hirdetés
1998-10-16 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Hány köbcentis? Százszor tettük fel ezt a kérdést motorosoknak és nem motorosoknak, és kilencvenkilenc alkalommal ugyanazt a választ kaptuk: 500-as vagy talán 600-as. Az álcázás tehát tökéletes.

Alig néz ki másként az új Yamaha XVS 125, mint a nagy Drag Starok. De mire jó mindez? Minden cruiser-rajongó igazi nagy vasról álmodik, de aki még nincs 18 éves, az csak ilyenre kaphat jogosítványt.



1520 milliméter tengelytávval a „kis” Drag Star éppolyan hosszú, mint egy 535-ös Virago, még a tank, a sárvédôk, az ülés, a tankra helyezett mûszerfal és a jobb oldalon egymás fölött elvezetett két kipufogó is a nagy Drag Starok formáját kapta. Sôt, az egész mintha még kecsesebb lenne, miközben a kidolgozás ugyanolyan tökéletes, mint a nagyoké. De a megtévesztés netovábbja mégis a 125-ös Viragóból továbfejlesztett kéthengeres V-motor. Hengerei egyenként nagyobbak, mint az eddig megszokott 125-ös egyhengeresekéi. Valójában amit látunk, az nem is mind a henger. Ha közelebbrôl megnézzük, látjuk, hogy az utolsó öt „hûtôborda” nem más, mint egy, a hengerfej fölé csavart mûanyag makett. És ennek tetejére került még egy krómozott mûanyag doboz, ami a szelepfedelet akarja elhitetni. Jó csel!

Ennyit a show-ról. De milyen ez az egész menet közben? Helyet foglalva tényleg sokkal nagyobb motoron érezzük magunkat. A széles kormány, az elôreszerelt lábtartók alacsony és magas pilótáknak egyaránt laza testhelyzetet biztosítanak. A kis erôforrás gombnyomásra életre kel, de természetesen nem lehet olyan mélyen dobogó hangja, mint a nagyoknak. A menetteljesítmények szintén messze elmaradnak attól, amit egy nagy géptôl várnánk el, viszont a meglévô erejét nagyon egyenletesen adja le az erôforrás, és minden kezelôelem ugyanolyan finom járású, ahogy ezt a nagy Yamahákon megszoktuk. Nagy tengelytávja, lapos villaszöge és hosszú utánfutása ellenére könnyedén kanyarog a kis Drag Star, és a jól adagolható fék is könnyen elbánik a teletankoltan 159 kilós géppel.

Éjszakánként lassan elhaladva a diszkók és a nyári sörkertek elôtt, igazán Marlon Brandónak érezhetjük magunkat vele. Ki hitte volna, hogy ez lehetséges 125 köbcentivel?    




2013-10-11 23:58:59

Kell nekem. :-)

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XVS 125 Drag Star - 1998

Yamaha XVS 125 Drag Star

údaje

Hengerűrtartalom: 124 cm3

Max. teljesítmény: 13 LE (9 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 9,4 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 282 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 130 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 80/90 – 18

Gumi hátul: 130/90 – 15

Tengelytáv: 1520 mm

Végsebeség: 118 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár