hirdetés
2010-09-06 , Írta: Peter Meyer, Képek: Jörg Künstle
Bookmark and Share

hirdetés

Felszállásra készen: mint azt a saját fejlesztésű négyütemű dohc motor, a befecskendezés és a hídváz bizonyítja, szinte kivétel nélkül házon belüli műszaki megoldásokkal élt a Gas Gas.

Mindig is bátorságra volt szüksége egy gyártónak, ha műszaki úttörő szerepet akart magára vállalni. A Gas Gas nyilvánvalóan rendelkezett vele, amikor 2002 nyarán bemutatta befecskendezéses, négyütemű, egyhengeres motorral szerelt sportos újdonságát, amely az első volt a maga nemében. Csak mostanra jutottunk el odáig, hogy a japán márkák is átvették a példáját, és immár kivétel nélkül befecskendezős, 450 köbcentis krosszmotorjaikkal felzárkóztak mögé.

Motorok Gas Gas EC 450 4T

Örvendetes tény, hogy az említett terepszöcskékhez hasonlóan a Gas Gas EC 450 4T legújabb változata is elboldogul akkumulátor nélküli befecskendezéssel, ami azt jelenti, hogy elég neki az a feszültség, ami a berúgópedál első használatakor termelődik. Pedig valójában nem is lenne szüksége mechanikus indítási segédletre, hiszen ahogy az a mai terep-sport motoroknál szokásos, önindítóval is ellátták útravalóul a fejlesztői.

Motorok Gas Gas EC 450 4T

A tekintélyes (940 mm-es) ülésmagasság, a kemény párnázatú ülés és a keskeny tank-nyereg átmenet cseppet sem szokatlan a kategória képviselőitől, a magas kormánynyak és a miatta ugyancsak magasan trónoló kormány azonban annál inkább. Szálfatermetű pilótáknak bizonyára kapóra jön a járulékos helykínálat. Az ülés előtt magasodó üzemanyag-betöltő nyílás kicsit idejétmúltnak hat a manapság használatos süllyesztett kivitelűekhez képest, de szerencsére nem zavarja a motorost a szabad mozgásban, akkor sem, ha előrecsúszik intenzív kanyarvétel közben. Ami viszont kicsit megköti az illető kezét, az a 121 kilogramm saját tömeg, amely a riválisokéi ismeretében inkább a skála felső (KTM 450 EXC: 114 kg, Husaberg FE 450: 116 kg, Husqvarna TE 450: 122 kg) szegmensébe esik.

Motorok Gas Gas EC 450 4T

Még az a szerencse, hogy rendkívül élénk természetű az egyhengeres motor. Elég csak ráhúzni a gázt, máris elszántan nekiveselkedik a munkának a maga 60,8 milliméterével viszonylag rövid löketűnek mondható szerkezet. Ahogy az a krosszmotor hajtóművekre jellemző, nyomatékosan, agresszíven teszi a dolgát, ami mind köridő, mind nyomatékátvitel szempontjából kapóra jön a pilótának. Ha viszont nem talál elég jó fogást a hátsó kerék, és túl nagy gázt ad az illető, menthetetlenül kipörög, vagy kidobja a fart a megkapaszkodni képtelen, bütykös gumi.

Motorok Gas Gas EC 450 4T

A rugózó elemek beállítása pontosan olyan, amilyennek egy ilyen jellegű motorkerékpáron lennie kell. Az olasz Sachs cégtől származó rugóstag és teleszkópvilla egyaránt érzékenyen reagál a kisebb lökésekre és hatékonyan kiszűri a nagyokat. Igazából csak technikás motokrosszpályán sodorható teljesítőképessége határára a futómű.

Motorok Gas Gas EC 450 4T

Mindez persze a legkevésbé sem fogja izgatni a felhasználókat, hiszen süllyesztett kivitelű utasülés-kapaszkodóival, gyorsan cserélhető légszűrőjével, hűtővíz-kiegyenlítő tartályával és roppant informatív műszerfalával egyértelműen endurós irányultságról tesz tanúbizonyságot az EC 450 4T.

Címkék:  gas gas , ec 450 , 4t , teszt


2010-09-09 18:28:36

Nekem mindegyiknek van párja...

2010-09-07 12:19:32

Egy hengernek párja nincsen!

2010-09-06 13:55:59

Szép is, jó is. Akár a többi.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár