hirdetés
1999-12-03 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Nagy, erôs, fekete – ez jellemzi az új Yamahát. A gyár szerint: „bigger, badder and better” – nagyobb, gonoszabb és jobb. De mégis, mi a különbség az XJR 1200-as és az 1300-as között?




Természetesen a megnövelt erôforrás. De a Yamaha nem elégedett meg egyszerû felfúrással, az eddigi acélhüvelyeket felületkezelt alumíniumra cserélte, ezenkívül kovácsolt dugattyúkkal és hôkezelt hajtókarokkal javították fel a big-blokkot.

A beömlô- és kipufogórendszer változatlan maradt, viszont a fojtószelep állását jelzô szenzorok újak, még spontánabb reakciókészséget biztosítva a nagy négyhengeresnek. Feltétlenül sikeresnek mondhatjuk a motor átdolgozását. A teljesítménymérés igazolta is az elsô benyomásunkat: az 1300-asnak kimondottan jót tett a testépítô kúra. Igaz, 108 lóerô manapság már nem rekord, ezt viszont lenyûgözô könnyedséggel teljesíti az XJR. A fôtengelyre már 3000-nél több mint 100 Nm feszül, s a legnagyobb érték nem kevesebb, mint 117 Nm. Ezért a nyomatékrugalmasság az igazi világa az XJR-nek. Gyorsabban? Tessék! Még gyorsabban? Nem gond! Rántsak egy óriásit? Na jó! Igaz, vannak még erôsebb big bike-ok, de ennél több erôre tényleg nincs szükség, fôleg ha ez ennyire szuverénen jelenik meg.

Ugyanilyen finoman és reakciómentesen jut tovább az erô a hátsó kerékhez. A váltó finoman kapcsolható, de az a legjobb, hogy a Yamaha végre – reagálva az évek óta hallatszó bírálatokra – feljavította az XJR futómûvét. A váz szilárdabb ötvözetû csôbôl készült, a lengôvillát megerôsítették, az elsô villa feszesebb, beállítható csillapítást kapott, a kereket meg vastagabb tengely vezeti. Sajnos a hátsó rugóstagok megmaradtak, pedig a japán belpiaci modell finoman beállítható rugóstagjai jobbak.

Ugyanakkor az XJR is megkapta az R1 fékjeit és végre használható, 120/70-es gumi került az elsô kerékre. Így most a Yamaha célpontos lett. Most már olyan ez a szép vonalvezetésû motor, mint amilyennek kinéz: nagy, erôs és dinamikus.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XJR 1300 - 1999

Yamaha XJR 1300

údaje

Hengerűrtartalom: 1251 cm3

Max. teljesítmény: 106 LE (79 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 105 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 267 mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1500 mm

Végsebeség: 225 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár