hirdetés
2008-08-21 , Írta: Daniele Carrozza, Képek: Daniele Carrozza
Bookmark and Share

hirdetés

Ha valahol, akkor a Triumph Rocket III-on van értelme turbótöltőnek. Mert mindent helyre lehet tenni vele.



Triumph Rocket III: 142 LE teljesítmény és 200 Nm maximális forgatónyomaték. Pillanatok alatt eltűnik a képernyőről, aki meghúzza e brutális fenevad bajszát. Ép elméjű embernek eszébe sem jutna, hogy turbótöltő segítségével még nagyobb teljesítményt csalogasson elő hatalmas motorjából. Ruedi Stecknek viszont eszébe jutott.

A Swissperformance szervezője, aki egyébként maga is motorépítőként tevékenykedik, eddig minden egyes bringáját átállította kényszer-lélegeztetésre – innen kapta a „Turbórudi” becenevet. De hogy került hozzá a Triumph Rocket III? Denis Birrer, a höri székhelyű moto91AG főnöke és elismert Triumph-specialista vitte hozzá: „Valami őrültséget akartunk művelni egy őrült dologgal. Steck teremtette elő a turbót, aztán összedolgoztuk a Rockettel.”



Kívülről semmi nem látszik az átalakításból, már csak azért sem, mert a kipufogódob mögé került a turbina. Kipufogógáz hajtotta hagyományos Garrett-töltőről van szó, működéséhez nincs szükség töltőlevegő-hűtőre vagy járulékos befecskendező fúvókákra.

Turbó, de mértékkel



Mivel a nagyobb teljesítmény egyúttal nagyobb igénybevételt jelent, Birrerék erősebb rugókkal látták el a kuplungot, és eltávolították az 1-3. sebességfokozatban aktív gyári nyomatékkorlátozót. Egyedül a kipufogót nem tudták véglegesíteni, a Steck által hozott darabtól ugyanis 100 méteres körzetben zenélni kezdtek a cserepek a házak tetején. Az ideiglenes jelleggel felszerelt Thunderbike-dob kissé esetlegesnek tűnik ebben a környezetben, ám kétségtelen, hogy nagyon szépen tolmácsolja a háromhengeres motor hangját.



„The real Rocket 300” − ez a felirat olvasható a motor tankján utalván arra, hogy a turbó révén 300 Nm-re nőtt a maximális forgatónyomaték. A teszt során szerzett tapasztalataink szerint talán kicsit eltúlzott ez az adat, az viszont biztos, hogy lényegesen több áll rendelkezésre a gyári 200 Nm-nél. Igazából nem a félelmetes gyorsulás nyűgözött le, hanem az a kulturáltság és tökéletes adagolhatóság, amely a turbó ellenére is jellemzi az izomkolosszust. Ez egyrészt a viszonylag „szerény” 0,3-0,5 bar töltőnyomásnak, másrészt a változatlan sűrítési viszonynak tudható be. Ráadásul már gyárilag olyan bődületes nyomatékkal rendelkezik a Rocket, hogy szinte semmi nem érzehető a 0,4 másodpercig tartó „turbólyukból”. A stabil váz és a hatékony fékrendszer könnyedén képes kiszolgálni a nagyobb teljesítményt.

Egészen meglepő, mit állított össze Steck és Birrer: egy cseppet sem feltűnő turbórakétát, amely mégis szinte minden létező kétkerekűt képes legyorsulni, ugyanakkor némi gyakorlattal és megfelelő alázattal használva remek társ tud lenni a hétköznapokban.




2010-03-31 20:15:37

A részletekre kattintva meg már
"Max. teljesítmény: 212 LE (5750 KW) /min-nál"
max-ról beszélnek, hihetetlen hogy mindenütt más, még a gyári adat sem mindig pontos.
Mit nevezgetnek, névleges, max, stb. adjanak meg egy főtengelyen mértet, meg egy kerékre leadottat, de szerintem a nagyközönséget csak az utóbbi érdekli.

2010-03-31 20:09:39

Na most akkor döntsétek már el hogy 142 Le vagy 212 Le

"Triumph Rocket III: 142 LE teljesítmény és 200 Nm maximális forgatónyomaték."
"Névleges teljesítmény: 212 LE (156 kW) 5750/min-nál"

2010-01-28 17:52:12

Szerintem turbó nélkül is pont elég,de a többlet teljesítmény sose baj!

2009-12-01 12:05:52

Eszméletlen, ahogy ez a motor kinéz!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Triumph Rocket III Turbo

údaje

Hengerűrtartalom: 2294 cm3

Max. teljesítmény: 212 LE (155 KW) 5750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 300 Nm 2500/min-nál

Fék elöl: 320mm mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 316mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 150/80 R 18

Gumi hátul: 240/50 R 16

Tengelytáv: 1695 mm

Végsebeség: 232 km/h

Triumph
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár