hirdetés
2000-09-28 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Az ötvenéves Jacques Gardette-nek több motorkerékpárja is volt már, csupán az bántotta, hogy a szalonok választékából hiányzott a francia gyártmányú kétkerekû. A sikeres üzletember tehát felmérte az európai és a francia piac igényeit, majd úgy döntött, hogy belevág a motorkerékpár-gyártásba.




A Voxan vállalkozást 4,5 millió frankos alaptôkével 1995 decemberében alapította, és két évvel késôbb a Párizsi Szalon közönsége már láthatta a Roadster, a Café Racer és a Scrambler prototípusait. A Gardette szülôvárosában, Issoire-ban létesült gyárban – negyven kilométerre van Clermont Ferrandtól – már elkészült a Roadster nyolcvan darabos nullszériája. A gépet novemberben kezdte árusítani a francia dealerhálózat.

A 72 fokos V-twin hengerenkénti négy szelepének az átmérôje (39,2 mm szívó és 33,8 mm kipufogó) nagyobb, mint Fogarty világbajnoki Ducatiján. A két titánium hajtókar egy közös tengelyen forog, és szuper könnyû F1-es típusú dugattyúkat mozgat 10,5:1 sûrítési arányú hengerben. A hatsebességes váltó és a hidraulikus kuplung közvetítésével 108 lóerôt továbbít a hátsó kerékre. (A Scrambler és a Café Racer blokkja már 120 lóerôt ígér.)

Az európai újságírók közül elsô lehettem, aki kipróbálhatta a Roadstert, elôbb a környék kanyargós hegyi útjain, majd Clermonttól visszafelé gyors autópályán.

Összbenyomásom, hogy a gép a legkülönfélébb útviszonyok között is jól motorozható. Már most egyenrangú európai és japán kategóriatársaival.




2010-03-30 13:45:23

Érdekes megoldás! Kipufogó, mint bukócső.............

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Voxan 1000 Roadster

Voxan 1000 Roadster

údaje

Hengerűrtartalom: 995,6 cm3

Max. teljesítmény: 108 LE (79 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 108 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 320 mm mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1444 mm

Végsebeség: 225 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár