hirdetés
2017-03-17 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Sok szempontból nagyon érdekes, új BMW motorkerékpár-típus jelent meg a piacon. A G 310 R-ről van szó, amely lefelé bővítette ki a kínálatot a maga 34 lóerős, egyhengeres motorjával. Annak ellenére, hogy Indiában készül és kedvező az ára, prémiumterméknek számít. Új piacokat szeretne meghódítani vele a BMW.

Hogy mi a kicsi és mi a nagy, az nézőpont kérdése. Az új BMW G 310 R esetében is. Ha a hozzánk közel álló, mondjuk úgy, nyugat-európai szemszögből nézzük, akkor kis motorkerékpárnak mondható. 313 köbcentis, 34 lóerős motor hajtja, nem egészen 160 kiló a menetkész tömege, mindössze 785 mm az ülésmagassága, és 4750 euróba kerül. E sarokszámok alapján könnyen úgy skatulyázná be az ember, mint (újra)kezdők, kis termetűek és városi felhasználók járművét.

 

Ha viszont összességében nézzük a motorkerékpárok világpiacát, egészen más kép rajzolódik ki róla. Ázsiában és Dél-Amerikában, ahol általában 150 köbcentiméter szemlélteti a maximumot, igenis nagynak számít a 300 köbcentit meghaladó hengerűrtartalom. A másik pedig az, hogy bár a BMW Motorradot nagy gyártóként jegyzik Németországban és Európában, az általa készített kétkerekűek száma meg sem közelíti a Honda, a Bajaj vagy a Shineray által gyártottakét.

 

Motorok Tesztek galériája BMW G 310 R
Kattintson a képre a galériához!


Ezeken a messzi piacokon is nagy presztízsnek és szép eladásoknak örvend a német márka, de eleddig nem volt olyan modellje, amely széles vásárlói réteg számára lett volna elérhető. Az Indiából érkező G 310 R-rel most változni fog a helyzet. Mifelénk tehát kicsi és olcsó roadster lesz az új BMW, a népes piacú fejlődő országokban viszont jó presztízsű, márkás termék, amely hatásosan közvetíti majd az ottani közönséggel a bajor gyártó prémiumigényét. Ha úgy tetszik, kis lépés Németországnak, de nagy lépés a BMW-nek és a világnak.

 

Motorok Tesztek galériája BMW G 310 R

Jól leolvasható és informatív a műszerfal, egyebek mellett van rajta hatótávolság- és sebességfokozat-kijelző, valamint váltófény is

 

Egyelőre nem tudni, miként állja majd meg a helyét Németországban, mint kezdőknek való, városi használatra termett és még miegymás naked bike. A teljesítménye ugyanis 34 lóerő, ami jóval alatta marad a friss jogosítványosok által maximálisan használható 48 lóerőnek. Sokkal nagyobb szakadék tátong közte és a törvény adta lehetőség között, mint például a szintén könnyű japán motorok vagy KTM-ek teljesítménye és a 48 LE között. Ez utóbbiak akár tíz lóerővel, vagyis közel harminc százalékkal többet mozgósítanak.

 

Önkéntelenül is felvetődik a kérdés: nem lenne érdemes kicsit megemelni a hengerűrtartalmat és ezáltal jobban megközelíteni a megengedett limitet? Ez volt az egyik legfontosabb tisztázandó, amikor megérkeztünk Münchenbe, az új G hivatalos bemutatójára. A BMW jelen lévő illetékesei szemmel láthatóan nagyon biztosak voltak a dolgukban, és arra kértek minket, várjuk meg a menetpróbát, hátha változik a véleményünk. Eleget tettünk a kérésüknek.

 

Igazuk volt, alighogy mozgásba lendült a motor, rögtön szertefoszlottak a hiányzó hengerűrtartalommal és teljesítménnyel kapcsolatos kételyeink. Olyannyira, hogy a teli tank benzin sportos stílusban való kimotorozását követően egyértelmű pontra változott a kezdeti kérdőjel. Némi pajkossággal élve G pontot is mondhatnánk, hiszen felhőtlen örömöt jelent a kis roadster vezetése. Arra természetesen számítani lehetett, hogy élénken változtat majd irányt a maga 158,5 kilós menetkész tömegével (gyári adat), valamint elöl 110-es, hátul 150-es gumiabroncsával, az viszont minket is meglepett, hogy semennyi labilitás nem volt a viselkedésében.

 

Címkék:  Roadster , g 310 r , bmw




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár