LCD-n a sebesség és a megtett kilométerek kijelzése mellett többszegmenses üzemanyagszint-jelzőt is találunk. A műszer sarkain csavart imitálnak a visszajelző fények

A Piaggio kétütemű blokkja számos modellben bizonyított már, és még mindig piacképes, bár a négyütemű társak szinte szagtalanra szűrt véggázaival szemben a jellegzetes kétütemű füstöt nem nélkülözi. Gázadásra késlekedés nélkül reagál, nincs bosszantó holtidő induláskor, miközben arra várunk, hogy felpörögjön a motor.

Motorok Gilera Stalker Naked
Az ülés alatti csomagtartó, gond nélkül elnyel egy sisakot

A 12-es kerekeknek hála (az alapváltozaton csak 10-esek vannak) nem kilátástalan lélekvesztő a Stalker, ráadásul a ballonos gumik a futómű segítségére sietnek az aszfalthiányok leküzdésében. Ennek ellenére a Stalker lágy rugózásúnak véletlen sem mondható, viszont irányíthatósága egészen kellemes perceket okoz. Elöl fordított teleszkópok árulkodnak, hogy nem árt sportosan viszonyulni a kismotorhoz. Gyors kanyarban a vaskos gumik miatt kicsit kúszik, de ez kordában tartható ennél a végsebességnél. Az első fék hatékonysága tesztmotorunkon hagyott maga után kívánnivalót, a tompa érzést remélhetőleg csak azt okozta, hogy a robogóban alig néhány száz kilométer volt, ezzel szemben a hátsó dobfék mindig kisegített.


Összegzés:

Dugóban csücsülne, vagy inkább haladna? A belvárosi csúcsban szinte mindenkit odavernek a kis ötvenesek, ráadásul a költségek minden más motorral hajtott eszközhöz mérten elenyészőek. Persze ahogy a forgalom folyamatos tempója 50 km/h fölé csap át, az 50-esek, így a Stalker is elveszti létjogosultságát. Jön a folyamatos tükörbe pillantgatás, félelem a bennünket kikerülő autók centizgető vezetőitől és az út szélére szorulás kínjaitól, ahol mindig rosszabb az út.

Dinamikus kigyorsítások
Sportos futómű
Nagyobb, 12-es kerekek

A tükrök túlzottan kinyúlnak
Nincs oldaltámasz
Nagy terhelésen magas fogyasztás
Címkék:  gilera , stalker , naked , villámteszt


2010-01-09 17:29:02

Klassz ez a kis roller, pont jó lenne elugrani vele kenyérért a sarki boltba...

2009-11-26 23:02:33

Hát most a felújítás miatt elvileg, mert egy helyen megy bicós/gyalogs/robogós, nehogy elsodorják egymást...

2009-11-26 09:51:52

Tologatni?! Mikor pont az ilyen helyzetek miatt(meg mert haladni szeretne a nagyvárosokban) vesz valaki robogót?

2009-11-22 21:38:55

A Margit hidat mikor szeretnék már végre átadni? Nem novemberre lett ígérve? Ja és elég vicces ez a tologassuk a robogót a hídon. Bár nincs robogóm, de akkor os.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Gilera Stalker Naked

údaje

Hengerűrtartalom: 49,4 cm3

Max. teljesítmény: 4,4 LE (3,2 KW) 6500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 4,7 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 190 mm-es szimpla tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 110 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70-12

Gumi hátul: 130/70-12

Hossz: 1760 mm

Végsebeség: 50 km/h

Gilera
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár