hirdetés
1999-12-03 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Gödrös hazai útjainkon szenvednek a kiskerekû robogók. Negyven éve, az elsô robogóhullám idején Nyugaton sem voltak még olyanok az utak, mint ma – ezért léteztek akkoriban nagykerekû robogók is.

Talán a tervezôk füléhez eljuthatott a panasz, mert az elmúlt két évben megjelent néhány nagykerekû robogó, és mivel az ötletet a múltból merítették, a legtöbbjük külseje a régi idôket idézi.

Az új Yamaha Why is ezen az úton halad, de a legtöbb eddigi géppel ellentétben a Yamaha tervezôi egy fontos alkotóelemet hozzáadtak a nosztalgikus külsôhöz: a csillogó krómfelületeket. Ezért a Whynál elôször a fényszóró alatti krómpajzs tûnik föl. A nosztalgikus hangulatot segíti a fényszóró negyven évvel ezelôtti divatot idézô formája, amihez jól illenek a mûszerek számai és márványmintázatú alaplapjai, sôt a kapcsolók színe is.De a formákkal és a színekkel vége is van a múlttal való kapcsolatnak, mert amúgy a Why igencsak modern robogó.

A meghajtóegysége már számos Yamaha-típusból ismerôs, és ez így jó. Gombnyomásra indul, játszi könnyedséggel kezelhetô, és olyan feltûnés nélkül végzi munkáját, hogy szinte észre sem vesszük. Teljesen eltér viszont az erôforrás eddigi hordozóitól a futómû. A nagy kerekek révén az egész sokkal merevebbnek tûnik, nagyobb a szabad magasság és a gép is határozottabban követi az irányt. Ugyanakkor a kényelmes ülés és rugózás biztosítja, hogy ne fáradjon el a Why vezetôje. A fékek ugyancsak a mai színvonalat képviselik. De legalább egy dologban még biztosan jobb lett volna a jelenbôl és nem a múltból meríteni az ötletet: az ülés alatti csomag- és bukósisakrekesz sajnos hiányzik a Why-ból.

Ebben a pillanatban van viszont még egy további nosztalgikus szempont, és ez a Why ára. Amíg a készlet tart, 447 000 forint helyett 416 000-ért kínálja a Yamaha Hungária.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha Why - 1999

Yamaha Why

údaje

Hengerűrtartalom: 49,3 cm3

Max. teljesítmény: 3,8 LE (2,3 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 4 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 200 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 190 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 – 12

Gumi hátul: 130/70 – 12

Tengelytáv: 1240 mm

Végsebeség: 50 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár