hirdetés
1999-06-29 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tíz perc elég volt ahhoz a Triumph sport-túragépének a nyergében, hogy ráérezzünk, ez az újonc kategóriaelsôségre pályázik. Régebben a gyár az építôszekrény elv alapján készítette új modelljeit, ezért kézenfekvônek látszott, hogy a 955 i alapjára kevésbé sportos jellegû gépet alkossanak. Ehelyett teljesen új konstrukcióval jelentkeztek, s ez volt a helyes döntés.




Nemcsak az eddig épített legjobb Triumph lett belôle, de egyben az általam valaha kipróbált legpraktikusabb és leguniverzálisabb sportmotor is. Már a külleme is telitalálat. A lekerekített formák a tipikus Triumph-fényszórókkal és a közszemlére tett alumínium hídváz egyéni, de diszkrét külsôt ad. A Sprint ST-nél a forma és a funkció teljes összhangban van. Tökéletesen testre szabott nemcsak az üléspozíció – akár nagyobb pilóták számára is – de a viszonylag alacsony szélvédôvel ellátott, közepesen széles idom nagyon jó szélvédelmet is biztosít. A Triumph nagyobb, mint a VFR, ezért több helyet is találunk rajta. A 955-höz képest 30 milliméternyivel, 1470-re növelték a tengelytávot, és nagyobb súlyt helyeztek az elsô kerékre. A kormányzás ennek ellenére semleges maradt, a széles kormány pedig kimondottan kezessé tette a Sprintet. A lábtartókat nem helyezték túlzottan hátra, amitôl lehetôvé vált az egyenes üléspozíció: mindez együtt nagy tempónál és hosszú távon is kellemes utazást biztosít. Az utas bôséges helyet talál, és két stabil kapaszkodó ad biztonságérzetet.

A kevésbé éles vezérmûtengelyeket leszámítva, a Sprint erôforrása azonos a 955-ével, a nikasilbevonat helyett pedig acélperselyek kerültek az aluhengerekbe. A 128 lóerôs csúcsteljesítményt 110-re vették vissza, viszont szélesebbé vált a használható fordulatszám-tartomány. Merevebb váz, két felerôsítési ponttal kevesebb a blokk rögzítéséhez, és mert a kormányvégekbe nagy tömegû rezgéscsökkentô súlyokat építettek, még magas fordulaton is csupán lágy rezgés jelzi az alattunk dolgozó motort. A Sagem benzinbefecskendezést úgy programozták, hogy nincs szükség szívatóra. Elektronika intézi a hideg-és melegindítást, ezért indításkor nem is szabad gázt adni, mert akkor nem kel életre a motor. Az erôforrás a hatodik sebességben 2500-as fordulaton egyenletesen húz egészen 9700-ig, ahol leszabályoz az elektronika. Ötezernél és hatezer-nyolcszáznál érezhetôen növekszik a motorerô.

Az egyik tesztpéldányon kissé nehézkesen lehetett kapcsolni az alsó három sebességfokozatot, de ebben a gépben még száz kilométer sem volt. A fölsô három fokozat viszont ennél is lágyan mûködött. A 955-rôl ismert sebességváltó sportosan szûk fokozatai elegendô gyorsuláshoz segítik a gépet. A futómû és a Bridgestone 57-es gumik jól harmonizálnak. A jó tapadást kihasználva, a lábtartó-végekre csavarozott dôléshatárolók után az idom alja is leér a talajra. Fôleg a finoman reagáló Showa-rugóstagoknak köszönhetô a Sprint ST szupersport minôségû futómûve. Ezek a lengéscsillapítók nagy tempónál sem hagyják hintázni a gépet úthullámok után.

Az angolok építenék a legjobb sport-túragépet? Talán igen, talán nem, de az biztos, hogy bátran várhatják az öszszecsapást a Honda VFR 800-zal, a BMW R 1100 S-sel és a Ducati ST 4-essel.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Triumph Sprint ST - 1999

Triumph Sprint ST

údaje

Hengerűrtartalom: 955 cm3

Max. teljesítmény: 110 LE (79 KW) 9200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 97 Nm 6200/min-nál

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1470mm mm

Végsebeség: 243 km/h

Triumph
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár