hirdetés
2008-12-15 , Írta: Stefan Glück, Képek: Katrin Sdun
Bookmark and Share

hirdetés

Az Euro 3 korában az emissziós határértékek miatt a kétüteműeket a kihalás veszélye fenyegeti. A Derbi GPR 125 azon kevés modellek egyike, amelyeknek sikerült teljesíteniük a károsanyag-kibocsátási előírásokat.


    Még hogy az időgép ne létezne! A Derbi GP 125 Racingben Marty McFly is sok örömet lelne, még akkor is, ha vele nem vissza a jövőbe, hanem előre a múltba lehet kerülni. Legalábbis ami a hajtóművét illeti.


    A 125-ös esetében ugyanis még egy síktolattyús karburátorral ellátott kétütemű erőforrás gonoskodik a csiklandós előrehaladásról. Mint a régi időkben, a hidegindításhoz szivató kell, és az önindító hosszas tanakodása után az egyhengeres jellegzetes morgolódással lát hozzá a munkához. Hogy aztán óvatos elindulásnál rögtön be is szüntesse azt. Kellő fordulatszám hiányában ugyanis a motor egyszerűen nem megy. A tempós haladáshoz az analóg fordulatszámmérő mutatójának mindig a hetes és a kilences között kell lennie. Ez alatt a teljesítmény hagy némi kívánnivalót maga után, fölötte pedig összeomlik.

    Szorgalmas váltókezeléssel sikerül a mutatót a megfelelő tartományban tartani, bár a sebességváltás nem szerez sok örömet a pilótának. A vékony, műanyag váltókar és a hosszú rudazat már csírájában elfojt mindennemű pontosságra való törekvést. A túl hosszú áttétel miatt a hatodik sebességfokozat pedig általában munka nélkül marad. A jelentős vibrációk és a 4,7 literes fogyasztás is azt mutatja, hogy a hajtóművön lehetne még mit finomítani.


    A futómű sokkal korszerűbb: a váz és a lengővilla alumíniumból van, ami a 125-ös kategóriában ritkaságnak számít. Elöl egy jókora, nem állítható fordított villa gondoskodik a kerékfelfüggesztésről és a rugózásról, hátul egy himbarendszer nélküli, állítható előfeszítésű rugóstag működik.

    A futómű hangolása nem túl feszes, és a jó válaszreakciók mellett még kényelmes is. Amit a betonkemény ülésről nem lehet elmondani.

    A Derbi könnyedén, stabilan és pontosan forgolódik a kanyarokban, legfeljebb a fordulási köre lehetne valmivel kisebb. Az első fék lehetne valamivel harapósabb, a működtetéséhez szükséges kézerőt viszont sokalljuk. A radiális féknyereg és a flexibilis acélcsövek ellenére a fékhatás csak közepes. Az elekronikus műszerfalról csak a legfontosabb információk olvashatók le. Legalább ennyit a visszapillantó tükröktől is elvárnánk. Hogy semmit nem lát bennük, az Marty McFly-nak tökmindegy lenne, őt csak az érdekelné, ami még előtte van.



Összegzés:
A Derbi GP 125 kettős egyéniség. A jó válaszreakciójú és emellett kényelmes futómű eleven, mégis szűk használható fordulatszám tartományú erőforrással párosul. Még egy 125-östől is nagyobb nyomatékot várnánk az alsó tartományban.
 


Előnyök:
  • Erős, élénk motor
  • Szépen hegesztett alumíniumváz
  • Feszes, jól működő és még kényelmes rugózás
  • Stabil és pontos menettulajdonságok


Hátrányok:
  • Tompa első fék
  • Pontatlan váltó
  • A műszerfal kevés információt ad
  • Az elektronikát hanyagul helyezték el

További mérési eredmények az adatlapon.





2010-01-30 17:05:04

szivesen meg vinnyogtanék egy ilyet

2009-12-01 09:45:40

Olyan kis méregzsák típusú motor ez szerintem. Mondjuk lehet ezzel is akkorát esni, mint egy naggyal. . . .

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Derbi GPR125 Racing

údaje

Hengerűrtartalom: 124,76 cm3

Max. teljesítmény: 15 LE (11 KW) 8250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 13,5 Nm 7750/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es szimpla tárcsafék, radiális, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 180 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 ZR 17

Gumi hátul: 140/70 ZR 17

Tengelytáv: 1355 mm

Hossz: 2222 mm

Derbi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár