hirdetés
2000-03-06 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A japán 400-as belpiaci motorok néha összetéveszthetõen hasonlítanak nagyobb lökettérfogatú márkatársaikhoz.





Máskor vannak esetek, amikor csak akkor vehetõ észre a különbség, ha már a gépen ülünk. Az XJ 400-as Diversion esetében is épp ez a helyzet. Ez a gép majd mindenben azonos a nálunk is jól ismert 600-as Diversionnel, mindössze az erõforrás furatát csökkentették 58,5-rõl 47,4 milliméteresre, így érve el a japán jogosítványkategória határát. A kisebb lökettérfogathoz 2 milliméterrel szûkebb torokátmérõjû karburátort szereltek fel, áthangolták a kipufogókat, de a motor összes többi mérete azonos a hatszázaséval.

A Red Baron kínálatában egy nagyon szép, jó állapotú négyéves példányt találtunk, és ezt fogtuk vallatóra tesztünk során. Annak ellenére, hogy az így kialakított négyszázas inkább hosszú löketû, a fordulatszámokat mohón veszi, és járása is simább a hatszázasénál. Már 3000-es fordulattól kellõ tolóerõt produkál ahhoz, hogy a forgalom ritmusát fel tudjuk venni, ha pedig sietõs a dolgunk, akkor legjobb hét és tízezer között tartani a fordulatszámot, mert e fölött már kezd kifulladni a kétszelepes. A váltó kissé nehézkesen mûködött a tesztpéldányon, hasonlóan a kuplunghoz, de mindezt valószínûleg a szállításkor összeszedett szennyezõdés okozta, mert némi tisztítás és bejáratás után javult a helyzet.

Más japán belföldi motornál is megfigyeltük már a nehézkes hidegindítás jelenségét, és ugyanezt tapasztaltuk a 400-as Diversionnál is. Az üzemi hõmérsékletet elérve azonban ugyanolyan derekasan szolgált, mint ahogy ezt a hatszázasnál már megszoktuk. A Diversion valóban univerzális motor: nem kelt feltûnést, viszont annál sokoldalúbb. Nem túl magas, középszéles kormányával és nem túl magasra szerelt lábtartójával kényelmes üléshelyzetet nyújt, és ha a rugóstagok a kemény hajszához nem is rendelkeznek kellõ tartalékkal, arra megfelelnek, hogy jól elnyeljék a kátyús utak egyenetlenségeit.

Manapság már nem is annyira természetes, hogy a Diversion az utasnak is elegendõ helyet és két használható kapaszkodót kínál. A szélvédelem 140-es tempóig kiváló, e fölött már az erõforrás is kissé erõlködik. A fékhatás viszont gyengébb volt annál, mint amit a 600-ason megszoktunk, de ez minden bizonnyal a bekeményedett fékbetétek bûne. Ám cseréjük viszonylag kis befektetés ahhoz képest, hogy 550 000 forintért megfelelõ ellenértéket nyújtott a tesztpéldány.




2010-05-06 12:45:25

Hát nekem is ilyen van. Nagyon szeretem!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XJ 400 Diversion

Yamaha XJ 400 Diversion

údaje

Hengerűrtartalom: 393 cm3

Max. teljesítmény: 42 LE (30 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 32 Nm 9000/min-nál

Fék elöl: 320 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90 – 17

Gumi hátul: 130/70 – 18

Tengelytáv: 1445 mm

Végsebeség: 155 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár