hirdetés
2008-10-06 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A látszat nem csal, itt a tankban tényleg a benzin található, a légszûrôdoboz tényleg az ami, és szilárd acéllemez van a króm és a lakk alatt.


Maga az erôforrás is az ôszinteség jelképe, amely viszszatér a motorépítés eredetéhez. Egy óriási fôtengely fölött 48 fokos szögben két léghûtéses henger emelkedik a magasba, a szelepvezérlést hoszszú nyomórudak látják el. A modern idôkre csak néhány apró jel utal. Például a jó hôelvezetés érdekében kerámiabevonatot kaptak az alumíniumhengerek, töltésüket négy szelep biztosítja, a precíz égést az elektronikus gyújtással hengerenként két gyertyával oldják meg, hidrotôkék végzik a szelepbeállítást.



A Wild Star rendezett kezelôegysége finom, polírozott tartozékaival egy igazgatói asztalra emlékeztet. A széles kormány és a bôségesen párnázott ülés pedig fokozza ezt az érzést. Amikor az indítógombbal életre keltjük az óriást, olyan képzetünk támadhat, hogy hatalmunk van. A fôtengely, a hajtókarok és a dugattyúk lendülete által keletkezett remegés végigfut gépen és pilótán egyaránt. Csak egy csuklómozdulat, és mértéktelen erônek parancsolunk. A kuplung könnyen kiold, egy tompa koppanás, és beesik az elsô sebességfokozat, egy kis gáz, és máris valósággá válik az a combos nyomaték, amit vártunk: 134 Nm 2300-as fordulaton.

Már alapjáraton spontán követi az erôforrás a gázmarkolat minden parancsát, és a rezgések is tûrhetôk. Az ötsebességes váltó cruiser viszonylatban nagyon kevés erôvel, pontosan és zajmentesen mûködik. Annak ellenére, hogy a fogaskerekes primer hajtással, a váltómûvel, a fogasláncos áthidalással és a végén fogasszíjjal igen hosszú utat tesz meg, az erô lágyan jut a hátsó kerékhez. Ez pontosan 1685 mm távolságban követi az elsô kereket, így a Wild Star biztosan tartja a meghatározott útirányt.

Csodák csodája, a gép gond nélkül bedönthetô, az úttest szélessége elég ahhoz, hogy megforduljunk vele, és lépésben is egyenesen halad. Szûk kanyarok elôtt azért ajánlatos alkalmazni a jó hatású féket, mert a lehetséges dôlésszög igencsak kicsi. A foltozott útburkolatot sem szereti a Wild Star, ilyenkor néha visszacsap a kormányával. Pedig a rugózása még két személlyel is igen jól bírja az úthullámokat, és a hátsó párna is elég vastag ahhoz, hogy kettesben is élvezet legyen vele barangolni.




2009-12-01 10:59:22

Szerintem, hogy az életérzés meglegyen, nem kell 1600 ccm.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XV 1600 Wild Star - 1999

Yamaha XV 1600 Wild Star

údaje

Hengerűrtartalom: 1601 cm3

Max. teljesítmény: 63 LE (46 KW) 4000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 134 Nm 2250/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 320 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/90 H 16

Gumi hátul: 150/80 H 16

Tengelytáv: 1685 mm

Végsebeség: 170 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár