hirdetés
1999-11-05 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Olvasóink révén szinte naponta találkozunk a következô problémával: valaki szeretne vásárolni egy motort, de csak használtra telik neki.

 
Megtetszett neki a kereskedônél egy japán gyártmányú, belföldi piacra készült gép, milyen tapasztalataink vannak errôl és errôl a motorról? Mi pedig többnyire azt feleljük, hogy semmilyen. Ugyanakkor, mivel a Red Baron Hungary révén egyre több japán belföldi motor érkezik hozzánk, a tájékozottságra mind több motorosnak van szüksége. Kérésünkre ezért a cég a rendelkezésünkre bocsájtott tartós tesztre egy japán belföldi gépet. Választásunk a Yamaha XJR 400-asra esett, mivel elég sok fut nálunk belôle, továbbá, mert többcélú használatra alkalmas gépet akartunk. 



A gyöngyházfehér színû XJR átvételekor a kilométerszámláló 4187-en állt. Az 1994-es évjáratú motor jó, de láthatóan használt állapotban volt, néhány karcolás pedig kisebb bukásról árulkodott. Eleinte nehezen mozgott a kuplungkar, de a bowden megolajozása után megszûnt a hiba. Kezdetben a sebességfokozatok is kicsit nehezen voltak kapcsolhatók, de háromnapi használat után megpuhult a váltó, azóta könnyen és precízen mûködik. November közepén kezdtük nyúzni a gépet, munkatársunk, Moldvai Tibor Miklós az egyre hidegebb idô ellenére is buzgón rótta a kilométereket, és amikor december elején a hó és a jég leállította, már majdnem 3000 kilométert tett meg.

Az XJR a Posh-cserekormánnyal kényelmesen egyenes üléspozíciót nyújt 1,70 fölött minden pilótának, az alacsonyabbaknak viszont kissé elôre kell hajolniuk. A rugóstagok a téli idôben kicsit feszesek, de még éppen elegendô kényelmet nyújtanak. Mivel két emberrel sem változik kellemetlenül a súlypont, az XJR társas barangolásra is alkalmas. Kimondottan jól adagolható és erôteljes az elsô dupla tárcsafék a kétdugattyús úszóágyazású nyergekkel, ezzel szemben a hátsó, kétdugattyús fix nyerges tárcsa alig segíti a lassítást. A japán Bridgestone BT 35-ös gumik kopása 3000 kilométer alatt elöl nem volt mérhetô, hátul fél millimétert kopott, a tapadásuk viszont lehetne jobb is.

Az erôforrás bársonyosan gördül és széles a használható teljesítmény-tartománya, a téli idôjárásviszonyok közt azonban komoly hangolási problémákkal küzd. Már 5 °C fok alatti hômérsékletnél is nagyon nehezen indul, fagypont alatt pedig csak indítósrpay-vel lehet életre kelteni. Mivel idôjárási szempontból Japán leglakottabb területei Dél-Európának és Észak-Afrikának felelnek meg, a motor hangolását 25 és 35 °C fok közötti, erôsen párás éghajlatra állították be. A következô szerviz után majd kiderül, hogy a menet- és motorteljesítmények is ezért maradtak-e el a gyári adatoktól. A kérdésre a különbözô karburátor-hangolások fognak választ adni.

Az eddigi tapasztalataink alapján tehát az XJR városban, országúton és autópályán sokoldalú, kényelmes, két személlyel is használható gép, viszont melegebb éghajlatra hangolták. 3000 kilométer alatt mindössze egy izzót kellett cserélni az elsô fényszóróban.




2010-12-15 15:25:42

a legszebb naked gyönyörű motor és biztonságos

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XJR 400 - 1999

Yamaha XJR 400

údaje

Hengerűrtartalom: 399 cm3

Max. teljesítmény: 53 LE (37 KW) 11000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 36 Nm 9500/min-nál

Fék elöl: 292 mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 292 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 H 17

Gumi hátul: 150/70 H 17

Tengelytáv: 1435 mm

Végsebeség: 178 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár