hirdetés
1999-09-09 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Yamaha konkurensei még talán ki sem heverték az Intermoton felvonultatott, kompromisszum nélküli technikai csodák dömpingjét, máris a következô menetkész újdonsággal kell szembenézniük.




Az amerikai Maine-ben bemutatott Royal Star Venture nem egyszerûen a V-négyes cruisersorozat idomokkal és tartozékokkal feldobott változata. Rekordnak számító több mint 400 kilós súlya és 1705 mm-es tengelytávja a motor és a futómû gondos átdolgozását is szükségessé tette. Az élesebb vezérmûtengelyekkel, a 32 mm-re növelt karburátorokkal és két nagy légszûrôdobozzal 74-rôl 98 lóerôsre izmosították az XVZ 13 erôforrását. A váz a „sima” Royal Starétól egy vastag, tank alatt elhúzódó központi vázcsôben különbözik, a Venture központi rugóstagja pedig merôlegesen áll.

Mivel az elsô próbanapon ömlött az esô, kipróbálhattuk, hogyan védenek az idomok az esôtôl. A nagy lábtartó deszkának és az elôtte lévô kerek pajzsoknak köszönhetôen a láb és a lábszár száraz maradt, a nagy felsô idom és a szélvédô pedig a felsôtestet is szárazon tartotta. A köztük elhelyezett, átlátszó szélterelôk viszont nem igazán jók, így a comb csuromvizes lett. Ugyanakkor a Venture ülése hosszú távon is rendkívül kényelmes. A hátrahajlított kormány laza testtartást biztosít, a jól párnázott ülésen több óra után sem sajog az ülôizom.

Másnap már ragyogó idô volt, az erdôk csodálatos ôszi színekben pompáztak; a nagy hajót igazi élvezettel navigáltuk. Ehhez persze némi kompromisszumra van szükség a kormányostól. Mert a 400 kilót nem könnyû ugyan egyik kanyarból a másikba dobni, azért tisztességes tempóval haladhatunk vele. Ilyenkor viszont hamar leérnek a lábtartó deszkák. A kényelemre hangolt rugóstagok még nem jelentenek gondot a gyorsabb tempónál, a gumiágyazású kormány és a túl széles elsô gumi viszont igencsak pépessé teszi az irányítást. Az elsô fékhez sok kézi erô kell, viszont az óriási hátsó tárcsa annál harapósabb. A megerôsödött blokkot nem zavarja a Venture súlya. Legszívesebben alacsony és középsô tartományban duruzsol, és jól követi a gázparancsokat. Tempót tartani könnyû vele, mivel tempomattal is felszerelték a luxushajót.

A végsebessége valahol 180 km/óra körül van. Négy darab, 14 wattos hangszóróval ellátott kazettás rádiója, valamint a vezetô és az utas közötti mikrofonrendszer biztosan elûzi az unalmat, de még ennél is jobb a V-négyes fenomenális hangja. Reméljük nem veszít belôle sokat az európai verzió.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XVZ 13 TF Royal Star Venture

Yamaha XVZ 1300 TF Royal Star Venture

údaje

Hengerűrtartalom: 1294 cm3

Max. teljesítmény: 98 LE (74 KW) 6000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 121 Nm 4800/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 320 mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 150/80 H 16

Gumi hátul: 150/90 H 15

Tengelytáv: 1705 mm

Végsebeség: 217 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár