hirdetés
2009-02-04 , Írta: Kovács Gergely
Bookmark and Share

hirdetés

A motor szerintem a modernkori motortervezés etalonja, gyakorlatilag a naked stílus megalapítója, mellesleg gyermekkori álmom is, ezért ez a motorom...

2004-ben vettem Olaszországból behozott, 2001-es, váztörött Monster 600-asomat. A váz javítását a Győri egyetemen a hegesztőlaborban végezték, egy hibátlan vázról készített sablonnal. A szakember a váz anyagának bemondása után (25CrMo4) azt mondta: "ja, az csak egy gyengén ötvözött szerkezeti acél!". Azóta is nyúzom, minden probléma nélkül. Azóta még egyszer hegeszteni kellett, de az egy Passat miatt volt.



A gép pontosan azt nyújtja, amit az ember egy olasz csupasz kéthengerestől várhat. Kanyarba mintha sínen futna, a hangja fenomenális (főleg nyitott légszűrőházzal), szépen húz úgy 2500-8000-ig. Forog tovább is, de nem érdemes. Hátránya viszonylag kis teljesítménye, de akinek ez kevés, vegyen nagyobbat. Fogyasztása 4-7,5 l között alakul.

Előnyei
Akármihez nyúlsz hozzá (önelégültebbek azt mondják tuningolsz) azonnal érzed, hogy: "Te, ez mekkora jó lett!" Egy R6-oson mit lehet még csinálni otthon?



De a legfontosabb hogy lehet szeretni. Ennek még van lelke. Ráadásul irtó nagy élmény vele menni. Mire hazaérek, sose lehet lelohasztani azt az önelégült vigyort a képemről. Lehet, csak 50 ló, de azt nagyon jól adja elő. A GSX-R 1000-es haverom egyszer elkérte, amíg az övét szereltük, mondtam, ne várjon sokat, ez csak 53Le, meg 50Nm. Mikor végre visszaért, azt mondta, végig vihogott, annyira jó az egész. De a legfőbb előnye, amikor meglátom, akkor mindig kicsúszik a számon: "De szép motor! Kié lehet? ... Ja, az enyém!". De tényleg, mondjuk egy V-Strom tulaj (ízlések és pofonok), biztos 2 sarokkal odébb rakná le a motorját a kávézótól, olyan ronda, ezt nézegetni meg egy jó esti program.



Hátrányai
Eléggé nagy a fordulóköre - ne felejtsük, a váz a 851es öröksége, ami vérbeli kisszériás versenymotornak indult - ami ügyességgel / bátorsággal pótolható, a nézők nagy örömére. A hátsó hengertalpnál szivárog az olaj, olyan 2dl/1000km - nem csak az enyémen láttam, úgy 10-ből 2-n - mindig koszos tőle a blokk, meg tócsát hagy. A karbit fúvókázni 5 perccel kevesebb idő, mint a blokkot kivenni-visszarakni, ezért alakítottuk át a légszűrőházat. A levágott sárvédővel esőben koszos az ember háta, de így szép...



Eddig elkövetett átépítések a Monsteren:
hátsó sármentő toldalék, és az alatta lévő cső levágása, hátsó sárvédő leszerelése, könnyített lendkerék (el se hiszed, mennyit számít!), némi légszűrőtuning és karburátor állítás, PANTAH típusú szíj és szelepfedelek , szárazkuplung, Münchhausen kipufogók, Paioli-Bimota 46os RSD villa, 6mm-es öntöttvas laza szegecselésű ("zörgős") versenytárcsák, szén első sárvédő. A 900as üres blokkhoz már vannak 944-es hengerek, már csak a többi kell, meg egy szép lengőkar…




2009-11-26 12:55:31

Így átépítve kifejezetten mutatós!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati Monster 600 2001

Ducati Monster 600

údaje

Hengerűrtartalom: 583 cm3

Max. teljesítmény: 51 LE (37 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 51 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 245 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/60 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1430 mm

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár