hirdetés
2010-08-20 , Írta: Szabó Zoltán, Képek: Égő Katalin
Bookmark and Share

hirdetés

Lágy ívek, minimalista stílus, utoljára talán a Sachs MadAssnél látott ilyet a világ. Semmi fölösleg, semmi sallang. Csak a működéshez szükséges minimum. A benzinmotoros robogókhoz szokott szemnek még annál is kevesebb.

Biztosan ismerik az agresszív kismalacos vicceket, aki mindenre nemmel felel és mindent letagad. A német E-max nem ilyen. Ahogy elfordítom a kulcsot az elektromos robogó prototípusban, a műszerfal kedvesen (bár németül) üdvözöl, és mindjárt tájékoztat a motor elektromos hajtásáról is.

Motorok e-max city 80 L
A kilométerórába integrálva multifunkcionális LCD kijelzőt találunk

Az LCD kijelzőről a csinnadratta után kizoomolok egy kicsit. A műszerfal teljes összhangban áll a motor minimál stílusával, egy kilométeróra, pár elengedhetetlen kijelző. Ennyi.

A kezelőszervek akár egy hagyományos robogón, az önindító gombja fölött azonban a booster kiírás tetszeleg. Ez rögtön megcsiklandozza a fantáziám, és már eszeveszett gyorsulást képzelek magam elé. A valóságban a gomb használatával az elektromotor teljesítményét tudjuk rövid időre 2 kilowattról 2,2-re növelni.

Motorok e-max city 80 L
A booster kapcsoló több teljesítményt ad, a Mode gombbal pedig a kijelzett információkat változtathatjuk

A kormány minden részletének végigtanulmányozása után még jobban eltávolodok a robogótól, amely igazi városi járműnek hat. Az egyszemélyes ülés bőven elegendő, a törvény amúgy is gátat szabna a kétszemélyes használatnak. Így az ülés mögött borzasztó méretű doboz kaphat helyet, melynek a felső részén apró háttámla teszi kényelmesebbé a városi utat.
Az alumíniumváz íve szép, igazán kár lett volna eltakarni, és így az az érzése támad az embernek, mintha egy kicsit beleülne és nem rá a motorra.

Motorok e-max city 80 L

Visszakanyarodva egészen a kulcselfordításig, nincs más dolgunk, mint megtekerni a „gázkart”. Ennek hatására a robogó enyhe, villamosra emlékeztető hang kíséretében indul. Gyorsulása az alsóbb rendű utakon elegendő, de a gyorsabb forgalmú, többsávos utakon lehetetlen tartani a tempót. A booster funkcióval fickósabb, a gyengébb 50 köbcentis benzines motorokéhoz hasonló eredményt produkál. A végsebessége 50 km/h, ez teljesen rendben is van.

Motorok e-max city 80 LMotorok e-max city 80 L
Elől és hátul is tárcsafék lassít

A motor – és most kapaszkodjanak meg – akkumulátorral együtt mindössze 68 kilogramm. Ezt a tömeget a városi forgalmon játszi könnyedséggel lehet átfűzni, amiben a futómű és a fékek is partnerek. Utóbbiból elöl és hátul is tárcsát találunk.
Az E-max prototípus padlólemeze kulccsal zárt, a fedelet felnyitva itt találjuk az akkumulátort, amely szimplán kiemelhető a motorból és kihúzható karjával kis bőröndé alakítható, így akár a legfelső emeletre is magunkkal vihetjük, ha éppen töltenünk kell.

Motorok e-max city 80 L
Az akkumulátor egyszerűen kiemelhető a vázból


Összegzés:

az e-max city 80 L kisvárosi közlekedésre tökéletesen alkalmas, a tesztút során mért 40 km-es hatótávolsága ehhez bőven elegendő. A próbaút és némi számolgatás után kijelenthetjük, hogy a City mind teljesítményben, mind árban (és persze üzemeltetési költségben) megközelíti benzines társait.

Műszaki adatok:
12 V / 20 Ah-s lítium-ion akkumulátor, tölthetőség min. 1000 alkalommal, feltöltési idő 1 óra (80%), 4 óra (100%), végsebesség 45 km/h, hatótávolság 40 km, tömeg 68 kg, terhelhetőség 100 kg, tengelytáv 1167 mm, elöl hátul tárcsafék, elöl hidraulikus teleszkópvilla, hátul gáz töltésű rugóstag

Címkék:  elektromos motor , e-max , city 80L


2010-08-24 09:46:04

Ez még csak a kezdete a villany forradalomnak. Egyre jobb és jobb járművek jelennek majd meg. Szép lassan nőni fog a végebesség és a hatótávolság is.
De ez a 68 Kiló ez nagyszerű és a kivehető fogantyús aksi is jó 5let.

2010-08-23 09:27:44

Mifelénk nagyon szeretik a villanybringákat! Aki elmúlt 60 éves és/vagy 90 kiló, az már ilyenen hasít! Azt, hogy KRESZ, szabály, elsőbbség, áthaladási sorrend, tábla, csík, záróvonal nem ismerik. Vagy ha mégis, leszarják. Sokszor direkt, de még többször tudatlanságból. Az a baj, donornak sem jók, mert vagy öregek, és/vagy zsírosak a szerveik.......

2010-08-22 08:06:14

Vidéken elég népszerű ez a kategória, de Budapestre valami erősebb kellene.
Persze már ez is sokkal jobb mint a 200W-os villanybringák és üdítő újdonság a kínai elektromos robogó utánzatokhoz képest.

2010-08-20 11:36:03

Mennyivel jobb városban ez az E-Max, mint egy V-Max Tatára elfogadnám közlekedni, de Pesten kizárt, hogy ráülnék. Nem vagyok kamikáze.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár