hirdetés
1999-06-07 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Mit csinál az, aki netán túl kicsinek érzi magát? Például csupa nagy dologgal veszi magát körbe.



Japánban, ahol nagyon szigorú és drága vizsgát kell letennie annak, aki 400-asnál nagyobb gépet kíván vezetni, úgy oldották meg a „kisember-szindrómát”, hogy a 400-as gépet akkorára építik, mint a nagyobbat, amelyrôl mintázták. A 400-as Intruder esetében sincs ez másként. Alapméretei megegyeznek a 800-aséval, és hengereinek bôséges bordázata mellett a blokkot sem nagyon lehet megkülönböztetni nagy testvérétôl. Még a japán motorokon általában megtalálható lökettérfogat-nagyság száma sincs beleöntve a karterházba vagy a hengerbe.

A Red Baron Hungary telepén bukkantunk rá egy ilyen bordó-metál, 1995-ös évjáratú gépre. Amint az várható volt, az üléspozíció is teljesen megegyezik azzal, amit a nyolcszázasról már ismerünk. Abban a pillanatban azonban, amint az indítógomb életre kelti az erôforrást, feltûnik a „kamu”, mert a négyszázas hangja nem anynyira telt, mint kétszer akkora testvéréé. Természetesen nem is tol olyan erôsen, de amenynyire ekkora térfogatból egyáltalán lehetséges, annyira kihozták belôle az Intruderekre jellemzô homogén teljesítményleadást.

A négyszázas esetében ez azt jelenti, hogy már akár 50-es tempótól használható az ötödik sebességfokozat, de ha sietôs a dolgunk, akkor az alsóbb sebességfokozatokban jóval tovább pörgethetô, mint a nyolcszázas. Brutális erôre persze nem számíthatunk – a MOTORRAD fékpadja 28 lóerôt igazolt a 400-asnak – de ez is elég a 136 km/órás végsebesség eléréséhez. Az egyetlen szépséghiba, hogy a japán éghajlaton fúvókázva alsó fordulatra csuklik egyet a motor, mielôtt igazán nekilendülne. Mert amúgy valódi chopperes stílusban barangolhatunk vele, mindig lazán, ötödik sebességben. Kétszemélyes használatnál persze már kiütközik a kis lökettérfogat hátránya, ilyenkor gyakrabban kell használnunk a váltót.

A futómû teljes mértékben megegyezik azzal, amelyet már több mint egy évtizede megszoktunk az Intrudertôl. 21 colos elsô kerekével és hosszú utánfutásával fôleg egyenesen szeret haladni. Rugózása kifejezetten kényelmes, de nem túlzottan kedveli a hullámos utakat és a nagy tempót.

Igaz, nálunk mások a jogosítványszerzés szabályai, mint Japánban, de ez is kedvez a kis Intrudernek, ugyanis – ellentétben a 800-assal – a korlátozott A jogosítvánnyal is vezethetô.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki VS 400 Intruder - 1999

Suzuki VS 400 Intruder

údaje

Hengerűrtartalom: 399 cm3

Max. teljesítmény: 33 LE (25 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 33 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 295mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 180mm mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 80/90 – 21

Gumi hátul: 140/90 – 15

Tengelytáv: 1560 mm

Végsebeség: 140 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár