hirdetés
2001-05-29 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Nehéz elképzelni olyan divathullámot, amelyet az Aprilia meg ne lovagolna, ezt Ivano Beggio mégis kihagyta: feléleszteni azokat a motorokat, amelyek a 60-as évek végétõl annyira divatba jöttek az amerikai piacon – a nagy lökettérfogatú scramblereket.




Ezeken nem volt semmi fölösleges. A tankjuk nem volt akkora, hogy megállás nélkül eljussanak Párizsból Dakarba, nem voltak nagyon durva gumijaik és a rugóstagjaik sem voltak olyan hosszúak, hogy árkon-bokron átugrathassunk velük. Mégis az endurókra jellemzõ ergonómiát nyújtották, megállták a helyüket a városi forgalomban és az országutakon egyaránt. És ha azok igazán kanyargósak voltak, hát a legharapósabb sportmotoroktól sem kellett tartaniuk. 

Csoda, hogy a Voxan elõtt senkinek nem jutott eszébe feleleveníteni a BSA Hornetet, a Triumph Tigert vagy a Ducati 450 Scramblert. Még az Apriliának sem, pedig 1995-ben Thierry Henriette, a Boxer Bikes tulajdonosa elvitte ötletét Noaléba, ám ott nem kellett senkinek. Így hát most Franciaországban valósította meg, a Voxannál. Igaz 1997-ben már bemutatták a Voxan Scramblert a párizsi motorkiállításon, de szériagyártása csak most vette kezdetét, mivel a Voxannak elõször meg kellett oldania a többi modell gyártását és ki kellett építenie a kereskedõi hálózatát Franciaországban. Szerencsére azóta ez a gép nem lett kevésbé korszerû – az egykori angol hot rodok utódja, igazi allrounder a valódi motorozáshoz.



A Scrambler könnyû (190 kiló), karcsú és fordulékony, 160 mm-es elsõ és 155 mm-es hátsó rugóútja mellett ülésmagassága mindössze 820 milliméter. A 14,5 literes tank és a széles kormány mögött kiváló üléspozíció esik, de a jól párnázott fotel alatt nem fér el más, csak a szériában szállított patkólakat. A V kettest különösen rugalmasra hangolták, így a Café Racer 108 lóerejébõl megmaradt 85, de ez a motor már 2000-es fordulatról rángatás nélkül gyorsít a hatodik sebességfokozatban is. Nem kevesebb, mint 110 Nm forgatónyomatékot produkál 6500-nál, és ha kell, több mint 200-ra gyorsítja a Scramblert. 72 fokos hengerszögével szinte teljesen rezgésmentesen gördül, csak 7000 körül érezhetõek vibrációk a gumiba ágyazott kormányon és a lábtartókon keresztül. A két felhúzott kipufogóból olyan hang árad, akár egy US dirt track motorból.

A lágyan reagáló kéthengeres még laza talajon is megkönnyíti a haladást, igaz, a Michelin T66-os gumik eléggé behatárolják a Voxan terepképességeit. De a Voxant úgyis inkább az aszfaltozott utakra találták ki. Ott viszont két személlyel is nagyon kényelmes, ha kicsit körülményes is a rugóelõfeszítést kétszemélyesre átállítani. Elöl a 292 mm-es tárcsák a kétdugattyús féknyergekkel együttmûködve kiválóan dolgoznak, a 245 mm-es hátsó tárcsa meg jól segíti õket, bár a terepen lehetne kicsit kevésbé harapós.



Ha nehéz is manapság valami újat kitalálni, a Voxannak sikerült egy régi sikerreceptet újjáéleszteni. Vajon meddig tart, amíg a japánok le nem koppintják – vagy az Aprilia esetleg megelõzi õket is?     




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Voxan 1000 Scrambler

Voxan 1000 Scrambler

údaje

Hengerűrtartalom: 996 cm3

Max. teljesítmény: 85 LE (62,5 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 109 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 296 mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90 – 19

Gumi hátul: 150/70 – 17

Tengelytáv: 1490 mm

Végsebeség: 205 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár