hirdetés
1998-08-06 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A hotel elôtt álló harminc csillogó motorból valósággal árad  az „új” szag. Az új Drag Star igazán megkapó. Hasonlít kisebb elôdjére, a mérete viszont már igazán tiszteletre méltó cruiserré avatja. A megduplázott tárcsafék az elsô keréken elôre jelzi, hogy többre való, mint a szemünket legeltetni rajta. Lássuk hát.

Az osztrák Reitwagen tesztelôjével együtt vágunk neki az útnak a dél-francia tengerpart mentén. Hamar rájövünk, hogy a motor funkciója nem egyszerûen „bámuljon mindenki, ha motorozunk”. Az ülés kényelmes, a kormány laza üléspozíciót biztosít, a kezelôelemek jól kézre esnek. A motor mély dörmögéssel szól. Az átdolgozott erôforrás régi ismerôs. A TR1 sporttúragéphez készült még 1981-ben, tulajdonképpen két XT/SR 500 hengeregység összeillesztésével.



Aztán megnövelték a lökettérfogatát, és már tíz éve a legnagyobb Virago-chopperek erôforrásaként alkalmazzák. Most áthangolták, és hosszú életét a cruiserek között folytatja. 61 lóerejével nem tartozik az erômûvészek közé, viszont maximális nyomatékát már 2500-as fordulaton leadja. Alapjáratról anélkül is gyorsul akár az utolsó fokozatban is, hogy az egészen alacsony fordulatokon kirázná utasát az ülésbôl. Ha pedig kell, ahhoz is elegendô ereje van, hogy a lassan haladó forgalom többi résztvevôjét egy csuklómozdulattal magunk mögött hagyjuk.Emellett alacsony fordulaton kellemes rezgéseket kelt anélkül, hogy magas fordulaton idegesítôen zsibbasztaná a végtagjainkat.

Az erôforráshoz méltó a futómû is. Nemcsak egyenes utakon élvezetes a haladás, hanem kanyarodni is igen jól lehet vele. Tiltakozás nélkül hagyja magát döntögetni egyik oldalról a másikra, és mindig stabil marad. Igaz, néha kissé szélesre sikerült a kanyar második fele, de egy pár fokkal mélyebb dôlésszög ilyenkor ismét a jó útra vezette. Persze ezt nem lehet a végtelenségig fokozni, mivel a mélyen és elöl felszerelt lábtartók hamar aszfaltot érnek. De szerencsére csuklóra rögzítve visszahajthatók, így még néhány foknyi továbbdöntést engednek, mielôtt a kipufogó vagy az állvány is leér.

A 690 milliméteres ülésmagasság olyan alacsony, hogy mindenki biztonságban érezheti magát ezen a nem éppen kisméretû és könnyû motoron. Ráadásul az alacsony súlypont kis sebességnél jelentôsen megkönnyíti a manôverezést. Nagyobb tempónál sincsenek gondok, ez jórészt a cruiserekhez képest bôségesen méretezett rugóutaknak köszönhetô. Hátul 113 milliméter, ennél többet csak az 1500-as Intruder LC nyújt. A nagy Drag Star rugóstagjait a kistestvérénél feszesebbre hangolták, így kifejezetten közvetlen érzést ad, mégis kellôen reagálnak ahhoz, hogy a kellemetlen ütéseket kiszûrjék.

Összegezve, nyugodtan állíthatjuk a Drag Starról, hogy sikerült egy igazán belevaló géppel gyarapítani a nagy cruiserek táborát. Azok is elégedettek lesznek vele, akik egy cruisertôl a jó megjelenésnél többet várnak. „Cruising is now more fun” – állítja hirdetésében a Yamaha. A Drag Star 1100-ra ez igaz is.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Yamaha XVS1100A Drag Star Classic 2000-2006

Yamaha XVS1100A Drag Star Classic

údaje

Hengerűrtartalom: 1063 cm3

Max. teljesítmény: 62,6 LE (46 KW) 5750 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 85 Nm 2500 /min-nál

Fék elöl: 298 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 282 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/90 - 16

Gumi hátul: 170/80 - 15

Tengelytáv: 1645 mm

Hossz: 2460 mm

Végsebeség: 170 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár