hirdetés
2010-11-08 , Írta: Mező János, Képek: Zách Dániel, Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Kinézete alapján bárhová elindulna vele az ember. A kérdés csak az, hogy meddig jutna vele. És az, hogy mennyi idő alatt.

A Derbi Terra Adventure nagyon komoly motor benyomását kelti: Yamaha XT660Z Tenerére emlékeztető fényezés, plexi és lámpa együttes, XZ660R-t idéző hűtőmaszk, kényelmet ígérő ülés, nagy csomagtartó platni, 21 colos első kerék, nagyméretű féktárcsa, műanyagtank, szintbe süllyesztett tanksapka és - bár ez nem látszik a védő harmonika alatt - 41 mm belsőcső átmérőjű teleszkóp. Ráadásul masszív, szép hegesztési varratokkal készített alumínium kartervédő. De még a lengővilla sem egyszerű acél zártszelvény, az is formatervezett darab. Jók a felhasznált anyagok, az illesztések, jó a megmunkálás, informatív és szép a műszerezettség.

Motorok Derbi Terra 125 Adventure

Egy szó, mint száz: optikailag rendkívül meggyőző a Terra Adventure! A plexit fémcső konzol tartja, egyben fogást is ad, ha netán elkélne egy kis segítség homokban-sárban, meredek emelkedőn. Mert a Terra Adventure kinézete azt sugallja, hogy ez a motor az aszfalt utak, poros ösvények mellett ilyen helyeken is fog járni. A perifériákhoz méltó módon imponáló az erőforrás látványa is. Ha valakinek elkerülte volna a figyelmét a nevében szereplő 4T 4V, annak a hengerfej szemrevételezésekor válik ténnyé, hogy négyütemű, négyszelepes, két vezérműtengelyes blokkal áll szemben.

Motorok Derbi Terra 125 Adventure
Még több kép a galériában, kattintson a fotóra!

A meglepően komoly ralimotoros kinézet ellenére ülésmagassága egészen baráti (861 mm), nem kell északi favágó alkat ahhoz, hogy valaki biztonságban érezze magát ülésében. 170 cm-es magasságtól tökéletesen kényelmes üléspozíciót és biztonságérzetet nyújt.

Motorok Derbi Terra 125 Adventure

Motorok Derbi Terra 125 AdventureÉs akkor a gyakorlat: annak ellenére, hogy a spanyol szépség karburátortól kapja a benzin-levegő keveréket, nem találunk szivatót, így egy kis gáz segítséggel indul be és rögtön meg is lepődünk a vékonyka hang hallatán: már-már elhittük, hogy nagyobb motorral van dolgunk. Kuplung be – alig van ellenállása - egyes, kuplung föl... lefullad. Ja, persze, a DR-Z-ről ültem át. Tehát nagyobb gáz, elforgatom vagy 7000-ig, itt engedem fel a kuplungot, így megindul. De semmi dinamizmus, gyengécske a nyomatéka. Menet közben 6000-es fordulatig elég kelletlen, fölötte viszont megélénkül. Egyértelművé válik, hogy alul kifejezetten gyenge a DOHC erőforrás, ehhez képest pedig túl hosszú az egyes fokozat. Folyamatosan 6000 fölött kell tartani a fordulatszámot a lendületes haladáshoz. Nyugodtan elforgathatjuk akár 9000-es fordulatszám fölé, a piros vonal csak 10 000-nél kezdődik. A Terra hangja ekkor imponálóan sportossá válik, olyan, mintha egy Forma1 szimulátor előtt ülne az ember. Kifejezetten élvezetes a motor szívóhangja, amikor 9000-nél elveszi az ember a gázt.

Végül is a 15 lóerővel folyamatosan a szentendrei úti nonstop gyorsulási verseny élén tudok járni, ez városban pont elég. Viszonylag hamar eléri a 100 km/órás sebességet, én a magam 80 kg-jával és megpakolt hátizsákommal 113 km/órás sebességig jutottam vele. Futóműve lágyan veszi fel az út kisebb egyenetlenségeit, körforgalomhoz érve ismét az új 660-as Ténéré jut eszembe, az szeret így rátámaszkodni az ívre és ilyen stabilan fordulni. Jó ez, csak fordulaton kell tartani!

Hoppá, piros lámpa... az első fék nyomáspontja jól érezhető, az ébredő fékhatás nagyon jól adagolható és kifejezetten a hatékonyabb fajtából való. Viszont ahogy folyamatos kis fékezéssel rágurulok egy pirosra váltó lámpára, ütemesen bólogatni kezdek a pulzáló fékhatásra. Következő lámpánál ismét próbálom, mese nincs, ez bizony pulzál. A hátsó ellenben tökéletes.

Motorok Derbi Terra 125 Adventure

Alsóbbrendű utakra fordulva a töredezett, kátyús aszfalt a futómű határait kezdi feszegetni. Az éles bukkanós, gödrös utakon elfogynak a tartalékok, a hátsó kerék felöl az ütések szinte szűretlenül érik a vezetőt, felkoppan, elpattog, a csillapítás minden irányban gyenge. Az első futómű valamivel tovább bírja, de az sem az igazi. Földúton, poros ösvényen javul a helyzet, a kijárt út kátyúit jobban elviseli, mint a rossz aszfaltot.

Összegzés:

Ezzel meg is van a neki való terep: a jó aszfalt és a földutak világában való barangolás - ez a Derbi Terra lételeme, hiszen ez a futómű nem bírja a forszírozott igénybevételt. Nem extrém igénybevételre, hanem békés offroad barangolásra való motor.

Alacsony ülésmagasság
Minőségi anyagok, jó kidolgozás

Alul gyenge erőforrás
Komolyabb terepre alkalmatlan futómű

Címkék:  derbi , terra 125 , terra 125 adventure


2010-11-12 09:40:47

Láttam élőben Dunakeszin a Millében. Jobb mint a képeken! nagyon maszívnak néz ki. Amikor ott álltam mellte azt hittem, hogy 250es, aztán megnéztem az adatait. Ráadásul nem egy gyakori típus, bizony kellene bele az a 250es erőforrás!

2010-11-09 20:10:10

Kinézetre egész vagány kis gép. A lóerő nem egy vad erénye, de szerintem azért rá lehet még bírni így is a jóra...

2010-11-09 20:10:00

Kinézetre egész vagány kis gép. A lóerő nem egy vad erénye, de szerintem azért rá lehet még bírni így is a jóra...

2010-11-09 06:42:18

Jó kis motor ez! Arra kell használni, amire ki van találva! Mindenre.......

2010-11-08 21:45:59

Hú, mit meg nem adtam volna egy ilyenért két éve...hát még ha kettőötvenes lenne, mint a Tenerék legkisebbike...

2010-11-08 20:46:24

Na egy ilyen kéne most nekem...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár