hirdetés
2008-07-27 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés




A Bulldog kihalását megakadályozandó, a Yamahának az Euro 2-es előírásoknak megfelelően át kellett alakítania a levegőhűtéses V-kéthengerest, amely már a 80-as évek elején hűségesen szolgálta a TR1-et, majd az XV 1100 choppert. Ezért a kettő-az-egyben-a-kettőben kipufogórendszerbe egymás után két katalizátort is beépítettek. Egy mágneses szelep a karburátorban gázelvételkor megszakítja az üzemanyag-áramlást, hogy a katalizátoroknak ne essen bajuk. Új kialakítású karburátorfedél és légterelő lemezek igyekeznek csökkenteni a hátsó henger hőmérsékletét. Emiatt a másodlagos levegőrendszer házát is át kellett helyezni.



Egy sor olyan dolgot átalakítottak tehát, ami sem az új modell teljesítményét, sem a lomha erőforrás karekterisztikáját nem befolyásolja. A motor már kicsivel az alapjárat fölött erősen, rángatás nélkül tol, alacsony fordulatszámon is tiszteletre méltó forgatónyomatékot produkál, és 5500-as fordulatszámnál már igényli a következő sebességfokozatot.

A futóművön – egészen pontosan a dupla első tárcsaféken – végrehajtott  változtatások szintén alig tűnnek fel. A lyukacsos féktárcsák a Road Star Warriorról származnak, az egyrészes féknyergek az R6-osról (előtte R1), a 15 mm dugattyúátmérőjű főfékhenger pedig az XJR 1300-ról. Az eredmény egy kiválóan működő, jól adagolható és kis kézi erővel működtethető fék lett. Olyan, mint amilyen eddig is volt.



Olyan változtatásokat is végrehajtottak azonban, amelyek első pillantásra szembetűnnek. Például a visszafogott kétszínű fényezés vagy a matt fekete festés, ami végigfut a vázon a lengővillától a kardánházig. Vagy az elektronikus zár. És a műszerfal, amelyen áthelyezték a kilométerórát és a fordulatszámmérőt, így most egy multifunkciós kijelző is helyet kaphatott rajta. Sajnos az üzemanyagszint-jelző még mindig hiányzik (továbbra is csak egy kontroll-lámpa jelzi, ha fogytán a benzin), és a műszereket a finom beosztás miatt nehéz leolvasni.


 
Mindenképpen jobb lett viszont az utasülés, az utas már nem csúszik állandóan a pilóta nyakába, hanem kényelmesen ülve marad ott, ahová való. A pilóta ülése nem változott, és az ergonómia az új kormány ellenére is változatlan maradt.

Az összes új gyártású motorhoz hasonlóan a Bulldognak is állandóan égő fénye, valamint vészvillogója van. Az összes Bulldoghoz hasonlóan pedig az új modell is gyorsan híveket fog szerezni magának jóindulatú menettulajdonságaival. Bár a hátsó kerék rugózása lehetne valamivel érzékenyebb, egy keskenyebb hátsó gumi pedig jobban íven tartaná a motort. De mindez, úgy tűnik, nem veszélyezteti a faj túlélését.

 




2010-06-22 23:40:20

Hát ja!! Én sem értem hogy miért éri meg nekik ennyira elcsúfítani az új mocikat olyan botrányos dobokkal.. A legtöbb úgy néz ki mint egy kémény ami le van zárva kupakkal. Az R6-os dobja pedig olyan mint egy kilincs, vagy nem is tudom mi. Pedig sokkal szebbek is lehetnének és akkor nem is cserélné le őket mindenki.

2010-01-31 22:03:52

Ja, jönnek a "sok az egyben", lehetőleg iszonyat nagy végdobbal. Hülye egy trend.

2009-12-18 11:46:33

Hát sajnos már a kétoldali kipufogó is kezd kihalni, pedig tényleg nagyon szép.

2009-12-01 13:55:04

Nekem a kétoldali kipufogó a gyengém! Olyan "motorformájú" lesz tőle a gép!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha BT1100 Bulldog

údaje

Hengerűrtartalom: 1063 cm3

Max. teljesítmény: 65 LE (47,8 KW) 5500 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 88,3 Nm 4500 /min-nál

Fék elöl: 298 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 267 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 170/60 ZR17

Tengelytáv: 1530 mm

Hossz: 2200 mm

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár