hirdetés
2009-01-21 , Írta: Daniele Carrozza
Bookmark and Share

hirdetés

A Ducati a szuperbike vb-cím megszerzése után a sorozatgyártásban is belehúzott: 170 lóerőt társít 169 kilogrammos száraz tömeggel és az első igazi, közútra való kipörgésgátlóval.


    Nem egészen három héttel a szuperbike-világbajnokság portimãoi fináléja után a Ducati Algarvéban, az álomszerű új versenypályán bemutatta az új 1198-as szuperbike decembertől kapható S-változatát, amely az 1098-ast váltja le (az alapváltozat januárban jelenik meg).

Csodás, jó modorú hajtómű
Míg a vázat, a lengővillát és a futóműelemeket az S- és az alapváltozatnál egyaránt szinte változatlanul vették át az 1098-as modellekből, a 160 lóerős, 1098 köbcentis V2-esnek át kellett adnia helyét egy 1198 köbcentis, 170 lóerős és 134 newtonméteres új erőforrásnak. A motorblokk és a hengerfejek a „Vacural“-nak nevezett vákuumos nyomásöntéses eljárással készülnek, ami kiküszöböli, hogy az anyagban levegőzárványok keletkezzenek. Így jóval kisebb falvastagság és ugyanolyan mértékű stabilitás mellett a motorblokkból elhagyhatták a merevítőket, ami csak az erőforrás esetében három kilónyi tömegmegtakarítást eredményezett az 1098-cal szemben. A furatot és a löketet a 180 lóerős csúcsmodellből, az 1098R-ből vették át. Az, hogy a 1198-as tíz lóerővel kevesebbet ad le, többek között a visszafogottabb sűrítésre, a hengerenként egy befecskendező fúvóka elhagyására, valamint a szívó- (43,5 mm) és kipufogószelepek (35,5 mm) kisebb átmérőjére vezethető vissza.

    Tíz lóerő, ami viszont semmit nem von le a menetélvezetből: gázvételi reakciói egyszerűen fantasztikusak, egyértelműen sokkal jobb az 1098-asnál – bármilyen fordulaton. De mindez még nem elég: míg a kipörgésgátló ellenére csak tapasztalt pilótáknak megfelelő 1098 R teljesítményleadása elég brutális, addig az 1198 S lágyabb, lineárisabb és ezáltal kiszámíthatóbb. Megjegyzendő: mindezt ugyanakkora, 134 newtonéteres forgatónyomaték mellett. Jó, jó, az R pörgősebb, erősebb és minőségibb (titán kipufogó, -szelepek és hajtókar, csúszó kuplung), a csaknem 15 000 eurós árkülönbség az 1198 S képességeit látva mégis nagyon soknak tűnik.

A kipörgésgátló a lényeg
    Nem utolsósorban azért, mert az 1198 S megkapta az R modellből már ismert kipörgésgátló (DTC – Ducati Traction Control) továbbfejlesztett változatát (az alapváltozatba nem lehet beszerelni). Az R-rel ellentétben az új rendszer az Euro 3 előírásainak megfelelő kipufogóval és ECU-val (engine control unit) is működik, és ezáltal közúton is nagyobb biztonságról és nagyobb élvezetről gondoskodik.


    Az első és a hátsó keréken egy-egy érzékelő méri a forgási sebességet. Ha a hátsó kerék kipörög, akkor a központi vezérlőegység visszaveszi a gyújtást. De míg az R változat esetében a gyújtás hevesebb csúszásoknál egészen kimarad, az 1198 S-nél a az erőteljes teljesítménycsökkenés a befecskendezés rövid ideig tartó deaktiválása miatt következik be. Így nem jut elégetetlen benzin a kipufogóba, amely, ha később gyullad meg, akkor tönkreteszi a katalizátort. A különbség pedig érezhető: míg az R változat rendszere sokkal durvábban avatkozik be, addig az S jóval simábban és pulzálás nélkül szabályoz. A beavatkozást a pilóta alig érzi, ezáltal a kanyarból kijövet még könnyedebben bánik a hátsó kerékkel. Az S egyébként gyárilag fel van szerelve DDA-adatrögzítővel, amely a kipörgésgátló beavatkozásának mértékét és időpontját is rögzíti. Hozzá kell tenni azonban, hogy hülyeség ellen ez a kipörgésgátló sem hatásos: aki túlságosan vadul tekeri meg a gázkart, az bizony a továbbiakban is repülni fog.

Kezesség és stabilitás: egyszerűen csúcs!
    Az 1098-ról ismert, 330-as tárcsába harapó Brembo Monobloc-fék továbbra is a piacon jelenleg kapható legjobb minőséget képviseli. Nyomáspontja, hatékonysága és adagolhatósága egyaránt kiváló. Éppúgy, mint az aszfalt minőségéről és a tapadási tartalékokról tökéletes tájékoztatást adó Öhlins rugózó elemek (csak az S változaton). Az SC2 keverékű Pirelli Diablo Supercorsa abroncsokkal együttműködve könnyed manőverezési készséggel áldják meg ezt a Ducatit – kanyarban sztoikusan nyugodt ívtartást eredményezve.


Összegzés:
    A Ducati 1198 S az arany középutat képviseli a nyugdíjba igyekvő és piaci szereplését nézve rendkívül sikeres 1098 és a nagyon drága 1098R között. Első osztályú kedvcsináló, amelyből semmi sem hiányzik. Már csak az a kérdés, hogy a jövőben hogyan alakulnak majd a 1098R eladásai. Annyi ugyanis bizonyos: az 1098 S lesz a legjobb még viszonylag elérhető árú Ducati-Superbike, amely valaha elhagyta a Borgo Panigale-i gyártócsarnokot.




2009-11-26 13:01:06

Furcsa, hogy a Ducati -k - nak milyen jól áll a piros szín!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati 1198 S 2009

Ducati 1198 S

údaje

Hengerűrtartalom: 1198,4 cm3

Max. teljesítmény: 170 LE (125 KW) 9750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 131,4 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 330 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 245 mm-es úszóágyazású tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 190/55 ZR 17

Tengelytáv: 1430 mm

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár