hirdetés
2000-07-31 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Azt hittük, robogóból már minden megszületett – ám a Yamaha most ismét valami újat alkotott.




Az ötlet tényleg kézenfekvõ; sok mobilitásra vágyó, jó mozgáskészségû fiatal elsõ „jármûve” a gördeszka vagy görkorcsolya, majd a bringa következik. Közülük azok számítanak a legmenõbbnek, akik valódi akrobata-mutatványokra képesek. Innen aztán nincs tovább – sokan még a tinédzserkor után is maradnak a biciklinél. De most megérkezett a Yamaha Slider, és vele a továbblépés lehetõsége. A Yamaha nyilvánvalóan azokat akarja a robogó nyergébe átcsábítani, akik eddig nem láttak benne fantáziát.

Az ötlet hallatán, és az elsõ képeket látva, sokkal kisebb robogóra gondoltam, mint amilyen a Slider a valóságban. 13 colos kerekeken gördül, és a 125-ös Majesty stabil villáját kapta. A mûanyag idomok zavaróak az akrobatamutatványok közben, és bukáskor meg is sérülnek, ezért a burkolatot ellenálló koptatókkal látták el a tervezõk: emellett két csavarral kicserélhetõk és a cseréjük viszonylag olcsó. Persze nagyobb bukáskor még így is sok minden tönkremehet, ezért sok fölösleges tartozékot lehagytak a motorról, a többit pedig minél védettebb helyre rejtették.


A végeredmény egy spártai kivitelû gép, amelynél sok tipikus robogóerényrõl is le kellett mondani. Idõjárás-védelem igazából nincsen, rakodótér szinte alig maradt, mivel a szabadon álló hátsó rész alatt csak a tanknak maradt hely, bukósisakrekesznek már nem. Még a hidegindítás sem automatikus, hanem a régen bevált szívatót kell adagolni a jobb kormányvégen. De amint bemelegedett a léghûtéses motor, máris kiderül, hogy a Slider tényleg megkapott mindent, ami szükséges a jó kezelhetõséghez. A gázparancsokra spontán reagál, jó az automata váltó áttétele, és az üléspozíciót is jól eltalálták. De a legjobb a jó áttekinthetõség és a kitûnõ súlyelosztás. A rugóstagok a nagyméretû sportrobogóktól megszokott magas szintet képviselik.

Hogy megtudjuk, mire képesek a Sliderrel azok, akiknek szánták, felkértük Lécz Gergelyt, az egyik legjobb magyar ifjúsági motokrossz versenyzõt, próbálja ki, milyen a Sliderral közlekedni, és mit lehet vele némi gyakorlás után mûvelni. Amikor néhány nappal késõbb visszakértük a gépet, a bemutatón igencsak „menõ gyerek” benyomását keltette. Egy féltucatnyi BMX-es fiatal is eljött megnézni a „show-t”. „Könnyû a Slidert hátsó kerékre emelni, mivel alapról nagyon jól elindul, és jól követi a gázparancsokat.

Az elsõkerekezéshez nagy lendület kell, mivel a jól adagolható elsõ fék betétei nem elég harapósak, és emiatt csak némi késleltetéssel jelentkezik a hátsó kerék elemelkedését segítõ fékhatás. Az ilyen kunsztokat könnyebb üres tankkal csinálni, mert akkor jobb a súlyelosztás.”

Persze teljesen normális motorként is használható a Slider, mert mindaz, amitõl akrobatamutatványokra is alkalmas, jól kezelhetõ, fürge városi járgánnyá teszi a kis gépet. Bevásárolni azonban nemigen lehet vele. De nem is erre tervezték.    




2009-12-18 10:28:15

Egyik osztálytársnőmnek volt ilyenje, nagyon szerette gépét, igaz ő nem stuntol vele, csak simán robogózott.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha Slider

Yamaha Slider

údaje

Hengerűrtartalom: 49 cm3

Max. teljesítmény: 4,9 LE (3,2 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 5,3 Nm 5700/min-nál

Fék elöl: 190 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 110 mm mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 120/80 – 13

Gumi hátul: 130/70 – 13

Tengelytáv: 1202 mm

Végsebeség: 60 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár