hirdetés
2008-10-31 , Írta: zummi, Képek: zummi
Bookmark and Share

hirdetés

Egy városi közlekedésre kitalált, kezdő robogót teszteltem kisebb hegyi kirándulás alkalmával, majd levezetésként próbára tettem a pesti utakon is. Lássuk hogy vizsgázott a kicsike!

Egy napsütéses októberi napon indultam el tesztelni a mocit. Hegyre fel, lássuk mit bír! Indulásnál elég jól húzott, 1 km emelkedő után nem csillapodott az ereje. Aztán felértem, irány lefelé! A gázt szinte nem is kellett húzni, 60 km/h-ig nem volt gond, de utána, mintha beragadna a motor, és csak hosszú másodpercek alatt megy fel 70-re, ami végsebességnek tűnt, bár itt már nagyon erőlködött. Az utazó sebessége azt hiszem 30-55 km/h között lehet, ugyanis itt dinamikusan gyorsul, könnyen fékezhető és a hangja alapján nem erőlködik. A kanyarokban nem volt semmi gond, bár robogó lévén nem nagyon döntögettem. Egy hirtelen fékezésnél a hátsó kerék megcsúszott, mintha nem is lenne alattam egy 85 kg-s robogó.



Ezután egy kis városi utazás következett. Ismerve a pesti utakat, kicsit féltem hogyan fogja bírni. Meglepően jól szerepeltek a nagy kerekek. A kisebb kátyúkat szinte meg sem éreztem, a macskakövön jól jött a rugózás. A nyomvonalak már nagyobb kihívást jelentettek, mert a vékony abroncsot nehéz volt kormányozni. Tettem egy próbát a villamos síneken is, és igen, átment az elválasztó bukkanókon, bár az alja majdnem hozzáért, így csak óvatosan vele! Utamat a parkolással zártam, könnyen ment, padkára is feltolható, megfelelő oszlop mellé állítható akár puszta kézzel is, hisz alig pár kg.


Írói vélemény:

Városi közlekedésre tökéletesen alkalmas, takarékos kis gép. 60 km/h-ig jól gyorsul, sárgánál a kocsisort otthagyja. Hidegben, esőben is megbízhat  .Kényelmes rajta ülni és a váltással sem kellett bajlódni. A motorozással ismerkedőknek, kezdőknek, fiataloknak, BKV-t unóknak tökéletes!


Pro:
  • kátyús, macskaköves utakon biztonságos
  • alacsony fogyasztás (1,5-2 liter városban)
  • hegyre felfelé is bírja az iramot

Kontra:
  • 60 km/h felett nehezen gyorsul
  • nincs ülés alatti sisaktartója
  • gyenge a lámpája




2009-12-01 21:38:21

Kontra: /0 km/h fölött nehezen gyorsul? Szerintem örülj neki, hogy megy hatvanat. Mert ugye 45-nél nem mehetne gyorsabban a gép

2009-12-01 10:36:49

Amire ki van találva, arra jó is. De szerintem drága, még kategóriájában is. Hangsúlyozom: szerintem.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Aprilia Scarabeo 50 DiTech

Aprilia Scarabeo 50 DiTech

údaje

Hengerűrtartalom: 49,38 cm3

Max. teljesítmény: 5,5 LE (4 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 4 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 190 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 190 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 80/80 x 16

Gumi hátul: 90/80 x 16

Tengelytáv: 1250 mm

Hossz: 1905 mm

Végsebeség: 72 km/h

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár