hirdetés
1999-12-04 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Triumph elsô generációs modellsorozatának leváltása a negyedik felvonásához érkezett az új Tiger megjelenésével.


Az új nagy endurónak lényegében csak a neve azonos az 1992-ben bemutatott Tigerrel. A két évvel ezelôtt a Daytonában és a Speed Triple-ben debütáló háromhengeres motort a Tigerbe is a Sagem-féle elektronikus befecskendezéssel építették be, és teljesen új, saját vázszerkezetet kapott. Ez az acélcsô hídváz nem csak merevebb a korábbi központi csôváznál, de helyet ad az aerboksznak is.



Az új Tiger igazi kényelmes túragép, amely valójában az aszfalton érzi jól magát. A Triumph is követte tehát a konkurenciát, hiszen a nagy endurók sorban áldozzák fel  utolsó tereperényeiket is az aszfaltozott utakon elérhetô jobb menettulajdonságokért.

A Tigernél mindez az üléspozícióval kezdôdik. Kényelmes, minden jól kézre esik, az ülésbôl az út jól áttekinthetô. Enduro viszonylatban az ülésmagasság igencsak alacsony, a motor a maga teljességében mégis nagy gép benyomását kelti. A 24 l tank a tesztnap végére még korántsem ürült ki, tehát nagy valószínûséggel akár 400 kilométeres etapok is teljesíthetôk – hála a Sagem-befecskendezésnek.

A hosszú úton az utas sem igen fog panaszkodni, mivel elegendô helyet talál, a kis lámpaidom pedig még ôt is meglepôen jól védi a menetszéltôl. A felfelé hajlított szélvédô nagy sebességnél jól eltereli a menetszelet a sisak fölé, míg a kormány végére szerelt pajzsok hatékonyan védik a kezet a téli hidegtôl. A lábtartók elhelyezése szintén jól sikerült. Csak a beléjük csavart tüskék érnek le a jól tapadó Michelin T 66-os gumik csúszáshatára elôtt, viszont nem kényszerítik a pilóta térdét olyan görcsös helyzetbe, ami a kényelem rovására megy.

Ha még tovább forszírozzuk a tempót, a motor könnyen kontrollálható hátsókerék-csúszást produkál, de az ember mindig érzi, hogy ura marad a helyzetnek. Ez annak köszönhetô, hogy a Triumph és a Kayaba mérnökeinek sikerült úgy behangolniuk a rugóstagokat, hogy az utcai használathoz szükséges csillapításért nem kellett feláldozniuk az enduróktól elvárt finom reakciókészséget. Az erôforrást a Lotus Engeneeringnél úgy hangolták 86 lóerôre, hogy 3000-tôl 8000-ig teljesen egyenletessé vált a nyomatékleadás, és így a motor kezelése is egyszerû lett.

Nyugodtan állíthatjuk elfogultság nélkül, hogy a Sprint ST után a túrázók másik csoportjának is olyan motort kínál most a Triumph, amellyel nagyon meggyûlik majd a konkurencia baja.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Triumph Tiger - 1999

Triumph Tiger

údaje

Hengerűrtartalom: 885 cm3

Max. teljesítmény: 87 LE (64 KW) 8200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 85 Nm 6400/min-nál

Fék elöl: 310mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 285mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/80 R 19

Gumi hátul: 150/70 R 17

Tengelytáv: 1550 mm mm

Végsebeség: 211 km/h

Triumph
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár