hirdetés
2008-08-05 , Írta: Alan Cathcart, Képek: Wayne Davis
Bookmark and Share

hirdetés

„Azannyátneki! No ez meg mi a csuda?” – kiáltott fel mellettem a benzinkútnál egy öreg farmer. „Mingyá megyek is a Harley bótba oszt meglepem magam egy ilyen csudával a szülinapomra.” Kedvesen rámosolyogtam, s csak annyit mondtam: „Ott aligha fogja megtalálni ezt a motort Báttya!”



Feltűnő motort gyártani nem túl nehéz. Egy kis ötlet, néhány elhúzott idom és máris megfordulnak utána az emberek. Azonban a Victory Motorcycles olyan luxustúrázót épített, mely a feltűnés szót, valamit a luxustúrázás fogalmát egy eddig ismeretlen dimenzióba emeli.

Az új Iowa-i gyárban gőzerővel dolgozik az 550 munkás (akiknek 55%-a nő!), hogy őszre Amerikában, 2008-ra pedig Európában, Japánban és Ázsiában is boltokba kerülhessen az új modell. Bizony, kemény ellenfelet jelent a Vision a Gold Wingnek, a BMW K1200LT-nek, de legfőképpen a H-D Electra Glide-nak.

A Victory designere Michael Song és csapata keményen dolgozott és rengeteg órát töltött a szélcsatornában, hogy a leglélegzetelállítóbb és egyben a legaerodinamikusabb túramonstrumot hozzák létre. Ráadásul rögtön két verzióban: a Tour egyedi hátsó dobozában két zárt bukósisak is elfér, azonban 8 csavar kicsavarásával a hatalmas doboz eltávolítható, s akkor máris a Street verzióval motorozhatunk.



Jó tudni, hogy hogyan született meg a Vision. Ez a motor a két keréken túrázók titkos vágya, ugyanis a Vision-t 6 éves kutatás előzte meg. A Victory 6 teljes éven keresztül végzett piackutatásokat, s interjúvolt meg túrázókat, hogy mit tartanak fontosnak a túrázás során, mit nem szeretnek jelenlegi motorjukban, s szerintük milyen álmaik luxustúra motorja.

A válasz pedig: alacsony ülésmagasság, design, de szélvédelem, kényelmes üléspozíció, hatalmas hely a csomagoknak és letisztult, V-motor, mely jól látható – pont, mint ez a motor.



A Vision modellekben a jól bevált, nyolcszelepes, 1731 köbcentis lég-/olajhűtésű, 50 fokos V-motor dohog. A hengerekben új, öntött dugattyúk járnak, de a cruiserekből már ismert hengerfejjel kombinálva. A motor 4500-as fordulaton 92 lóerőt produkál, 9.4:1 kompresszió aránnyal. Mindemellett a motort nyomatékra hangolták. A hat sebességes váltó első fokozata rövid a jobb gyorsulásért, az utolsó pedig jó hosszú – szinte overdrive – a kellemesebb kilométer falásért és a kisebb zajszintért. A kuplung hidraulikus, a hajtásról pedig csendes karbon-szíj gondoskodik. A Freedom 106/6 névre hallgató erőforrás érdekessége még az új EFI rendszer a dupla lambda szondával, mely megfelel a 2008-as EPA és az EURO 3-mas normáknak. A motort szépen beledolgozták a vázba, mely eltér az eddig használt acélcső konstrukcióktól. Két darab alumínium öntvényt dolgoztak össze az extra merevségért, s a hagyományos csővázhoz képest megtakarítható 25%-os súlycsökkentésért; noha a motor így sem túl könnyű (a Tour 365 kg-ot nyom, míg a Street olajjal de benzin nélkül 325-öt).

A hátsó rugóstag természetesen állítható. Egy Schrader szelep segítségével lehet páros utazáshoz hangolni a Visiont. Alaphelyzetben a motor súlya 50-50%-ban oszlik meg a kerekeken.

Ha az ember helyet foglal a motoron, rögtön érzi, hogy a 673 mm-es ülésmagasság a legalacsonyabb a kategóriában. A lábaknak sok hely kínálkozik, több pozícióban lehet tartani, miközben térdünkkel öleljük a 22.7 liter kapacitású tankot – melyet teletöltve 320 km-t tudunk motorozni. A Tour és a Street modellek azonban eltérnek csomagrögzítési lehetőségeikben, illetve oldaldobozaikban. A nagy első idom az integrált tükrökkel és a halogén fényszóróval pompás szél és időjárás elleni védelmet biztosít, a bluetooth kihangosító, a GPS navigáció, a fűtött markolatok, a CD-tár, az I-Podot és MP3-mat is támogató audio rendszer pedig alapfelszereltség.



Annak ellenére, hogy milyen robosztus a motor, könnyű vezetni és relatíve könnyű kormányozni is. A tempomatot beállítva pedig még 160 km/óra körül is nyugodtan motorozhatunk, semmi sem zavar – főleg a szél nem. A blokk nagyon nyomatékos és már 1500-as fordulattól csuklás nélkül veszi a gázt, késedelem nélkül követi a jobb csukló mozdulatait. Nem is gondolná az ember, hogy így el lehet csavarni a szarvát.

Minden elismerés a Victory-nak azért, amit egy 50 fokos V-motorral műveltek. Olyan kultúrált az erőforrás, akár a királyi család sarjai. Csak azt lehet felróni neki, hogy a lábtartók vibrálnak kissé 120 km/óra illetve 3000-es fordulat fölött. Kimondhatjuk, hogy az 1670 mm-es tengelytáv ellenére is kezes jószág a Vision, s ehhez a háromdugattyús Nissin fékek is hozzájárulnak a 300 mm átmérőjű tárcsákkal. Az utassal és csomaggal több, mint 500 kg-os monstrum megállításáért egyébként kombinált fékrendszer felelős – a hátsó fékpedál is működésbe hozza az első fékek egy-egy dugattyúját.



A Victory különlegeset alkotott a Visionnel, a konkurencia valószínűleg nehéz helyzetben lesz majd, ugyanis a nyomatékos motor, a kényelem és a kiváló kezelhetőség tökéletes harmóniát eredményez egy extravagáns köntösben. A Vision valóban egy vérbeli luxustúrázó, mely nem is országhatárok, hanem sokkal inkább kontinensek átszelésére alkalmas.


Címkék:  victory , vision , vision street


2009-12-01 12:27:26

Szép nagy cirkáló, mondjuk a faridom nekem nem tetszik, az első viszont annál inkább.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Victory Vision Street

údaje

Hengerűrtartalom: 1731 cm3

Max. teljesítmény: 94 LE (69 KW) 4500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 148 Nm 3250 /min-nál

Fék elöl: 300 mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/70 R 18

Gumi hátul: 180/60 R 16

Tengelytáv: 1670 mm

Végsebeség: 205 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár